Няма спор, че сингълът Bitch, I'm Madonna пристига с цялата напереност, подобаваща на нова песен от поп икона с подобно заглавие. Защо тогава първите медийни отзиви за видеото са толкова негативни и го определят по-скоро като жалък опит?
По-рано Мадона предизвика буря в социалните мрежи, когато обяви, че в новото й видео участва голяма група знаменитости.
От вчера клипът вече е наличен ексклузивно за новата музикална платформа Tidal - което означава, че за да го видите, трябва да се абонирате за нея.
Инвеститор в Tidal е както Мадона, така и повечето от звездите, появяващи се във видеото. Ники Минаж, Бионсе, Кание Уест, Кейти Пери и Майли Сайръс изникват за кратко, както и странното трио на актьора Крис Рок, дизайнера Александър Уанг и британската изпълнителка Рита Ора.
Всъщност още самото анонсиране на идеята за клипа породи някои въпроси.
Опитва ли се Мадона по отчаян начин да копира Тейлър Суифт, която счупи рекорди по гледаемост с наскоро излязлото видео на Bad Blood?
То също представлява по-скоро самоцелно скупчване на знаменитости, целящо да погъделичка фенското любопитство.
Вероятно Мадона е имала за цел да удари Суифт в земята като вкара забележимо повече звездна мощ в своя проект (Суифт си имаше Селена Гомес и Джесика Алба, но Мадона е привлякла самата Бионсе, както и Кейти Пери - за чиято вражда със Суифт е написана песента Bad Blood).
Но щом видеото се появи, се оказа, че дори не си заслужава да се търсят отговори на тези въпроси.
Тъй като Bitch, I'm Madonna е безсмислен и на моменти отчаян опит да се предизвика интерес към нова песен, която няма какво толкова да предложи.
Показателно е, че най-големите звезди, мяркащи се за кратко вътре (Бионсе, Пери, Майли Сайръс), дори не са се появили на снимките, а очевидно са били заснети на произволни места, където са се намирали в съответния момент, и после са вкарани в основното действие, заснето на покрива на хотел Standard.
„Приносът" им се изчерпва с това да изговорят в близък план Bitch, I'm Madonna върху рефрена на сингъла.
Със сигурност има символично значение фактът, че това са звезди, които са постигнали успехи на поп сцената благодарение на начертания от Мадона път преди това. С появата си те признават огромното й влияние и отдават необходимата почит.
Но при един такъв клип, появил се месец след този на Суифт, сравненията са неизбежни. А актуалната номер 1 Тейлър Суифт не просто е привлякла своите знаменитости в същинските снимки на видеото, а ги е превърнала в супергероини и ги е забъркала в бляскави блокбъстър хореографии.
На този фон поздравите от дистанция към Мадона логично няма как да впечатлят.
Ако трябва да се каже нещо хубаво за Bitch, I'm Madonna, това е заснемането в стил „Бърдмен" на цялата парти хореография в един-единствен кадър - нещо, в което Мадона си остава майстор.
То щеше да има по-голямо значение, ако самата песен имаше някаква стойност. Но тя не представлява нещо повече от невдъхновен и повтаряем електронен денс с кратко рапиране от Ники Минаж като бонус. Може и да е идеална за танцуване в клубните вечери, но не е сингъл, който ще се помни дълго.
И със сигурност не е песента, с която Мадона ще впечатли поколението фенове на последователките си Бионсе, Сайръс и Пери.
В по-общ план, Bitch, I'm Madonna е точно от типа ексклузивно съдържание, което трябваше да привлече повече хора към услугата Tidal. С недобрите отзиви към видеото обаче, бъдещето на тази музикална платформа изглежда още по-мрачно.