Борусия Дортмунд започна успешно кампанията си в Шампионската лига след победа с 2:1 над Бешикташ в Турция. Двубоят обаче предизвика вълна от недоволство сред феновете.
Привържениците на "жълто-черните" бяха разгневени от третия екип, с който Дортмунд излезе на "Водафон Арена". Причината - че емблемата на клуба изобщо не се вижда.
Новият дизайн на третия екип на Puma е проектиран така, че да изобразява емблемата, но с жълт цвят върху жълтото на фланелките, което я прави почти невъзможна (направо невъзможна) за забелязване.
Puma CEO Bjørn Gulden on the criticism of Borussia Dortmund's cup kit: "We regret the fans' anger and would like to apologise to them. We have really taken the feedback to heart and will take it into account for future jerseys - just as we have done in the past." [dpa via Kicker] pic.twitter.com/eXoNzGTHsr
— BVB Buzz (@BVBBuzz) September 17, 2021
От спортния гигант се извиниха на феновете. "Съжаляваме, че феновете са ядосани, и бихме искали да им поднесем своите извинения - каза лично президентът на Puma Бьорн Гулден, който е и бивш футболист, пред DPA в петък.
Ще имаме предвид недоволството при изработването на бъдещите екипи."
Това обаче не успокои феновете, които недоволстват и от лошата комуникация с клуба.
Puma, който облича още Манчестър Сити, Милан, Олимпик Марсилия и Шахтьор Донецк, прие нова концепция, според която при третите екипи вместо върху емблемата, да се концентрират върху името на отбора, на града или съкращението на отбора, както е при Дортмунд с BVB 09.
Както се вижда и от снимката, екипът на Борусия е различен от тези на Милан и Сити, в които клубната емблема присъства многократно по фланелката, докато при тази на Дортмунд емблемата си е "на мястото" - горе вляво, просто е незабележима заради жълтия ѝ цвят върху жълтата фланелка.
В изтеклия преди началото на сезона първоначален екип на Борусия емблемата на клуба също бе принтирана многократно по фланелката, а на гърдите бе изписано името на града - Дортмунд.
След недоволство от страна на феновете ръководството на "жълто-черните" обяви, че ще променят дизайна. Така на гърдите се появи BVB 09, а емблемите биват редуцирани до една.
За съжаление на ръководните фактори на "Сигнал Идуна Парк", и това не се хареса на феновете.
През ноември 2019-а Puma и Борусия подписаха нов договор - до 2028-а, според който "жълто-черните" ще получават по 30 милиона евро на сезон, или около четвърт милиард евро за пълния период на контракта.