Ако до този момент не сте чували или гледали нищо от Фийби Уолър-Бридж - сценарист, комик и актриса в едно, то трябва бързо да поправите тази грандиозна и фундаментална несправедливост.
Дори може да го направите, преди да дочетете този текст, но ако все пак искате да научите малко повече за една от най-смешните жени в модерната телевизия, ви приканям да останете на тази страница.
Ще останете ли? Добре.
Фийби Мери Уолър-Бридж се ражда в Лондон, Великобритания, където живее и до днес. Ако искате да я срещнете в района, то завъртете се в Сохо. Soho Theatre е мястото, в което в момента текат подготовки за пиесата Fleabag, чийто създател е тя. Родена в Лондон, но израстнала в Илинг - една от шестте общини на западен Лондон, Фийби винаги е искала да се занимава с писане, комедия, кино, театър. Затова след колежа завършва кралско училище по театрални изкуства и сцената, като комедията е нейната страст.
Тази година, два дни след като навърши 34 години, Фийби получи първата си номинация за „Еми" в категория актриса. Причината?
Вторият сезон на комедията, на която Фийби е и създател, освен че играе главната роля - Fleabag.
Създаден първоначално като монологична пиеса, която се играе за първи път именно в Soho Theatre, Fleabag е черна комедия с драматично-горчив привкус, която ще ви се услади като тръпчива чаша черен британски чай. Пиесата става толкова популярна, че BBC Three я купуват за сериал. Още първият сезон носи на Фийби награда BAFTA, а вторият, който се случва близо 3 години по-късно, получи 9 номинации за „Еми".
Fleabag - единственото "име" на главната героиня, буквално преведено като „торба с бълхи" - ще ви разсмее, ще ви разплаче и ще ви накара да искате още. Направен по изключително театрален начин, с политически некоректно и вулгарно чувство за хумор, Fleabag разказва историята на жена, пристрастена към секса, с ужасен вкус за връзки и мъже, с огромна тъга по своята мъртва най-добра приятелка, кофти семейство, с което не се разбира, и със собствен бизнес, който е на загуба. Ако на първо четене Fleabag ви звучи като сериал, който вече сте гледали, повярвайте, не сте.
Фийби Уолър-Бридж има различен подход към хумора и телевизията. Освен изключително специфичния разказ на историята, която скача напред-назад във времето без определена хронология, обтегнатите отношения между персонажите, чувството на тиха истерия и шекспировия елемент, в който основният персонаж непрекъснато гледа в камерата и информира зрителите за случващото се, дори и в най-интимните моменти, Fleabag докарва вулгарните и влажни кътчета на секса и човека до други висини.
Може би защото е толкова безпардонен, тази година Fleabag напусна пределите на малкия екран, за да намери нов дом на сцената на Бродуей, където се игра тази пролет. За Фийби и нейният "партньор в престъпленията", наречени театър и хумор - Вики Джоунс, това е дебют на сцената в Ню Йорк и голям успех за театралната компания, която притежават.
„Шоуто е вдъхновено от циничната ми натура, когато бях на 20. Освен това исках да играя персонаж, в който мога да се припозная. Така се роди Fleabag. Сериалът не е биографичен, но най-силната ми прилика с персонажа е, че дълбоко в себе си тя е истински романтик."
В паузата между първи и втори сезон на Fleabag Фийби Уолър-Бридж създава още един сериал, който заслужава цялото ви внимание. И това е Killing Eve.
Адаптиращ четири кратки новели на автора Люк Дженингс, Killing Eve проследява развитието на взаимоотношенията между психопатката и наемна убийца Виланел и агент от MI-6 Ийв Поластри. Двете жени са в постоянна и наситена със секс, насилие, кръв и слуз, борба на котка и мишка. Шоуто става абсолютен хит още с първия си сезон и носи „Златен глобус" на Сандра Оу, която играе Ийв. Вторият сезон донесе така чаканата номинация за „Еми" на младата британка Джоди Комър, която играе великолепно екстремната Виланел.
Поредицата на Дженингс, която излиза през 2014 до 2016-а, е подновена. Той написа още една книга, която излезе миналата година и е свързана изцяло с шоуто. Самият автор работи с Уолър-Бридж по адаптирането на сценария.
През 2018 г. Фийби даде гласа си на робота L3-37 в „Соло: История от Междузвездни войни", а година по-рано беше Мери Браун в драмата „Сбогом, Кристофър Робин". Няма как да сте я пропуснали на поне едно от двете места, признайте си. Да, високата странна брюнетка с ярък британски акцент е именно тя.
С днешна дата Фийби Уолър-Бридж е рокендрол на модерната драматургия и хумор. В момента работи по нов сериал за HBO - Run, а сценарият за новия филм за 007, под режисурата на Кари Фукунага, Bond 25, пак е неин.
Рокендролът съпътства и личния й живот, в който, след един развод време, в момента Фийби излиза с драматурга и режисьор Мартин Макдона.
Вярваме, че умните мъже винаги ще предпочитат умни, креативни и интересни жени, а тази дори притежава други две важни чувства - чувство за мярка и чувство за хумор.
Така че, няма как Мартин Макдона да бърка. Когато изгледате Fleabag или Killing Eve и вие ще се убедите в същото.
В едно свое интервю Фийби Уолър-Бридж споделя, че любимият й цитат е от Анаис Нин и гласи: „Пишем, за да вкусим от живота два пъти". В този смисъл, животът и светът на Фийби е изпъстрен с червено, заради количествата кръв на екран, цинизми - винаги точни и на правилните места, и романтика, защото „най-важната съставка на секса е любовта."
Приканяме ви да се потопите в него и да останете за дълго. Ще ви хареса.