YouTube завърши разработката на платената си версия, която ще държи рекламите далеч от потребителите срещу 10 долара на месец. Абонаментът ще бъде въведен официално през втората половина на годината, което ще изправи най-популярната музикална платформа в света пред огромна трансформация.
Платена услуга ще предлага по-високо качество от стандартното, освен това няма да е задължителна за всички.
Сериозна промяна обаче ще има за авторите на съдържание, които печелят от всяко преглеждане в техните канали или листи. Компанията вече изпраща писма до тях, уведомявайки ги за предстоящите промени, които според някои сериозно ще застрашат приходите им.
За „партньорите" ще е доста трудно, ако откажат и държат видеоклиповете си извън платената версия, защото YouTube автоматично ще ги разглежда като „частни", което ще ги направи невидими за огромната част от потребителите.
Не е ясно как ще се формират приходите им, но вероятно компанията ще предложи на авторите процент от месечните абонаменти на потребителите, прегледали тяхно видео. Твърди, че се YouTube ще прибира около 45 на сто.
Редуващите се реклами в момента дразнят със своята честота, YouTube е конкуриран все повече от алтернативни поточни линии и платформи, но видеоканалът на Google надежден източник на печалби. Само за миналата година в САЩ приходите на YouTube възлизат на 113 милиарда долара от комерсиално съдържание и реклами.