Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Официално: Нови двигатели във Формула 1

Ferrari отнесе глоба от 100 000 долара за използване на заповеди от бокса в Германия Снимка: Getty images
Ferrari отнесе глоба от 100 000 долара за използване на заповеди от бокса в Германия

Последният за годината Световен съвет по моторните спортове на ФИА одобри сериозни промени в техническите правила на Формула 1, които трябва да направят шампионата по-екологичен и може би по-евтин. В крайна сметка се оказа, че Световният съвет приема предложенията на Комисията за Ф1 на ФИА, които вече бяха подложени на обсъждане между тимовете, но по някои въпрос липсваше единодушие.

За 2011 се въвежда задно крило с подвижен елемент, командван от пилота - така трябва да се улеснят изпреварванията в края на правите, тъй като колите ще имат по-висока максимална скорост. Това обаче ще е трудна задача за инженерите, защото системата трябва да е готова за зимните тестове в началото на 2011 година.

ФИА обяви, че допълнително затяга правилата за крилата и аеродинамиката на колите, за да се елиминира възможността да се използват огъващи се крила - нещо, в което през лятото бяха обвинени Red Bull и Ferrari.

За 2013 година ФИА прие нови двигатели във Формула 1 - 2,4-литровите V8 атмосферни мотори отстъпват мястото си на нови агрегати. Най-добрите пистови пилоти в света ще се състезават с 4-цилиндрови редови двигатели с обем 1,6 литра и система за впръскване на горивото под високо налягане - до 500 бара. Моторите ще са ограничител на оборотите - на 12 000 об/мин, разходът им на гориво ще е с около 35% по-нисък спрямо сегашните двигатели, но мощността им ще остане същата, благодарение и на използването на системи KERS.

За 2013 година пилотите ще могат да използват само по пет двигателя на сезон, а за 2014 моторите ще бъдат намалени на 4 на пилот.

ФИА определи и някои промени в спортните правила и правомощията на директора на състезанията, който вече има право да затваря алеята пред боксовете в хода на надпреварата по съображения за сигурност. Освен това, пилотите ще получават инструкции как и кога могат да изпреварват колата на сигурността при излизането й на пистата.

Другите промени включват удължаване на живота на скоростните кутии - от четири на пет състезания и връщането на гумите тип „интермедия" за сезон 2011, вече осигурени от Pirelli.

 

Най-четените