Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Печели над 500 млн. долара и не се мисли за богат, а майка му управлява парите

MrBeast е най-популярният създател на съдържание в YouTube Снимка: Getty Images
MrBeast е най-популярният създател на съдържание в YouTube

Явно годишни приходи от 600-700 милиона долара не са достатъчни за YouTube звездата MrBeast да се почувства богат.

Той е най-големият създател на съдържание в платформата за видеосподеляне с над 239 милиона последователи, печели безумни пари от рекламодатели, но въпреки това не оставя за себе си много от изкараните средства.

В интервю за The Time споделя, че не се смята за богаташ, защото всички пари, които прави от работата си, се реинвестират обратно в създаването на нови видеоклипове и бизнес.

Каналът на Джими Доналдсън, както е истинското име на MrBeast, е най-популярният в YouTube и в него има над 750 видеа от 2012 година насам. Голяма част от тях събират милиони гледания и включват сложни и скъпоструващи предизвикателства срещу солидна награда или пък актове на благотворителност.

В един от клиповете си раздава 5 милиона долара в помощ на 2000 пациенти с ампутирани крайници, докато в друг дарява 2,7 милиона за дрехи на хора в неравностойно положение.

Унищожавал е чисто ново Ламборгини, карал е произволни хора да правят абсолютни глупости срещу пари, но и е дарил милиони за хуманитарна помощ и строеж на водни кладенци в Африка. 

Сам споделя, че годишните му приходи са астрономически. Например, само преди месец обяви, че е изкарал 250 000 долара от рекламодатели в социалната мрежа X, само защото публикува там свое старо видео.

Той обаче има и други източници на пари.

Успехът като създател на съдържание му позволи през 2022 година да инвестира в своя марка десерти - Feastables. От тях са продадени над 1 милион броя в рамките на 72 часа след появата им на пазара и досега са донесли над 100 милиона долара приходи на Доналдсън.

Отскоро се рекламират и върху екипите на баскетболния отбор от НБА Шарлът Хорнетс.

Бизнес нюхът на MrBeast се прояви и по време на пандемията. Тогава той инвестира в ресторант за бургери, който прави само доставки по домовете и бе наречен MrBeast Burgers.

Доналдсън е основател и на две технологични компании с услуги за създатели на съдържание като него - фирмата за анализ на данни ViewStats и Creator Global, която прави езиков дублаж за онлайн видео съдържание.

Всички бизнеси му носят общи приходи от над половин милиард долара, но той предпочита да ги върне обратно в компаниите си.

"Реинвестирах всичко до степен, която може да се определи като глупост, просто вярвайки, че ще успеем", споделя той. "В крайна сметка се получи."

През 2022 г. разказва, че харчи средно по 8 милиона долара на месец за видеоклипове, което ми излиза 100 милиона долара годишно. От тогава обаче каскадите и дейността му са станали доста по-скъпи, амбициозни и трудоемки.

Занимава се с подготовката и организацията на сложните си клипове по 10-12 часа, 15-20 дни в месеца, а станалото време отделя на Feasables. 

Затова е поверил отговорността за всички пари не който и да е, а на майка си. Тя е пенсиониран подполковник от армията и ролята ѝ е подобна на тази, която е имала като отговорник за военния затвор в базата на НАТО в Манхайм, Германия - да следи всичко да бъде в ред.

"Нямам достъп до нито една от банковите си сметки", казва Доналдсън. "Имам финансов директор и всичко останало, но майка ми е човекът с достъп до основната банкова сметка."

За момента все още всичките му компании работят на загуба, но това може да се промени, ако успее да се разбере с Amazon Prime за собствено стрийминг шоу.

Потенциалната сделка ще бъде стойност поне 100 милиона долара и тогава мама Доналдсън ще трябва да наглежда още по-дебела банкова сметка.

 

Най-четените