Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Обвиниха в расизъм шефката на General Motors заради пренебрегване на медии на тъмнокожи

Ice Cube и компания искат по-голям дял от бюджета за реклама на автомобилния гигант Снимка: Getty Images
Ice Cube и компания искат по-голям дял от бюджета за реклама на автомобилния гигант

Изпълнителният директор на автомобилния гигант General Motors (GM) Мери Бара беше обвинена в расизъм от тъмнокожи собственици на медийни компании, сред които комикът Байрън Алън и рапърът Ice Cube.

Обвинението беше отправено под формата на платена статия, заемаща цяла страница във вестника Detroit Free Press, базиран в Детройт - същият град, където е и централата на GM.

В платеното съобщение, подписано от ръководителите на седем компании, се твърди, че Бара е отказвала да се срещне с тях неколкократно и въпреки редица запитвания.

Искането им е или за едночасов разговор с шефката на General Motors, или тя да подаде оставка.

В текста си тъмнокожите шефове на медийни компании посочват как Бара отказва да се срещне с тях, макар да се е изявявала публично след смъртта на Джордж Флойд, загинал при ареста си, и да е казвала, че "Черните животи имат значение" (Black Lives Matter).

"Самата дефиниция на системен расизъм е да бъдеш игнориран, изключван и да не бъдеш приобщен икономически", пише още в платената статия в детройтския вестник.

Освен това там се твърди, че по-малко от 0,5% от бюджета за реклама на GM отива в медийни компании, които са собственост на тъмнокожи. Това според подписалите текста е "ужасно" след като афроамериканците са почти 14% от населението на Щатите и харчат "милиарди", за да купуват колите на компанията.

Според говорителя на GM Пат Морисей, цитиран от "Върайъти", обвинението за "по-малко от 0,5%" не е вярно. Той отбелязва и че 80% от парите за реклама на GM в "медии с многообразно ръководство" отиват при такива с тъмнокожи собственици. План на бранда бил маркетинг инвестициите в подобен вид медийни компании да се удвоят през 2021 г.

Самият Байрън Алън, директор на Allen Media Group, казва в интервю, че настоява 5% от рекламния бюджет на автомобилната компания да се дава на медии с тъмнокожи собственици.

По думите му до платената статия се е стигнало след като в продължение на 5 години той и колегите му са търсили контакт с Мери Бара, за да инвестира GM повече от рекламния си бюджет в компаниите им. Преди две седмици, при поредния им опит, получили отговор не от нея, а от главния маркетинг директор Дебора Уол, която се съгласила да се срещне с тях.

И именно този отговор довел до реакцията и обвиненията в расизъм срещу Бара.



Най-четените