Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Претенциите на "по-добрия от iPhone"

Сини дънки, черно горнище...
Изпълнителният директор на Xiaomi Лей Джун и специалната рамка на телефона
Телефонът идва с операционната система MIUI, която по много критерии доста прилича на iOS на Apple, но всъщност е модификация на Android
Xiaomi MI 5 в детайли
И прехвалената рамка на телефона

Когато в началото на годината институтата на Reuters в Oxford написа в доклада си за бъдещето на комуникациите, че трябва да запомним името Xiaomi, защото ще го чуваме често, изглежда не са се шегували.

Фирмата зад най-успешния китайски телефон с Android представи новия си флагман - Mi4.

Нямаше изнанеди от хардуера - въпреки мерките за запазване на фирмената тайна на Xiaomi, наподобяващи тези на Apple, спецификациите на новия телефон бяха известни отдавна. От около две седмици бяха плъзнали слухове, че той ще разполага с 2.5GHz четириядрен процесор Snapdragon 801, 3GB RAM, 13MP основна камера и 8MP фронтална камера и всичко това се потвърди.

По отношение на софтуера, версията на Mi4, демонстрирана на официалното представяне, използва настоящия MIUI5 - модификация на Android OS, но Xiaomi обещават, че новият MIUI6 ще стане достъпен през август. Новата операционна система ще включва набор от локализирани услуги, включително такива за запазване на час при лекар и поръчка на доставка на храна.

Като цени изглежда Xiaomi създават традиции

Базовият модел на Mi4 е с цена 2000 юана (около $320); всъщност такава беше цената и на първото поколение на Mi телефона, който фирмата представи преди 4 години. За сравнение, еквивалентният флагман на Apple - iPhone 5s, в момента струва $650.

В речта си изпълнителният директор на Xiaomi Лей Джун отдели особено много време за описание на рамката от неръждаема стомана на Mi4. Външно тя изглежда точно като дизайна на iPhone 4, но Лей твърди, че тя е по-сложно произведена и усещането от нея е по-добро. Отделянето на толкова много внимание на нещо толкова незначително звучи абсурдно, но фирмата не спира дотам.

Всъщност тя дори се е заела да създаде реклама в почти документален стил, демонстрираща как е станала трансформацията. Парче груб метал, след процес от отрязване, спойване и полиране, накрая придобива подобен на бижу вид. Xiaomi толкова се гордеят с идеята, че бяха нарекли събитието по представянето на телефона "Пътят към изкуството на едно парче метал".

Защо дънки и черна тениска??

Компанията има толкова големи амбиции, че вече изпитва неудовлетворение от това да бъде приемана като производител на бюджетни, но качествени телефони, а иска да постигне имидж на достъпен, но ориентиран към дизайна технологичен бранд. А и показването на толкова внимание към нещо толкова тривиално може да убеди някои потребители, че въпреки ниските цени не е било пестено от качеството.

Облечен в черна тениска и сини дънки, Джун очевидно леко иронично се заиграваше с имижда на Стив Джобс и презентациите на iPhone. Той не спря да сравнява дизайна и производствения процес на новия 4G телефон с флагмана на Apple. "Нашият продукт е по-добър от iPhone," заяви Джун. "И нашата бяла версия също е по-добра от тяхната бяла версия", шегуваше се той. "Дори нашият бял цвят е по-бял!".

Той дори премина една крачка зад допустимото като използва прословутите думи на Стив Джобс, които винаги предизвикваха в залата бурни аплодисменти, "Още нещо" (One more thing).

Акцентът върху дизайна личи и в новата смарт-гривна, анонсирана заедно с Mi4. Освен че следи здравето на носещия го, тя служи и като устройство за идентификация - чрез доближаване на ръката с гривната до Mi4, телефонът разпознава кой сте и разблокира екрана.

Демонстративни амбиции с не толкова доказано покритие

Xiaomi станаха шестият по големина производител на смартфони в света през първото тримесечие на 2014, по данни на фирмата за статистически анализи Canalys, след като редовно удвояваха продажбите си. Компанията е с пазарна оценка от миналата година около $10 млрд., като в мобилния бранш се носят слухове, че тя може да застраши лидерските позиции на Apple и Samsung, доминиращи на пазара на луксозни смартфони.

Основана през 2010 от Лей Джун и още 7 други акционери, Xiaomi пести от разходи, като изоставя физическите магазини за сметка на уеб-базирана дистрибуция и маркетинг от уста на уста от притежатели на техните устройства.

Анализаторът Нийл Шах от технологичната консултантска компания Counterpoint твърди, че въпреки че Xiaomi бележи бърз ръст на развиващите се пазари, фирмата не представлява за момента реална заплаха за Apple. "Това е по-скоро бомбастично говорене и перчене, отколкото реална заплаха", казва той.

"На развиващите се пазари продажбите им нарастват с големи темпове, като те привличат купувачи, които желаят да притежават устройство на Apple, но не могат да си го позволят. Но ако Xiaomi се опитат да повишат цените си до нивата на Apple, смартфоните им няма да се продават. Те просто се опитват да направят бранда си по-нашумял и ценен, като се сравняват с Apple".

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените