Съществуват и такива автомобили - може да ги карате ежедневно, стига да не вали много и да не кой знае колко студено, и освен това - пак с тази кола, може да атакувате някоя писта и да се забавлявате по завоите.
Британският Radical SR3 SL е типичен представител на тази рядка порода автомобили, въпреки че двуместният болид е отлично познат на феновете, не само на Острова, но компанията вече е произвела сериозно количество машини, включително и състезателни коли, които присъстват масово в различните клубни британски шампионати.
"Британския звяр", така нарекоха медиите SR3 SL веднага след появята му - това е топ моделът на Radical - мощността му е 300 конски сили, а теглото - едва 675 кг. Което прави автомобила много динамичен, включително и за високите стандарти на Radical. И означава още нещо - дори и да имате пари да си го купите, по-добре ще е да сте сигурни, че може да го карате и едва тогава да му давате газ.
Radical, естествено, предлага и "състезателен пакет" за собствениците на SR3 SL - допълнителна електронна програма, управляваща работата на двигателя, осигуряваща различен режим на работа на агрегата за "нормален път", "мокър път" и "писта", сдвоено задно крило, което осигурява още стабилност на задницата, пистови гуми и резервоар за горивото, който отговаря на изискванията на ФИА.
Но, да се върнем на "серийната" версия на SR3 SL, която привлече вниманието на специализираните медии с официалния си дебют на автомобилния салон във Франкфурт.
Идеята не е никак сложна - Radical ви дава възможност да карате автомобил, който е много близо до състезателните машини, но в ежедневието. Аеродинамична каросерия, шаси, което позволява добро представяне на писта, твърдо и регулируемо окачване, смяна на предавките с лостчета зад волана, светлинен индикатор за смяна на предавка и т.н - все "заемки" от автомобилните състезания, които обаче правят неделната разходка още по-приятна. Всичко друго е излишно - няма място за багаж, само за още един човек в кокпита.
SR3 SL е много лек - 675 килограма, но както стана въпрос - и много мощен - 300 конски сили, осигурени от 2-литров 4-цилиндров двигател Ford EcoBoost. Всъщност мощността е добита по следния начин - 247 конски сили е мощността на серийната версия, а още 53 са добавени от специалистите от Life Racing, които са доработили мотора.
Двигателят се отличава с ново турбо, впръскване на горивото при високо налягане и система за управление на работата на клапаните.
Ускорението на SR3 SL от 0 до 100 км/ч отнема едва 3 секунди, а максималната му скорост е 270 км/ч. Скоростната кутия е секвенциална 6-степенна и тя също изисква известно време, за да привикнете към механизма за смяна на предавките.
Radical постигна сериозния си пробив с предишния модел - SR2, който получи одобрение за продажба в малки серии в Европа и сега идва ред на SR3, а както може да предположите SL означава Street Legal.
И сега стигаме до цената, която никак не е малка, но няма начин - 67 750 лири. Но състезателните машини и техните производни модели винаги са били скъпи, защо при Radical това да не е така?
А собствениците на Radical от години се кълнат, че всяка лира, вложени в тези машини си струва - най-малкото защото осигурява невероятно удоволствие.