На мнозина се е случвало да припяват думите на някоя хитова песен, докато в един момент поглеждат текста ѝ и осъзнават, че са си тананикали нещо напълно погрешно.
На помощ се притичва Spotify и опцията на стрийминг платформата да показва текста на парчето под плъзгача на плеъра. На пръв поглед изглежда дребна и незначителна екстра, но повечето от потребителите вече свикнаха с тази функция и я използват редовно.
Само че времената се менят, а с тях идват и финансови кризи, от които дори и Spotify не е застрахован. Затова сега шведската компания ще изпробва различни подходи, които да ѝ докарат допълнителни приходи.
Първата стъпка е вече споменатите текстове да са налични само за потребителите, които доплащат за Premium акаунт.
Услугата струва 9,99 лв. за България и някои от плюсовете са, че плейлистите не се прекъсват от реклами и има възможността песните да се превъртат. Коментиращи в Reddit без Premium акаунти първи забелязват, че приложението ги насочва към възможностите за заплащане, ако искат да видят текстовете на парчетата, които слушат.
Spotify has reportedly started requiring a premium subscription to view lyrics. pic.twitter.com/1F6GrWofST
— Pop Base (@PopBase) September 4, 2023
"Насладете се на текста в Spotify Premium", гласи поп-ъп прозорец, който се показва пред погледа на неприятно изненаданите потребители.
От компанията потвърждават, че в момента изпробват нови стратегии за допълнителни приходи. В имейл до Gizmodo говорител на Spotify заявява, че приложението редовно опитва разнообразни промени, някои от които отварят път към по-добро потребителско преживяване и повече доволни клиенти.
В същия имейл говорителят подчертава, че засега възможността текстовете на песните да са налични само за Premium профилите е само на ниво тест.
"Засега нямаме други новини за споделяне", добавят представителите на приложението.
Spotify започна да предоставя текстовете на песните през 2021 г., като за целта си партнира с италианската компания за музикални данни Musixmatch. Заедно с това шведските собственици на платформата призоваха артистите сами да качват текстовете си, за да са максимално точни и да няма разминавания.
През последните две години в приложението се появиха и други екстри, предназначени за Premium акаунтите.
Една от тях е виртуален DJ, ръководен от изкуствен интелект, който анализира музикалните предпочитания и според тях миксира и пуска песни, за които се предполага, че ще се харесат на слушащия. Заедно с това вмъква и разнообразни уж забавни реплики като истински диджей от плът и кръв.
Както диджеят, така и идеята текстовете да са достъпни само за Premium потребители, предизвикаха доста спорове и разнопосочни реакции.
Докато доста потребители на Spotify са недоволни и се заканват да се откажат, ако тази промяна се превърне в постоянна практика, други я намират за логична.
"По мое мнение онези, които имат безплатно приложението, трябва да го използват само за слушане на музика и нищо друго. Ако не можете да отделите 10 долара на месец, не ви трябват никакви други екстри освен музиката", убеден е един от коментиращите в Reddit.
Други обаче припомнят, че конкуренцията в лицето на YouTube и iTunes диша във врата на Spotify и все по-настойчивото притискане на потребителите да доплащат за Premium акаунти никак не е добра идея.