Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Съвремие и древност: Солун вече има своето метро след десетилетия перипетии (Снимки)

Вече се движат 18 модерни мотриси с климатична инсталация и напълно автоматично управление

След десетилетия строителство и куп премеждия днес тръгна първия влак от метрото на Солун

Президентът на Гърция Катерина Сакеларопулу, премиерът Кириакос Мицотакис и няколко министри присъстваха на церемонията, която се състоя в депото в предградието Пилеа.

Първата линия е дълга 9,6 километра и включва 13 станции между железопътната гара западно от центъра на Солун с квартала Неа Елветия в източната част на града.

По трасето вече се движат 18 модерни мотриси с климатична инсталация и автоматично управление. Все пак във всеки влак винаги ще има по един оператор.

До 3 декември пътуванията ще бъдат безплатни, след което цената на билета ще бъде 60 евроцента. Месечният абонамент ще бъде 16 евро.

Очакванията са над 250 000 души на ден да се възползват новата услуга, която би трябвало да намали пътния трафик в града с около 60 000 автомобила.

Първият проект за метро в Солун датира още от 1918 г., но работа за неговото прокопаване започва чак през 1989 г., като редица административни перипетии забавят проекта.

През 2003 г. той е подновен, преди отново да бъде прекъснат, след като по време на прокопаването са открити важни археологически артефакти от Древна Гърция, Рим и Византия. Следват нови спорове и промяна на плана, така че да бъде сигурно, че тунелите няма да засегнат историческото наследство на града.

Налага се тунелите да бъдат прокопани по-дълбоко, което оскъпява значително целия проект. До момента стойността на метрото се оценява на около 3 милиарда евро.

За капак идват финансови проблеми покрай тежката дългова криза в Гърция, съдебни дела и смени на изпълнителя.

В крайна сметка обаче днес метрото е факт, а неговите спирки представляват своеобразни музеи, на които са представени около 300 000 археологически находки.

"Този проект предлага забележителна комбинация от древност и модерност, интегрирайки археологическото наследство с инфраструктурата на метрото", заяви в петък Христос Стайкурас, министър на транспорта и инфраструктурата.

От десетилетие се работи и по следващия етап на метрото. Очаква се втората линия да включва пет станции в посока квартал Каламария и да бъде готова до края на 2025 г.

В галерията може да видите снимки от новата гордост на Солун.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените