Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Правилният отговор за матурите

Поставянето на камери ограничава преписването и вдига квотата на двойки и тройки, но ако решите да обяснявате и спада на оценки във високия диапазон (много добър и отличен) с невъзможността за преписване, много ще ме натъжите...
Поставянето на камери ограничава преписването и вдига квотата на двойки и тройки, но ако решите да обяснявате и спада на оценки във високия диапазон (много добър и отличен) с невъзможността за преписване, много ще ме натъжите...

Коментар под текста „Двойките на матурите са добра новина", публикуван в Webcafe.bg

Много добър анализ на проблемите на основното на образование. С един замах и всичко е на масата...

Ще си позволя да го критикувам само в частта "по-трудни ли бяха задачите тази година" - и то не защото мога да бъда сигурна, че са били по-трудни, а защото някак си много бързо и леко всички минаха през тази тема. Като се започне от заместник-министърката и се стигне до копи-пейст публикациите в пресата - всички говорят за "срив в знанията", вместо за срив в оценките.

В общия случай оценките би трябвало да отразяват знанията, но когато претендираш да анализираш тенденции във времето, е коректно да си убеден, че си поставил в еднакви условия участниците в анализа.

В тази връзка отговорът на въпроса "По-трудни ли бяха задачите" не може да дойде от експерти на министерството (тези, които казват, че няма разлика в трудността, всеки ден пият кафе с авторите на теста, нали и вие не бихте хвърлили другарчето на тълпа разярени майки, ако сте на тяхно място).

Виж, мнението на утвърдени във времето центрове за подготовка (някои с десетилетия традиция), както и на учители, ангажирани с тази дейност - все хора, които ежегодно подготвят ученици за изпити и доста по-лесно сравняват степента на трудност, това мнение наистина тежи.

Попитахте ли ги дали трудността на задачите тази година ги е изненадала?

Ще променят ли нещо в програмите си за обучение за следващата година?

Ако някой следи критично точно тази тенденция, това са те. И ако родното образование иска да си извади верните изводи, нека се допита до правилните хора. Защото поставянето на камери ограничава преписването и вдига квотата на двойки и тройки, но ако решите да обяснявате и спада на оценки във високия диапазон (много добър и отличен) с невъзможността за преписване, много ще ме натъжите...

Ако само за 3 минути задържите поглед върху графиките, ще видите че тенденцията е в посока ръст на тези оценки за последните години - и изведнъж за 2015-та пропада.

Рязко ли затъпяха тези деца, дето уж учеха сериозно по същите програми, при същите учители и със същата система на оценяване?

Не че за тях самите това има някакво значение, просто тази година ще се влиза с 5.200, там където миналата се влизаше с 5.700. Крайният резултат е доброто училище и той е постигнат, но проблемите на образованите ще се задълбочават.

Преди повече от 10 години имаше едно клинично изследване, което потресе обществеността с твърдението, че рискът от рак на белия дроб е по-висок при тези, които пият кафе. На авторите се наложи да преанализират данните, за да отчетат, че кафето, често върви с цигара...и зависимостта всъщност е между цигарите и рака...а кафето май не можем да набедим.

Само коректното изследване на причините води до правилни изводи и адекватни корективни мерки...

 

Най-четените