Гей кукли ядосаха потребители, но заради цвета си

Опасност от всеки ъгъл грози днешните компании във времена, когато стереотипите за групи хора се разширяват със стремглави темпове. Пример за това е случилото се наскоро с австралийската верига Kmart.

Kmart добави към асортимента си от кукли еднополови двойки. Комплектите куклени семейства се предлагат в три варианта - от двама бащи, от две майки или от майка и баща.

Всеки комплект се предлага и кошница за пикник, домашен любимец, бебе момче и малко момиче и струва 15 долара.

Компанията се е погрижила и за това да не демонстрира подкрепа по отношение на половите стереотипи и е облякла един от куклите татко в розово, а една от малките момиченца - в синьо.

Първоначално гигантът за търговия на дребно беше похвален в Twitter за представянето си на LGBT+ общността.

"Ето как се прави. Без реклама, без кампании в социалните медии, които да крещят колко сте прогресивни. Просто ги сложете на рафта и оставете хората да се изненадат. Благодаря Kmart", пише в Туитър доволен потребител. А друг добавя: "Похвала за #kmart за тези приобщаващи кукли".

Но нещата не остават само с похвала за това, че компанията е демонстрирала подкрепа към LGBT+ общността. Други останаха и недоволни. Много купувачи бяха разочаровани, че всички кукли, включени в новите комплекти, са бели.

"Kmart, изглежда, продава еднополови кукли само на белите хора", оплаква се един от недоволните потребители. Явно за Kmart никой от останалите цветове не съществува като семейство", допълва го друг в Twitter.

Новите продукти на Kmart се появиха, след като американската Mattell получи похвали, че направи известните си кукли Барби по-приобщаващи. През годините компанията представи гама от барбита с различни етноси и типове тела.

Новините

Най-четените