Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Сбогом, Grumpy Cat!

Най-известната котка в интернет почина на 7 години
Най-известната котка в интернет почина на 7 години

На седемгодишна възраст почина популярната онлайн знаменитост - сърдитата котка Grumpy Cat. Тя е основа за хиляди мемета и благодарение на своята популярност генерира милиони долари печалби за стопаните си.

В изявление в петък стопаните й съобщиха, че домашният им любимец е починал във вторник заради усложнения при инфекция на пикочните пътища.

Котката от Аризона е „помогнала на милиони хора да се усмихнат", пише Би Би Си.

Wikipedia описва Grumpy като „котка и интернет знаменитост", а някои от най-известните й снимки в социалните мрежи биват разпространявани с надписи като „Едно птиченце ми каза, че имаш рожден ден. Изядох го" и „Има два типа хора. Не ги харесвам и двата".

Сърдитата котка всъщност се казва Тардар Сос.

Става популярна през 2012 година, след като снимки на сърдитото й изражение се появяват онлайн и бързо се превръщат в меме. Сърдитата котка Гръмпи тотално променя живота на собствениците си. Преди звездата й да изгрее, Браян Бундезен прекарва кабелна телевизия, а сестра му Табата е сервитьорка в „Червения омар" - заведение близо до дома й.

Котката Тардар всъщност е кръстена от дъщерята на Табата, след като домашният им любимец Калико става майка на Grumpy и още три котенца.

Причината за странното изражение на котката е, че страда от рядко заболяване - котешки нанизъм (изоставане в растежа). Според собствениците й така котката изпраща послание - „не е лошо да си различен".

Grumpy Cat обиколи света, появи се в телевизионни предавания и дори участва в собствен коледен филм през 2014 година. През 2015 г. се сдоби с восъчна фигура в музея Мадам Тюсо.

През 2018 година собствениците й спечелиха 710 000 долара от дело за авторски права, след като доказаха, че американската компания за кафе Grenade е превишила споразумението им за използване на лика на котката. По договор Grenade е трябвало да използва образа на Гръмпи за продажбата на „Гръмпочино", но се е възползвала от него и за други продукти.

В Instragram Гръмпи има над 2 милиона последователи.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените