Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Защо “Домът на дракона” стана толкова тъмен

Феновете на Game of Thrones изживяха дежа вю с гледането на седмия епизод от поредицата на HBO "Домът на дракона".

Не става въпрос за изчерпателните секс сцени или CGI ефектите, а за липсата на светлина и отчетливост през повечето време от епизодa "Дрифтмарк", който се оказа брат-близнак на "Дългата нощ", третата серия от последния сезон на GoT.

Какво този път остана скрито от погледите на зрителите, или по-точно, от слушателите на "Домът на дракона"?

"Дрифтмарк" започва с най-сконфузното погребение от началото на спинофа, не защото Лена Веларион технически се самоуби, след като не успя да роди бебето си, а защото между събралите се опечалени Таргариен, Веларион и Хайтауър се е загнездило напрежение, което им пречи да си разменят сладки приказки и погледи.

Тук трябва да се отвори скоба за Ренира, Демън и стихийната химия между тях, за които една овъглена бивша съпруга е дребен щрих от ежедневието. Двамата се срещат отново, след като чичото не събра кураж да отвлече племенницата си от сватбата ѝ и да я направи своя съпруга.

Както казва самата Ренира в епизода, от тогава са минали години, тя вече не е дете и след три незаконно родени момчета, и един нещастен в сексуално отношение брак, е измислила как да уреди нещата, че да остане вдовица без време и да се омъжи за Демън.

Добрата новина за следящите "Домът на дракона", които очакваха този момент още от проваления секс между Ренира и Демън в четвърти епизод, е, че чичо и племенница най-после са заедно. Лошата обаче е, че са забравили да си вземат фенерчетата или драконите, за да осветят това знаменателно отдаване на чувствата.

В целия седми епизод светлината беше оскъдна, но конкретно в първата любовна сцена на Демън и Ренира и успоредното укротяване на дракон от страна на Емонд Таргариен мракът беше покрил почти напълно героите, което не се хареса на феновете на сериала.

Часове след появата на "Дрифтмарк" в Twitter се разнесе буря от недоволство, определяща епизода като негледаем и "лоша услуга за целия сезон на "Домът на дракона".

"Очаквам писмено извинение от HBO Max за буквално черния екран в седми епизод на "Домът на дракона", написа един феновете и за изненада на неговите последователи, а вероятно и за самия него, от стрийминг услугата му поднесоха не писмено извинение, а обяснение като отговор под публикацията в Twitter.

"Оценяваме вашата забележка за нощната сцена в "Домът на дракона", епизод 7, който е изглеждал тъмен на вашия екран. Приглушената светлина в тази сцена беше умишлено творческо решение. Благодаря", написаха от HBO Max.

Същият отговор се появи под десетки други роптаещи публикации, които смятат, че талантът на актьорите Мат Смит и Ема Дарси в образите на Демън и Ренира е останал скрит заради липсата на осветление.

И докато от HBO Max са лаконични за решението си да затъмнят еротиката между двамата Таргариен, режисьорът на Game of Thrones и ко-шоурънър на първия сезон на "Домът на дракона" - Мигел Сапочник, хвърля повече светлина за уклончивото определение "творческо решение", което изяснява използването на мрака в епизода.

Пред подкаста на IndieWire преди няколко години режисьорът заяви, че до мрачна кинематография се прибягва, когато желанието е да се създаде осезаемо настроение сред публиката. Възможно е това да води до известни неудобства, тъй като фигурите са едва различими, но в емоционално отношение картината достига целта си.

Повод за Сапочник да коментира тъмнината на екрана през 2019 г. беше епизодът от GoT "Дългата нощ", който също като седмата серия на "Домът на дракона" бе посрещнат с негативни отзиви заради тъмните сцени.

"Имаше смисъл спрямо метафората за надеждата и последния лъч светлина. А от гледна точка на това накъде водехме историята, трябваше да създадем хаос, сюрреалистична кулминация, която да предразполага тази среда. Така че имахме причини да го направим. И никой от нас не е седял там и не се е чудил защо е толкова тъмно", каза Сапочник пред подкаста.

Макар че подобно обяснение за "Домът на дракона" не се чу, може да се предположи, че реалистичната нощна сцена от "Дрифтмарк" също се стреми да създаде атмосфера, внушаваща, че след брака на Демън и Ренира не следва нещо хубаво.

Ако трябва да се гадае по трейлъра на осми епизод, в спинофа на GoT ни очаква все по-решително разцепление между децата на крал Визерис, който се скрива от сюжета и оставя наследниците си на язвителното им отношение един към друг.

А дали този по презумпция мрачен сценарий ще се пренесе и в кинематографията, ще се разбере следващият понеделник, когато е премиерата на серията в Европа.

 

Най-четените