Porsche се завръща на най-високо ниво в моторните спортове догодина, но в „24 часа на Льо Ман", а не във Формула 1, както бяха слуховете до началото на 2012. Според шефа на отдела за развитие и изследване на компанията Волфганг Хатц, това е така, защото машините за Льо Ман са много по-близки до продукцията на Porsche в сравнение с болидите във Формула 1.
През 2014 Porsche ще стартира със заводски прототип в най-силния клас LMP1, а автомобилът ще е бензинов хибрид.
От Porsche вече обявиха, че първите трансфери на технологии от новия прототип към серийния 918 Spyder и обратно са налице, а автомобилът излиза на пазара по-късно тази година като ще е пряк конкурент на Ferrari LaFerrari и McLaren P1.
„Ние сме компания за спортни автомобили - заяви Хатц на автомобилното изложение в Шанхай. - Ние винаги сме прехвърляли технологии от състезателните ни коли в серийното производство. По тази причина още две или три години по-рано, когато решихме, че ще се завърнем на най-високо ниво в моторните спортове, трябваше да решим дали да е Льо Ман или Формула 1.
„И окончателното ни решение беше единственото логично. Формула 1 беше алтернатива за нас, но там отсъства връзката със серийните автомобили.
„Освен това, във Ф1 се вдига много шум около политиката в спорта и гумите, а не толкова за двигателите и шаситата. Аеродинамиката във Ф1 е на невероятно ниво, но е толкова екстремна, че на практика от нея не може нищо да се използва за целите на серийното производство."
Марк Уебър от Red Bull е упорито свързван с програмата на Porsche в Льо Ман, като слуховете избиха на бял свят след фиаското на Red Bull в Малайзия, където съотборникът му Себластиан Фетел не спази заповедите от бокса и открадна победата на австралиеца. По време на Гран при на Китай обаче Уебър отрече да е подписвал с Porsche за 2014.