За Холивуд "талантливото чудовище" Спейси вече е табу

Ако се съди по социалния климат в Холивуд и настроенията, които още бушуват след вълната от разкрития за сексуален тормоз в меката на развлекателното изкуство, Кевин Спейси едва ли скоро ще види роля в някоя значителна продукция.

Нещо повече - навръх рождения му ден - 26 юли - името му е погребано в мълчание и за него се говори само през призмата на сексуалното насилие, #MeToo и разследването, което тече срещу него.

Името на актьора изплува в серия обвинения от различни мъже - че ги е опипвал, че се е държал непрофесионално и открито сексуално с тях и дори, че е опитвал да насили някои от тях.

Тъмната врата за тази страна от характера на Спейси официално първи открехна актьорът от Star Trek: Discovery Антъни Рап. Той твърди, че през 80-те, когато е бил още на 14, е станал жертва на пиянските щения на Спейси, който се е опитал да го съблазни.

Самият Кевин Спейси отрече да си спомня за случая или за самия Антъни Рап, но се извини за поведението си. И междувременно разкри хомосексуалността си.

Вече почти година мина от първите обвинения срещу него. Свидетелствата за сексуален тормоз нараснаха значително като последните три дойдоха в началото на този юли. Британската полиция дори започна разследване за сексуалните му посегателства спрямо млади мъже.

Междувременно хора от екипа на "Къща от карти" - хитовото шоу, в което Спейси беше основната звезда - коментираха, че той правел работната среда "токсична" и "отровна".

Появиха се още редица коментари, описващи как зад този актьорски талант всъщност се крие агресивен и деспотичен човек, който може да изсмуче цялата енергия от въздуха. И как се радват, че най-после той ще си получи заслуженото.

А постепенно Холивуд престана да говори за Спейси, престана и да мисли за него или поне се опита да покаже на света, че не го прави.

Ридли Скот дори го изряза от филма си, заменяйки го с Кристофър Палмър в последния момент. Това само оскъпи лентата, но спечели и много положителни заглавия за самия филм.

Другата "остатъчна" лента с наличие на Спейси в състава си и може би последното по-голямо заглавие, в което ще видим присъствието му, е Billionaire Boys Club.

Там очевидно не са имали парите и възможността да премахнат актьора от филма, заменяйки го в последния момент с някой друг. За сметка на това те дълго мислиха дали въобще лентата да излезе на екран.

В крайна сметка, след дълги творчески драми, продуцентите предпочетоха от уважение към труда на всички останали (и от страх от тежките загуби, които заравянето на филма би нанесло) да го пуснат по кината.

Разбира се, веднага се появиха и критиките срещу филма. Основната е, че е изключително неморално да се дава отново светлина и опит за излъскване на имиджа на човек, обвинен в посегателства срещу хора и срещу деца (Антъни Рап). А посланието е ясно - Кевин Спейси е отровна личност и всеки, който свърже кариерата си към него, ще поеме от отровата.

Иначе казано - Кевин Спейси е на едно от челните места в новия черен списък на Холивуд - забранено име, което за предпочитане да не се назовава, освен във връзка с делата срещу него или това, което е направил спрямо жертвите си.

Така че забравете скоро в Холивуд да се споменава талантът на Спейси. И това е големият спорен момент тук - става дума за един очевидно неприятен като личност човек със своето бреме от проблеми и травми, който обаче прави страхотни и изключително въздействащи роли във филмите си.

Защото Спейси определено е едно от най-големите имена на своето време. С филми като "Седем", "Обичайните заподозрени", "Американски прелести", "Поверително от Лос Анджелис", "Предай нататък", сериала "Къща от карти" и още редица други, Спейси създава такива образи, които просто те карат да се възхитиш.

И това е голямата дилема - трябва ли да разделяме твореца от творбата? И в случая - трябва ли да заклеймим всичко, до което този актьор се е докосвал, и да забравим филмите му, да направим името му табу, а творчеството му да остане покрито с прах? Или е нормално да продължим да харесваме богатите му персонажи, макар и да смятаме, че направеното от него е нещо лошо?

Къде е тази тънка граница на приемливото, отвъд която някой просто бива низвергнат от историята?

Истината е, че Кевин Спейси е един от многото проблемни и неприятни хора, които обаче имат таланта да правят гениално творчество. И такива историята познава с купища - всички онези откачени, социопатични гении, способни да вгорчат живота на околните, но най-накрая да изкарат от себе си нещо прекрасно, което да събуди емоции и радост у публиката.

От дивия и буен Хемингуей през Махатма Ганди, който е бил изключително жесток към съпругата си, та до Стив Джобс и Илон Мъск, за чийто лош характер се говори вече доста - някои големи умове се побират в неприятни личности, които по днешните параграфи биха били порицавани за отвратителното си поведение спрямо околните (ако въобще се обръща внимание на това). Трябва ли обаче да се отрича онова, което са постигнали?

И да, Кевин Спейси скоро няма да види голяма продукция и възможност за видима изява. Може и никога повече да не види. И това ще е наказанието му (или част от него) заради нещата, които е правил. Но нека не се преструваме, че не е страхотен като актьор, чието творчество досега си заслужава да се помни.

#1 boian 26.07.2018 в 19:23:44

Брех, големи моралисти се извъдиха в тоя Холивуд. Тъжното е, колко малко трябва да съсипеш нечия кариера - казваш, че правел работната атмосфера "токсична" и готово. Или , че искал да те съблазни. Ама съд, ама доказателства, ама "невинен до доказване на противното"? Явно няма нужда - митутките и митутьовците вече са го осъдили.

#4 бай Йух 27.07.2018 в 07:54:51

Ако е изнасилил някого против волята му, да влиза в затвора и да си излежи наказанието. Ама това, че закачал някого, отправял намеци и ги притеснявал е повече от смешно. То тогава аз трябва да бъда съден по щатските закони на 500 години лишаване от свобода, защото всеки петък и събота вечер съвсем директно, без никакви заобиколки си каня разни мацки, дето се запознавам с тях на секс Е, разбира се, след няколко питиета, разговор, флирт, но накрая си идвам на думата. И да ви кажа, в повечето случаи никак не им е неприятно, една не съм видял да ми каже, че съм простак и че съм сексист и я унижавам Когато ми отказват, ми отказват с усмивка и някак си се чувстват добре, че са били обект на флирт....Как се побърка този свят, не знам. Явно в Щатите скоро за да правиш секс, ще ти трябва нотариално заверено съгласие от двете страни, написано от адвокат

#12 паяка 27.07.2018 в 22:12:57

Който и да е свръх успешен и вдъхновяващ талант, като черти на характера си, едва ли е хрисим, средностатистически, умерен, предсказуем и съвсем праволинеен и законосъобразен. Екстремните са си екстремни.

#17 Spider 29.07.2018 в 17:48:43

Е ще го наемат за ПР, естествено, освен ако Спейси дотогава не реши да не прави повече филми. И ако филма е добър, ще има дитирамби как режисьорът е много смел, да наеме Кевин Спейси, и прочее, и прочее. А пък и филма ще генерира доста безплатна реклама, като първият филм на Спейси след обвиненията, и т.н. Все като чета за холивудските идиотщини и се сещам за тоя див непукист от аватара ми, дето им сра на всички критици, политкоректни миндили, недоебани крави и т.н. и продължи да минава през живота като немски танк през френска плевня. Гъз ли е - разбира се. Дреме ли му - съвсем не.

#18 storm 29.07.2018 в 19:04:48

dedo adji направо забрави Спейси да приеме каквато и да била роля, без продуцента да включи в договора периодично посещение от 12 годишния му син в спалнята на Спейси без вазелин. Напълно разбираемо. Надявам се само Кори Фелдман да успее да привлече вниманието преди да го претрепе с някоя лада на пешеходната пътека. Холивуд е гнусно място и когато кирливите ризи излезнат на яве такива като теб се пръгват като прадня и се опитват да произведът мисъл. Няма проблем да признаваш актьорските качества на Спейси, но да пренебрегваш това което с години се е прикривало е най малкото лицемерно. Дано в твоето семейство никога не се случи нещо подобно провокирано от някой с власт.

#19 storm 29.07.2018 в 19:17:20

то е лесно дядо аджи, когато си млад и попаднеш сред глутница вълци, когато кариерата, работата ти а дори и в някои случаи живота ти зависи от това си мълчиш... такива смелчаци като теб може и да упркват липсата на кураж у тези млади хора и да настояват че след 10 години вече не се брои хахаха, но истината е че ти си такув смелчага щото не е опряло до твоя гъз.. или е и ти е харесало.. както и да е.. аргумента е все същия, но мисля че грешиш.. никой не успорва таланта на тези хора.. имаш стотици признаци на изроди, извратеняци и ненормалници които са били и абсолютни гении.. и никой не изтрива тячния принос от книжките по история.. но да пренебрегваме що за същства са били си е жалко.. както и твоята позиция по въпроса

#20 storm 29.07.2018 в 19:20:53

извинявам се за правописните грешки, моята клавиатура се инати да пише на кирилица. няма ги буквите и импровизирам

#21 storm 29.07.2018 в 19:28:28

Гледай го това недоразумение Дракон с кисело зеле: ''Сега, друг е въпросът, че точно Антъни Рап няма от какво да се оплаква. Дори на четиринайсет години би трябвало да е бил наясно какво се прави по пиянски купони на млади хора'' Значи не педераста е виновен да натиска младежи че направо деца, а те че били глупави и незнаели каде се набутват.. Баси народа.. жалка картинка Едно малко уточнение, сигурен съм че 90% от българите не знаят какво всъщност думата педераст означава.. не не е гей... кевин спейси е олицетворението на тази дума.. дъртак дето скача на млади мъжки дупета.. а самият той в 7 играеше роля на 'месия' който осъжда на смърт това поведение в една от последните сцени във филма... каква ирония само

#22 storm 29.07.2018 в 19:56:59

хей смешници не съм ви дошъл за лайковете или дислайковете тук, можете да си ги заврете у гъзо... със дядката съм съгласен само с едно, че спейси е осъден без съд. И да това е грешно.. но всъщност това за нахожденията на спейси не е новина., отдавна се говори за това че налита грубо на млади момчета, но едва сега подробностите излязоха на яве.. Питаш защо сега.. защото сега няма как да бъдат углушени... лесно е инфлуентна личност като спейси да потули подобен скандал ако обстоятелствата бяха различни, тоест без Ме2, естествено че това движение е като нож с две остриета, но да отричате абсолютно всичко което от там излезе на яве е най малкото глупаво. Що се отнася до случая Марк Уолбърг, напълно съм съгласен със коментара ти. Въпреки това той е палтил за грешката си, но да звучи като двоен стандарт.

#25 storm 29.07.2018 в 22:40:42

Дракон с кисело зеле те ако създадът подобна опция ще ме направят най самотния ползвател на сайта хаххахаа

#26 storm 29.07.2018 в 22:43:26

А Кевинчо вие го защитавате не аз, така че е няма съмнение кой тук иска Кевинчо да му погъделичка дракончето

#29 Nenimir 31.07.2018 в 22:17:09

22 storm | 29.07.201819:56 >хей смешници не съм ви дошъл за лайковете или дислайковете тук, можете да си ги заврете у гъзо... < Смешньо, не можах да намеря в речника какво е значението за лайк и дислайк, ама ти си явно по начетен...щом можеш да си оправиш клавиатурата

#30 Nenimir 31.07.2018 в 22:45:37

28 deowin | 30.07.201821:26 >Нищо подобно. Трудно ми е да проумея колко тъп трябва да си..< Днес сме на "тъп", ти си тъп, тя е тъпа, вие сте тъпи, те са тъпи, аз..съм..deowin , ние сме...deowin Утре ще е нещо ново,... но пак разновидност на това, чакам с нетърпение

#31 storm 03.08.2018 в 10:52:52

Nenimir | 31.07.201822:17 >Смешньо, не можах да намеря в речника какво е значението за лайк и дислайк колкото намираш и думата ''джендър'' ама всички знаете какво означава или не. Много ти приляга да се правиш на тъп. А за да споря с изпр@жнения като теб, няма никаква неообходимост от много разход на енергия, за смени от кирилица на латиница, поправки и тем подобни. Оправяйте се. Ако сайта позволяваше и на латиница щях да ви пиша ей така на пук. Баси неграмотния комплексар шовинист, на мен забележки ще ми прави. И много се съмнявам че вообще си виждал речник през живота си, но както и да е... това не е мой проблем.

#32 storm 03.08.2018 в 11:00:06

Nenimir | 31.07.201822:17 22 storm | 29.07.201819:56 >хей смешници не съм ви дошъл за лайковете или дислайковете тук, можете да си ги заврете у гъзо... < Смешньо, не можах да намеря в речника какво е значението за лайк и дислайк, ама ти си явно по начетен.. ... Поне знаеш какво е гъзо (в този и вид едвали си я намерил тази дума в речника), така че знаеш каде да си ги завреш тези две непознати за теб неща. Ендо въпросче... Защо си толкова любопитен какво точно ти предлагам да си завреш от зад, че чак из речниците си се разровил? хахахахахх

Новините

Най-четените