Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Бойковите магистрали строени от гладни

По време на премиерстването си Бойко Борисов хвана тен от игра на футбол и откриване на най-различни обекти Снимка: Sofia photo agency
По време на премиерстването си Бойко Борисов хвана тен от игра на футбол и откриване на най-различни обекти

От 2011-а имаме 2 месеца по 40 процента, за 2012-а имаме 9 месеца по 40% и една цяла заплата, а за 2013-а - януари и февруари не са ни платени. Това изокаха строители на магистрала "Марица" - отсечката Димитровград-Харманли, известна от средата на м.г. в АПИ, МРРБ и Министерството на финансите като проблемния ЛОТ 2.

Хората строят няколко километра от този път, чийто пусков срок е до август тази година и се финансира по оперативна програма "Транспорт" със 146 млн. лева. Но на фирмите, наети от сдружението-изпълнител, не е плащано от месеци.

Излиза, че през двете години време, в които премиерът Бойко Борисов неспирно се хвалеше с магистралите, инспектираше ги, режеше лентички при всеки удобен повод, те са били строени от едни гладни хора, експлоатирани като в мините в ЮАР.

Поради неплащане протестираха и строители на аутобан "Тракия" на няколко пъти през изминалите няколко месеца. Става въпрос за близо 50 малки фирми, някои от които вече пред фалит.

На изпълнителя обаче МРРБ чрез Агенция "Пътна инфраструктура" се е разплатило, дори авансово, само че парите не са тръгнали към подизпълнителите.

Наскоро депутатът от БСП и бивш зам.-строителен министър Димчо Михалевски хвърли светлина върху историята с оставащите 34 км от "Тракия". По думите му само по работата на този ЛОТ е изгубен ресурс от около 50 млн. лева, който ще затрудни работата на следващото правителство.

Той обясни, че тъй като по договор изпълнителят няма възможност да наема подизпълнители, те са маскирали фирмите като "наемодатели на строителна техника". "Всъщност това са реалните изпълнители на ЛОТ 4 на АМ "Тракия", които няма да получат парите си, защото не са страна по договора с АПИ", заяви той.

Страна по договора е сдружение "Тракия IV" с водещ партньор "ПСТ Холдинг". И, какво съвпадение, неслучващият се и проблемен ЛОТ 2 на "Марица" е отново с изпълнител сдружение "Марица Хайуей" с основна компания "ПСТ Холдинг" и партньор "Порр Бау"- Австрия.

Когато инспектираше магистралите "Марица" и "Тракия" миналата пролет, премиерът Борисов обяви как всичко вървяло в срок и как до 2 години този "пръстен" от аутобани ще промени живота на хората. Оказва се, че вече го прави, след като стъжни живота на строителите си, работещи без да им плащат.

Наскоро вицепремиерът и строителен министър в служебния кабинет Екатерина Захариева констатира при инспекция на терен, че дори и да се работи денонощно на "Тракия", трасето няма как да стане в срок.

"С това темпо на работа няма как да се случи - пусковият срок на автомагистралата може да бъде до края на юни.  За да стане "Тракия" до началото на активния летен сезон, техниката и хората трябва са се увеличат по четири", каза тя. И това - при осигурено финансиране от страна на държавата и краен срок, местен няколко пъти - трябваше да е през февруари т.г., измести се за май, но сега вече е ясно, че и това няма как да стане.

Разбира се, проблемният строител на Бойковите магистрали има шанс да ги приключи тази година. След изборите. А, ако е рекъл Началникът и гласоподавателите, след 12 май Борисов може пак да си ги открие. Заедно с Лиляна Павлова. Да се полюбува на магистралния пръстен, да откъсне залък от питата, да го топне в меда, па да пожелае благо - айде, таз година полумагистрали, догодина цели...

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените