Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Смяна на върха на Netflix: Съоснователят Рийд Хейстингс се оттегли

В същото време компанията се радва на 7,7 млн. нови абонати Снимка: Getty Images
В същото време компанията се радва на 7,7 млн. нови абонати

Гигантът в сферата на стрийминга Netflix премина през изненадваща промяна в управлението си.

Рийд Хейстингс, съосновател на компанията, се оттегля като главен изпълнителен директор.

В публикация за решението си той разкрива, че през последните години е делегирал все повече от управлението на компанията на други хора. По думите му сега е правилното време да се осъществи прехвърлянето на властта.

"Нашият борд (на директорите - бел.ред.) обсъжда плановете за наследяване от много години (дори основателите трябва да еволюират!)", пише Хейстингс и отбелязва колко се гордее с първите 25 години от компанията и колко се вълнува за следващия четвърт век.

Netflix е създадена през 1997 г. като съвсем различен тип услуга. В началото компанията праща по пощата DVD-та под наем. Хейстингс е съосновател заедно с Марк Рандолф - първия ѝ главен изпълнителен директор, който се оттегля още през 2002 г., много преди глобалния успех и трансформацията в бизнеса на компанията.

След оттеглянето на Хейстингс на поста съ-главен изпълнителен директор остават Тед Сарандос, повишен през 2020-та, и повишеният сега Грег Питърс, доскоро главен оперативен директор.

Хейстингс обаче остава председател на борда - ход, който преди са правили Бил Гейтс от Microsoft и Джеф Безос от Amazon при оттеглянето си от своите компании. Той ще се занимава с повече благотворителност, но фокус за него остава и това "акциите на Netflix да се представят добре".

Промяната на върха идва малко след като компанията обяви, че в последното тримесечие на 2022 г. се е сдобила с нови 7,7 милиона абонати.

Това е доста над очаквания резултат - 4,5 млн. абонирали се - и може би се дължи на популярни проекти като сериала Wednesday и документалната поредица за принц Хари и Меган Маркъл.

Така стрийминг услугата завършва 2022 г. с 231 млн. абонати и приходи от 7,9 млрд. долара за последното тримесечие.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените