Мистериозните пратки със секс играчки от Amazon

Първия път, когато Ники неочаквано получава секс играчка в пратка от Amazon, тя решава, че е станало някакво недоразумение във фабриката-производител. Истинската й поръчка е комплект с гримове, който все още не е пристигнал.

Малко след това обаче в дома й започват да се доставят всевъзможни нови пратки. Кабел за Bluetooth устройство, например. Без бележка, че е подарък, без следа откъде идва, и... без начин да получи помощ. Последната доставка съдържа слушалки.

"Странното в цялата история е, че ако това беше шега или приумица на хакер, който ухажва жени с онлайн подаръци, то би било скъпо. Проверих секс играчката - струва $25, което е все пак достатъчно сериозна сума," заявява тя.

Историята на Ники е част от мистерия, която озадачава Amazon. Някой изпраща непоискани и непоръчвани продукти - най-често секс играчки - на клиенти, които привидно нямат нищо общо помежду си. Компанията все още не може да разбере защо са купени и защо биват доставяни на хора като Ники.

"Това е част от нередна практика, която разследваме. Извършваме проверка по сигнал на клиенти, които са получили непоискани пратки. Това е нарушение на нашата политика. Вече установихме, че продавачите не са получили имена или адреси за доставка от Amazon," казва говорител на компанията пред "Дейли Бийст".

"Спираме работа с продавачи, нарушаващи нашата политика, задържаме плащания и си сътрудничим с органите на реда, за да предприемем подходящи действия."

Ники прекарва по-голямата част от последната седмица в опасения, че е жертва на кибер тормоз.

Основното й притеснение е дали човекът, който изпраща пакетите, се намира наблизо и доколко полицията може да се ангажира с тази проверка. Отначало се обръща към телефона за работа с клиенти на Amazon, в опит да разбере доколко сериозен е проблемът.

"Основно искам да знам името на този човек и къде се намира той, за да се уверя, че не живее в моя град. Това започна да притеснява и моята съквартирантка. Вече не сме сигурни дали искаме да оставаме в нашия апартамент", казва тя.

Ники твърди, че в колцентъра на Amazon са игнорирали тревогите й и не са я приели насериозно. Отначало се налага да убеждава представител на фирмата да не й затвори телефона.

После е прехвърлена към мениджър, останал с впечатлението, че се обажда от любопитство кой е подателят на "забавен" подарък.

Тези стъпки са се повторили още няколко пъти, казва още тя.

С течение на времето, започва да сглобява частиците от информация, които получава. Името на профила, който е поръчал продукта, е различно от това на кредитната карта, с която той е платен. Нито едното от двете имена не отговаря на нейното, адресите също са различни.

В крайна сметка тя успява да разбере пълното име и местожителството на изпрщача чрез налучкване. Проверява предположението си по дедукция - представител на компанията й казал, че може да отговаря само с "да' или "не", докато тя изброява имена напосоки.

По-късно й казват, че Amazon извършва вътрешна проверка, за да гарантира, че това никога повече няма да се повтори, но въпреки това отказват да й дадат информация кой изпраща пратките и защо.

"Това е очевидно неприемливо, тъй като основната ми грижа беше да разбера дали този човек живее в моя град. Както знаем, посоченият адрес не винаги съвпада с местоположението на съответния човек. Фактът, че неговият акаунт е свързан с щата Мисури, е практически без значение. Той би могъл да е където и да е другаде."

Тогава решава да подаде сигнал и в полицията, но отново не постига напредък.

След поредното телефонно обаждане до Amazon в присъствието на полицай, което отнема няколко часа, единствените данни, добавени от онлайн-платформата към акаунта й, са думите "оплакване в полицията."

Полицаят настоява да получи телефонен номер, по който да провери развитието на вътрешната проверка. От Amazon отказват да му дадат такъв.

Представителят на компанията казва на Ники и на полицая, че ще трябва да изпратят по пощата официална призовка. В нея, според инструкциите на Amazon, жалбоподателката трябвало да посочи име, номер на кредитна карта и банкова сметка на човека, който й е пратил еротичните артикули.

Медийни публикации за семейства и студенти, получаващи непоискани пратки от Amazon, се появяват както в САЩ, така и в Канада през последния месец. По неясни причини секс играчките представляват голям дял от въпросните странни колети.

Източници от Amazon имат само една теория защо може да се случва нещо подобно. И тя, на езика на платформата, представлява хакване на "потвърдените отзиви".

Amazon използва рейтингова система за продуктите, която дава голяма тежест на тези с т.нар. "потвърдените покупки": коментарите на потребители, които вече са купили съответната стока чрез Amazon.

Това би могло да е достатъчен стимул за някои търговци да купуват собствените си продукти през фалшиви акаунти и да ги разпращат на непознати хора. Целта е фалшивите акаунти да напишат отзив за съответния продукт, като дадат максимална оценка. На свой ред това ще помогне на продукта да се издигне по-нагоре в търсенията в Amazon и Google.

Официално компанията не приема като достоверна версията за масова схема за измами в отзивите.

"Досега нашите проверки показват, че има много малко отзиви, направени във връзка с тези доставки. Ще продължим опитите си да предотвратяваме злоупотреби и ще блокираме всякакви продавачи и оставящи отзиви потребители, които злоупотребяват със системата за отзиви", казва говорителят на Amazon.

Ако има нещо общо между клиентите, то няма връзка с мейлинг лист или с друга обща група в базата данни на Amazon. Възможно е пробивът да е направен през друга услуга, в която съответните потърпевши са абонирани и са предоставили данните за адреса си.

За момента няма начин да бъде спряна доставката на пратки от Amazon до дома на Ники. Няма вариант за забрана на поръчките до даден адрес, нито функция за двуфакторно потвърждение на самоличността преди пращането на стока до определен човек.

Ники държи да се използва само първото й име, донякъде именно заради анонимните пратки. Твърди, че не се вълнува от съдържанието им, иска само да е сигурна, че е в безопасност в собствения си дом.

Засега Amazon не може да й го гарантира, докато не приключи разследването.

"Напълно разбирам защо е толкова трудно да се получи информацията за подателя. Оценявам факта, че Amazon имат политика за защита на личните данни на потребителите си. Но искам да получа обяснение защо изгубих цяла седмица в разправии с отдела за работа с клиенти, след като получих секс играчка в дома си", казва тя.

Иска да знае и защо се наложи да се развихри PR-криза, преди да получи какъвто и да е отговор от компанията.

#1 Ханс 18.02.2018 в 15:02:58

"Ники прекарва по-голямата част от последната седмица в опасения, че е жертва на кибер тормоз." Хахаха, сигурни сме, че така е прекарала по-голямата част от последната седмица. Затова си е мълчала, докато е получавала секс играчки, но като е получила някакво си bluetooth устройство, веднага се почувствала изтормозена.

Новините

Най-четените