Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Снуп Дог влезе във война с Walmart заради... саботаж на зърнена закуска

Той има компания за храни и смята, че веригата умишлено крие продуктите му Снимка: Getty Images
Той има компания за храни и смята, че веригата умишлено крие продуктите му

Днес не си истинска знаменитост, ако името ти не брандира нещо странично - я крем за лице, я вино, я маратонки.

Рапърът Снуп Дог обаче от няколко години залага на нещо леко извън обичайния селебрити стандарт - любимите на Америка зърнена закуска и смес за палачинки.

Хип-хоп легендата, заедно с колегата си Master P имат собствена марка за храни Broadus Foods - на истинското име на Снуп Дог, което е Келвин Бродъс.

Компанията отдава почит и на майката на Снуп Дог - Бевърли, починала преди няколко години.

Бизнесът обещаваше да се разрасне, след като зърнената закуска на рапърите - Snoop Cereal, започна партньорство с производителя на храни Post Consumer Brands, който пък осигурява достъп до големи търговски вериги, начело с Walmart.

Има обаче проблем.

Снуп Дог и Master P са завели дело срещу двете компании, съобщават американските медии. Музикантите смятат, че зърнените им закуски се саботират. Искът твърди, че кутиите със Snoop Cereal се крият от супермаркетите и клиентите са подвеждани, че количествата са изчерпани.

Това е "крещящо незачитане" на притежаван от тъмнокожи бизнес, наля масло в огъня и адвокатът на рапърите Бенджамин Кръмп.

В отговор и двете компании отвърнаха, че закуската не се продава добре.

От Walmart обявиха, че имат значителна история в подпомагането на предприемачи, но "много фактори влияят на продажбите на който и да било продукт".

"Бяхме също толкова разочаровани, че търсенето не отговори на очакванията", допълниха от производителя Post.

Снуп Дог и Msater P си партнират и извън сцената. Снимка: Getty Images
Снуп Дог и Msater P си партнират и извън сцената.

В жалбата на Снуп Дог и Master P, заведена в съд в Минесота, обаче се твърди, че компанията за храни е опитала да "задуши Broadus Foods" и да ги премахне от пазара, защото двамата рапъри са отказали да продадат бизнеса си на големия производител. Партньорството е включвало само производство и дистрибуция на продуктите им към големите търговски вериги.

Рапърите са отказали да продадат бизнеса, защото според тях той е създаден с цел да вдъхновява и дава възможности за производители на храни, собственост на представители на малцинствата. Освен това, ако продадат компанията си, не биха могли да я оставят в наследство за семействата си.

В крайна сметка договорът, според иска, е гарантирал, че храните на рапърите ще бъдат третирани по същия начин, като марките на Post, включително да се разполагат до тях по рафтовете в Walmart.

Ищците твърдят, че когато все пак това е ставало, зърнените закуски са се продавали добре.

Адвокатът, който защитава музикантите - Бенджамин Кръмп, е известен като един от най-изтъкнатите в областта на гражданските права. "Те няма да изкарат зърнената закуска на рафтовете, ще я държат в склада", обяви той.

"Post работеха с Walmart, за да е сигурно, че нито една кутия Snoop Cereal няма да се появи по рафтовете на магазините", твърди още адвокатът.

Като доказателство Master P пусна видео в Instagram, на което се вижда, че в магазини на Walmart неговият продукт липсва, а работещи във веригата проверяват в системата, където пише, че е изчерпан. Оказва се обаче, че в склада могат да се намерят неотворени пратки от закуската.

Делото предстои, а както знаем всяка шумотевица помага и лоша реклама няма. Защото едно е сигурно - искът не е за пари. Рапърите претендират за около 50 000 долара, с които най-вече да се покрият съдебните разходи.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените