Феновете на Assassin's Creed (AC) отдавна гласно настояват за игра от поредицата, действието в която да се развива във феодална Япония. Все пак този период изглежда доста подходящ за традиционните за AC истории за убийци, спотайващи се в сенките.
E, след години чакане желанието на всички, мечтали за подобна игра, ще се сбъдне.
Новата Assassins' Creed Shadows ще ни запрати сред нинджи и самураи, като очевидно ще опита да преплете стелт и екшън геймплей.
Първия трейлър на играта може да видите тук:
Нещо направи ли ви специално впечатление? Ще стигнем и дотам.
Действието в Assassins' Creed Shadows се развива в Япония по време на периода Азучи-Момояма. Показаните събития започват през 1579 г. и продължават до ранните 80 години на същия век. Място в историята ще имат реални исторически личности, сред които "великият обединител" на Япония - Ода Нобунага, както и Фуджибаяши Нагато, нинджа от клана Ига.
Главните герои този път са двама, по подобие на Assassins' Creed Syndicate. Единият от тях е Наое - измислена дъщеря на Фуджибаяши Нагато, тренирана да бъде опитен шиноби, т.е. да използва сенките в своя полза и безшумно да се промъква до враговете си, за да сложи край на земния им път.
Именно с Наое играчите ще могат да изпитат по-класическия за поредицата геймплей, разчитащ на стелт тактики и по-внимателен подход.
Другият основен персонаж, с който ще може да се играе, със сигурност ще породи редица коментари - става дума за тъмнокожия самурай Ясуке.
Всъщност той е напълно реална личност. Смята се, че е пристигнал в Япония от Африка заедно с португалците през 1579 г. и малко след това става самурай, верен на Ода Нобунага.
Както личи и от трейлъра горе, Ясуке очевидно ще е по-силов персонаж. Въоръжавайки се с пушка, той ще може също така да поразява врагове и отдалеч.
AC Shadows е изградена върху подобрена версия на енджина Anvil и специално внимание е обърнато на светлините и как зрението на враговете се влияе от него. Специален индикатор ще показва колко добре скрит е героят и дали го забелязват.
Но не е необходимо дори да го види враг - т.нар. servants са NPC-та, които макар да не се бият, могат да издадат местоположението на играча.
Това ще е поредно затруднение, заедно с факта, че за разлика от Origins, Odyssey и Valhalla няма да може да се разчита на птица в небето, която да проучи района - играчът сам трябва да изследва целите си.
Интересно нововъведение са сезоните, които ще се променят в течение на историята и ще влияят върху геймплея.
Така през пролетта и лятото играчите ще могат да се крият сред храсти, но през есента те ще остават без листа. През зимата пък езерата, в които иначе ще може да се намери укритие от враговете, ще замръзват и ще принуждават играещите да търсят друг начин да се измъкнат от напечена ситуация.
Разбира се, целият геймплей трябва да е подплатен от солидна история. Детайлите за тази на Assassins' Creed Shadows все още не са ясни, но Ubisoft са подготвили нелинейна кампания, която в голяма степен е фокусирана върху ликвидирането на определени цели.
От компанията посочват, че няма да има конкретен ред, в който тези ключови врагове трябва да бъдат открити и елиминирани и играчите в голяма степен сами ще определят накъде да поемат в даден момент.
Повечето основни куестове ще могат да бъдат изпълнени както с Наое, така и с Ясуке, но ще има и специфични мисии за всеки основен персонаж. Ще можем да загубим още няколко часа и на странични куестове, както стана традиция с последните по-RPG ориентирани заглавия от поредицата.
Остава въпросът "кога". Отговорът е, че Assassins' Creed Shadows ще се появи на 15 ноември за PC, PlayStation 5, Xbox Series X/S, Mac и Amazon Luna.