Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

TikTok, това ли е новата тенденция при комплексарщината

#RichBitchEdition Снимка: iStock
#RichBitchEdition

Вярвате или не, доскоро смятах, че най-хубавото качеството на Поколението Z, е тяхната показност.

С единия крак съм в епохата на техническата революция и знам, че да умножаваш последователите си и да ги държиш постоянно ангажирани не е като да щракаш пръсти. Зуумърите обаче имат усета, инстинкта и закваската да напипат пулса на социалните платформи. И то без да са посетили 200 семинара.

Показността, която поколението на техните родители разчита като пошлост, им идва естествено и винаги привлича стихийно внимание. Завиждах им за това умение.

Докато не си направих профил в TikTok.

Още на първия половин час престой в съдържанието ми се подаде 19-20-годишно момиче, което обича да отваря пратките си Louis Vuitton, пред камера. В същото време чете хейта на домакините, които се заминават с гладенето на ризите на мъжете си. 

Не помня друг път да съм се чувствала толкова неловко в интернет. Не мога да си представя каква би трябвало да е адекватната ми и необиждаща другия човек реакция на такова признание. Защо на някого му трябва да хвърля подобна джънк фууд мисъл в пространството и да остави другите да се справят с нея?

Може би защото тя не е единствена.

Малко по-надолу в съдържанието се появява друго момиче, пак 19-20-годишно, което споделя касовата бележка на очилата си Dior, защото някакъв човек в коментарите се усъмнил, че те са евтини. На това му се казва #RichBitchEdition.

Пазарската вакханалия продължи с айфони и аутфити за над 1000 лева парчето, които трябва да доказват, че си човек, който заслужава да съществува (и публикува), ако може да пазарува.

Каква наивна представа съм имала за показността на Gen Z, като съм мислела, че използват "гласа си", за да кажат нещо важно или да поставят качеството на пиедестал в морето от марки. Нищо подобно.

Тези профили се държат като метастази на материализма, които пет пари не дават за качеството. Те искат само да им завиждат.

Естествено, нито материализма, нито завистта като мотиватор са се родили вчера в TikTok, но за разлика от зуумърите по-старите поколения нямаха същите възможности да демонстрират имотния си начин на живот, а това ги правеше скромни по подразбиране.

Само роднините им са знаели къде ще ходят на почивка, само съседите им - колко скъпи дрехи имат в гардероба си. Колко скучно!

По тази линия зуумърите водят тези преди тях с няколко обиколки, защото са направили от ежедневния си живот цирков спектакъл, в който зрителите постоянно крещят "Покажи, покажи".

Интересно ми е само дали някъде в надпреварата, Gen Z оценяват хубавите неща, които са си купили, или всичко при тях е мимолетно: маратонките на Louis Vuitton, очилата на Dior, последният iPhone. Радват ли се на тези вещи или им е важно само, колко струват?

Нека ви кажа как изглежда отстрани. Изглежда, че не им пука. Сякаш ги вълнува единствено да не минат за бедни в очите на хората и изобщо не се трогват от фини изработки, редки материи и техническа свобода. Изглеждат като роби на брандовете, за които не вкарват и грам мисъл, а само купуват.

Изглеждат като идеалния клиент, който гълта имиджа, без да пресява съдържанието.

Не че предметите, които демонстрират са долнопробни, но съм готова да се хвана на бас, че ако хванете случаен инфлуенсър в TikTok и го питате защо харесва новия модел на iPhone, ще ви погледне все едно го питате коя е столицата на Тринидад и Тобаго.

Слабостта им към лукса обаче ги прави потенциално генерацията, която ще има най-токсични отношения с парите. Другите преди тях - пасти да ядат.

Тези деца нямат насита за удоволствия, а и не вярвам да умеят да ги оценяват, което означава, че трябва да започнат да мислят как вкупом да станат шефове на световната банка или да основат многомилиарден финтех в САЩ, за да наваксат на разходите си.

Другите им опции са по-срамни: живот с родителите и кредити до гуша.

Когато се инатях да не си правя TikTok, всички по-млади ми повтаряха: "Хей, бабо, направи си профил, ще срещнеш много яки хора там". Сега искам да ги питам: Защо ме излъгахте?

Регистрирах се и намерих на хляба... твърдото. Научих само, че да имаш комплекси на днешно време излиза доста солено. Не се оправя с 2000 гаджета и 5000 лайка, както беше едно време, а се иска страшно количество марки.

Научих, че показността се е изродила дотам, че да имаш дизайнерски дрехи е в реда на нещата и ако случайно не ги притежаваш, TikTok е пълен с хора, които не се страхуват да ти кажат истината в очите - а именно, че не струваш. 

Но най-вече научих, че няма защо да завиждам на Поколението Z.  Да си кака милениал не било толкова лошо.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените