Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Трендовете, които ще доминират през 2019-а

Новата година ще дойде с новости - в начина на гледане на телевизия, в начина по който работим и почиваме, по който тренираме и се храним...
Месните диети ще отстъпят място на веган такива, а дори да не искате само храни с растителен произход, може би ще можете да пробвате пържола, която е отгледана в лаборатория.
Снимка: Getty Images
Месните диети ще отстъпят място на веган такива, а дори да не искате само храни с растителен произход, може би ще можете да пробвате пържола, която е отгледана в лаборатория.
Туризмът също се променя и все по-разпространени ще са не дългите ваканции, а кратките за по 1-2 дни, но които дават възможност да се направят много снимки за Instagram. Снимка: Pixabay.com
Туризмът също се променя и все по-разпространени ще са не дългите ваканции, а кратките за по 1-2 дни, но които дават възможност да се направят много снимки за Instagram.
Телевизионните компании също ще се пренастроят спрямо променящите се навици на зрителите с по-кратки епизоди, които да могат да бъдат гледани в свободното време между по-важните неща в живота. Снимка: Getty
Телевизионните компании също ще се пренастроят спрямо променящите се навици на зрителите с по-кратки епизоди, които да могат да бъдат гледани в свободното време между по-важните неща в живота.
А някои късметлии могат да се радват на туризъм и в Космоса. За тези и още трендове ще научите повече от текста. Снимка: Twitter, @Stuck4ger
А някои късметлии могат да се радват на туризъм и в Космоса. За тези и още трендове ще научите повече от текста.

Представете си следното – тъкмо сте приключили със своята пеган (или високопротеинова веган) диета и решавате да се наградите с пържола, само че такава, за която животно не е изгубило живота си. Вместо това парчето месо пред вас е отгледано в лаборатория. Хапвате, докато сте на поредната си двудневна екскурзия през годината след края на четиридневната работна седмица и се чудите колко ли ще трябва да спестите, за да отскочите до Космоса.

Бъдещето е сега и всяко едно от изброените неща може да започне да намира място в живота ни през 2019-а.

Изминалата година имаше своите вълнуващи моменти и идеи, някои от които добри, други не чак толкова. Това се усеща и в промяната в съвременните общества, за която рядко може да се даде еднозначна оценка.  Следващата година обещава още по-големи изненади – както в истинския живот, така и в онлайн съществуването, което водим.

Ето кои са някои от модите, които има голяма вероятност да започнат постепенно да се налагат през 2019-а:

1. Повече компании ще опитат 30-часовата работна седмица

Малко вероятно е 2019-а да стане годината, в която всички масово ще възприемат четиридневната работна седмица, но опитите в тази насока ще стават все по-чести. Най-малкото, защото милениалите искат това. Няколко скорошния изследвания показват, че за голяма част от младите работещи това да има баланс между личния им живот и работата е по-важно от кариерното им развитие.

Експеримент с по-малко работни часове във фирма в Нова Зеландия показа, че четиридневната работна седмица прави служителите по-продуктивни и то до такава степен, че мениджърите да искат промяна да остане за постоянно.

2. Сгъваемите телефони ще се завърнат

До края на следващата година добрите стари "телефони с капаче", но със смартфон технология, ще са новата гореща тенденция в технологичната сфера. Връщането на вече остарелия дизайн не е свързан с носталгия, а с практичност. Все пак на почти всеки се е случвало да счупи дисплея на телефона си, а сгъваем телефон може да предотврати подобни инциденти. Galaxy X на Samsung ще се появи през март в САЩ, а има слухове, че Huawei и Motorola също работят по подобни смартфони.

3. Краткосрочните пътувания ще са новата голяма ваканция

53 процента от пътуващите по света планират да си правят по-кратки пътешествия през уикендите на новата година, вместо големи, екстравагантни ваканции, които да продължават по седмица и отгоре. Това показва проучване на сайта Booking.com. Измъкване от града, в който човек живее, макар и само за една нощ, изглежда е достатъчно на много хора.

Фактор за това са и социалните мрежи. Ръководителят на маркетинга в туристическия сайт Пепин Рейверс обяснява, че хората предпочитат „да се хвалят с това, което правят, вместо с това, което имат”. От тази гледна точка микропътуванията позволяват на пътешествениците да имат множество различни преживявания през годината и много причини да се хвалят, докато една голяма ваканция може да се окаже провал (в това число и като не позволи да се натрупат достатъчно снимки за Instagram).

4. Супер –кратките епизоди (или „quick bites”) ще са новата тенденция в телевизията

Хората гледат все по-малко телевизия, докато са се разположили удобно в диваните си. Вместо това консумират любимите си сериали докато висят на опашка в магазина, пътуват или чакат детето да приключи с футболната си тренировка. Това са наблюденията на Даниел Пинк, автор на книгата „Кога: Научните тайни за перфектния момент”. Той е на мнение, че продуцентите също забелязва тези тенденции и през 2019-а ще започнат да създават по-кратки епизоди – между две и седем минути. Т.е. неща, с които да запълваме свободното време между по-значимите неща в живота ни и ангажиментите, които имаме.

YouTube, Facebook, Instagram и други социални мрежи вече вървят в тази насока, а шефът на студиото Dreamworks Джефри Катценберг даде началото на ново начинание, наречено QuiBi (от Quick Bites, букв. превод: бързи хапки). Неговата цел е да създава именно такова съдържание.

5. Тренировките във фитнеса ще се забавят и ще са с по-малък интензитет

Наказващите тялото, високо интензивни тренировки, които обещават мигновени резултати, постепенно излизат от мода за сметка на по-бавни, по-концентрирани и осъзнати поредици от упражнения. Това е наблюдението на инструктора от Лондон Дейвид Хигинс, който е помагал на актрисата Гал Гадот да се подготви за своята роля като Жената чудо.

По думите му вече не става дума за това просто да ускориш пулса си. Важни са определени зони на тялото, специфични мускули там и как те да заработят така, както е замислено това да се случва. Хигинс вижда все повече клиенти – сред които и актьори – да се отдръпват от бързите тренировки за сметка на по-бавните и внимателно преценените, но не винаги и по-леки програми.

6. Технологичните джаджи за носене най-накрая ще са модерни

През октомври британският принц Хари беше забелязан да носи пръстен Oura – стилен мини-компютър, който следи температурата на тялото, пулса и активността на човек. Това е само първата вълна от други подобни добре изглеждащи фитнес тракери. Задават се още такива – някои странни на вид, а други с потенциала да преобърнат живота ни. Интересен пример е коланът WELT на Samsung, които следи обиколката на талията, позата и анализира походката.

7. Месните диети ще станат веган такива

От кето до палео, диетите, които се фокусират върху месото, ще отидат в съвсем друга насока през следващата година и ще бъдат заменени от свои веган версии (т.нар. pegan диети). Причина за това са тревогите около това колко вредна е консумацията на месо за околната среда, както и за това как една месна диета се отразява на здравето в дългосрочен план. Това значи, че повече хора ще търсят много протеини, но не и от животински произход. И същевременно…

8. …месото, създадено в лаборатория, ще има своя миг

Изкуственото месо, създадено чрез използването на животински стволови клетки и отгледано в лаборатория, ще започне да се появява в менюта по света. Компании като New Age Meats и Memphis Meats (подкрепена от Бил Гейтс) напреднаха сериозно в това да създават изкуствено месо през тази година, макар такова все още да не се продава по магазините или в ресторантите. Това вероятно ще се промени през 2019-а.

Такива стъпки се правят в Израел, където стартъпът Aleph Farms показа първата изкуствено отгледана пържола, и в САЩ, където компанията JUST разработи „фалшиви” пилешки хапки, произведени от клетки в биореактор. Надеждата им е да започнат да ги продават през следващата година.

И за финал две коренно различни, но по свой начин екзотични начинания.

Virgin Galactic се надява най-накрая да превърне изпращането на туристи в Космоса в редовно начинание. Нещо, което онези 700 клиенти, вече платили по над 250 000 долара за такова пътуване, със сигурност очакват.  Blue Origin – компанията на основателя на Amazon Джеф Безос, също има сходни намерения като се спекулира, че цената на пътуването ще е между 200 000 и 300 000 долара.

Но ако нямате такива пари, винаги можете при някоя уикенд-почивка в чужбина да се оглеждате за бар, където да предлагат гъбен коктейл, тъй като, изглежда, доста бармани вече са склонни да експериментират с нетрадиционни съставки в търсене на нов и различен вкус. Дори да е гадничко, няма да ви е струвало цяло състояние, но все пак ще е модерно.

 

Най-четените