McDonald's прекратява дългото си партньорство с Международния олимпийски комитет (МОК) и вече няма да бъде главен спонсор на Олимпийските игри.
Решението влиза в сила веднага, но все пак веригата за бързо хранене ще спонсорира Олимпиадата в Пьончан през 2018 г. McDonald's е сред главните партньори на МОК още от 1976 г.
Решението на американската хранителна верига е продиктувано от желанието й да се съсредоточи върху основната си дейност, както и от нарастващите цени за олимпийско спонсорство и спада в телевизионния интерес към Олимпийските игри.
Допълнителен фактор е, че следващите три Олимпиади ще бъдат в Азия (Пьончан, Токио и Пекин), което е още един минус за американските компании, целящи да достигнат до американска аудитория.
McDonald's за пръв път е част от Олимпийски игри през 1968 г., а от игрите в Монреал през 1976-а е сред главните спонсори на МОК.
През предишния 4-годишен цикъл програмата за генерално спонсорство на МОК донесе над 1 милиард долара на организацията. МОК обяви, че не планира директен заместник на McDonald's, но Reuters пише, че очакванията са следващата седмица комитетът да се сдобие с нов партньор в лицето на Intel Corp.