Дори и кралските особи вече не са имунизирани от сериозните съкращения, които стрийминг платформата Netflix започва да налага в отговор на загубата на абонати и финансови постъпления.
Така в неделя бе обявено, че ще бъде спряна работата по анимирания сериал Pearl, дело на актрисата Меган Маркъл. Проектът на херцогинята на Съсекс и съпруга на британския принц Хари е един от няколкото, от които Netflix се отказва в опит да калибрира съдържанието си.
Той бе обявен миналата година и трябваше да бъде първият филм на компанията на Маркъл и Хари Archwell Produktions. Самата тя трябваше да влезе в ролята на изпълнителен продуцент в историята за приключенията на 12-годишно момиче, вдъхновено от постиженията на велики жени.
"Подобно на много момичета на нейната възраст, нашата героиня Пърл е на пътешествие на себеоткриване, докато се опитва да преодолее ежедневните предизвикателства на живота. Развълнувана съм, че Archewell Productions, в партньорство с мощната платформа на Netflix и тези невероятни продуценти, ще ви представят заедно този нов анимационен сериал, който почита необикновените жени в историята", казва Маркъл миналата година по време на обявяването на проекта.
Очевидно обаче от Netflix са преценили, че сериалът няма достатъчно потенциал. Все пак платформата ще продължи да работи по други проекти с Archewell Productions, включително документална поредица, наречена Heart of Invictus.
Тя ще се фокусира върху спортистите, които участват в игрите Invictus за ранени военнослужещи и ветерани, което тази година се проведе в Хага и бе открито лично от Меган и Хари.
Pearl стана поредната анимирана продукция, изоставена от Netflix. Миналата седмица същата съдба сполетя Dino Daycare и сериалът с азиатски мотиви Boons and Curses.
Причината е отчетеният рязък спад на абонатите за първото тримесечие на 2022 г. Стрийминг платформата е загубила около 200 000 абонати в сравнение с четвъртото тримесечие на 2021 г., а тенденциите показват, че се очаква да загуби още 2 милиона до юни.
Netflix намали пазарната си стойност с повече от 50 милиарда долара, а прогнозите са, че компанията ще се бори да се върне на пътя към успеха.
Сега е първият път от 10 години насам, в който Netflix губи потребители, като до момента платформата постоянно увеличаваше абонираните си потребители на всяко тримесечие.
Последният път, когато компанията загуби абонати, беше през 2011 г., когато сложи край на прехода си от услуга за абонаментно изпращане на DVD по пощата и премина изцяло към стрийминг услуги, вдигайки същевременно с това цените на абонаментните си планове.
Сега очакванията са след Pearl, Dino Daycare и Boons and Curses други сериали и филми също да бъдат отрязани.
Видимо е, че огромните разходи за съдържание на Netflix се преоценяват. От тук нататък компанията ще разчита на много по-сериозен контрол и селективност на съдържанието, което се произвежда и публикува.
В противен случаи има сериозна опасност да изостане далеч назад след нарастващата и все по-разнообразна конкуренция.