Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Ауди е номер едно в премиум сегмента в България за 2009 г.

Ауди стана номер едно по продажби в премиум сегмента в България за 2009 г. Снимка: Порше БГ
Ауди стана номер едно по продажби в премиум сегмента в България за 2009 г.

Марката Ауди за пръв път е №1 по продажби на автомобили в премиум сегмента в България, съобщиха официалните й представители у нас „Порше БГ”.

През 2009 г, те са продали на родния пазар 577 автомобила. Това е спад от 34,3% спрямо 2008 г., но е добър резултат на фона на общия спад на пазара и в частност на премиум сегмента.

Поради това делът на Ауди на общия пазар на автомобили у нас се е увеличил с 0,65 процентни пункта (или около 30%) спрямо 2008 г. и е достигнал 2,7%.

Делът на марката от премиум пазара за същия период се е повишил с 6,5 процентни пункта и е достигнал 33,74%.

В Европа продажбите на марката отбелязват спад от 12,8%. Според ръководителя на отдел продажби за Европа - Петер Шварценбауер: "Това е много добър резултат в сравнение с конкуренцията. С 618 850 доставени автомобила Ауди е на върха по доставки в премиум сегмента в Европа."

В САЩ Ауди също се представя добре. Марката отбелязва спад на продажбите от 5,7% с общо 82 716 продадени автомобила. Това обаче подобрява пазарния й дял спрямо 2008 г. поради по–високия спад в общите автомобилни продажби в страната в тази година на криза. Доставките на Ауди в САЩ през декември възлизат на 9 030 автомобила, което е увеличение от 17,1% в сравнение с декември 2008г., когато са били доставени 7 712 автомобила.

Така през 2009 г. Ауди изпълни и преизпълни своята амбициозна прогноза и достигна 949 700 доставки в целия свят. С това марката отбеляза само 5.4% спад в продажбите спрямо рекордната 2008 година с нейните 1 003 469 доставки. Председателят на управителния съвет на компанията Руперт Щадлер оценява резултата като предимство за марката: "Започваме 2010 с добър старт и искаме отново да преминем границата от 1 000 000 доставки на автомобили."

Оптимистичните очаквания се дължат и на факта, че през ноември 2009 г. Ауди увеличи прогнозата си за годината от 900 000 на 925 000 доставени автомобила. Допълнителният успех на марката се дължи предимно на доброто й представяне в Китай. През 2009 продажбите там възлизат на 158 941 автомобила от премиум сегмента, което е с 32.9% повече от предходната година. През декември пък Ауди отбеляза ръст на продажбите от 75,6% или 19 069 автомобила при 10 861 автомобила за 2008 г.

 

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените