Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Netflix спечели: Ходът с паролите донесе милиони абонати на платформата

Една новина от компанията обаче хвърли в смут инвеститори и анализатори Снимка: Netflix
Една новина от компанията обаче хвърли в смут инвеститори и анализатори

Акцията на Netflix, която трябваше да спре споделянето на пароли между потребителите, очевидно е приключила със сериозен успех, като стрийминг платформата е добавила 9,33 милиона абонати към услугата си.

Това става ясно в доклада на компанията за първото тримесечие на 2024 г., публикуван в четвъртък.

Според представените вътре данни към 31 март тази година Netflix има общо 269,60 милиона абонати, които си плащат за услугата.

За САЩ и Канада платените абонаменти за първите три месеца на годината са нараснали с 2,53 милиона. В Европа, Близкия изток и Африка бяха добавени 2,92 милиона нови потребители, а в региона на Латинска Америка се присъединиха 1,72 милиона. Азиатско-тихоокеанският пазар отбеляза увеличение от 2,16 милиона.

Позитивният момент по отношение на потребителите е, че те продължават да се увеличават значително след поставения в края на четвъртото тримесечие на 2023 г. абсолютен рекорд от 13,1 милиона нови абонати.

На този фон дойде и изненадващата новина, че платформата възнамерява да спре да споделя резултатите си откъм нови потребители всяко тримесечие.

"В ранните дни, когато имахме малко приходи или печалби, нарастването на абонатите ни беше силен индикатор за бъдещия ни потенциал", се казва в писмо до инвеститорите.

Там от компанията добавят, че броят на регистрираните потребители в платформата се е превърнал в "само един компонент от нашия растеж". Затова ръководството на Netflix иска инвеститорите да се съсредоточат върху печалбите и приходите.

А те са на лице - за първото тримесечие на 2024 г. приходите на компанията са нараснали с близо 15% на годишна база до 9,37 милиона долара. Само между последното тримесечие на 2023 г. и първото на 2024 г. ръстът в приходите достига 2,3 млрд. долара.

Въпреки тези позитивни резултати, решението на стрийминг гиганта да спре да споделя редовно информация за броя на абонатите си предизвика доста нервност и коментари.

Някои анализатори видяха в този ход своеобразен знак, че периодът на отчетлив растеж при новите потребители на Netflix е към края си.

Джейми Лъмли от изследователската компания Third Bridge пише в свой коментар, цитиран от "Би Би Си", че решението повдига "въпроси относно перспективите за растеж на базата от абонати на Netflix".

Други технологични гиганти като Meta и социалната платформа X (бившият Twitter) също спряха да отчитат месечно броя на активните потребители, след като като растежът им се забави.

Това може да се окаже добър ход в дългосрочен план, тъй като самата новина за решението на Netflix доведе до временен спад от почти 5% в акциите на компанията, независимо от положителните финансови резултати.

Потенциално забавяне в придобиването на нови клиенти или още повече - спад, може да доведе до далеч по-сериозни сътресения, както през 2022 г., когато след вдигането на месечния абонамент компанията за пръв път регистрира спад в броя на потребителите си.

Тогава въпреки че спадът се дължеше до голяма степен на изтеглянето на Netflix от Русия, много анализатори заговориха за потенциалната опасност компанията да загуби господстващата си позиция на стрийминг пазара.

Именно след това беше въведено и решението платформата да започне да се бори със споделянето на пароли сред потребителите.

В момента повечето експерти са категорични, че най-голямото оръжие на компанията е богатото ѝ и разнообразно съдържание за гледане, което се обновява на ежеседмична база.

През миналата година по време на стачката на сценаристите и актьорите в Холивуд се видя колко голямо значение има и глобалното разпространение на Netflix.

Тогава въпреки спирането на работата на американската развлекателна индустрия стрийминг гигантът успя да навакса със съдържание от държави като Южна Корея, Великобритания, Испания, Индия, Турция, Полша и други.

Междувременно от компанията посочват, че зад успеха през първото тримесечие на 2024 г. стои именно богатият каталог от собствени продукции.

Само за първите три месеца на годината в Netflix се появиха доста силни и привличащи интерес продукции като игралната адаптация на аниме поредицата Avatar: The Last Airbender, научнофантастичния сериал 3 Body Problem от създателите на "Игра на тронове", нарко драмата на София Вергара Griselda, The Gentleman на Гай Ричи, както и най-новия сезон на хитовия риалити формат Love Is Blind, наред с още редица други сериали и филми.

В момента компанията се е фокусирала върху това да разнообрази жанрово филмите си, както и да засили акцента си върху игрите и спортния стрийминг, където наскоро беше сключен договор с най-голямата кеч компания в света WWE.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените