Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Какво се крие зад "Първата целувка"

Мейлът, който Татя Пилиева изпратила на 21 души преди няколко дни, започва по същия начин както, когато някой иска да те накара да кликнеш на линк във Фейсбук.

"Здравейте, скъпи мои", пише Пилиева. "Исках да споделя един малък филм с вас."

Хората, получили съобщението, са участвали във видео, което тя е направила наскоро с почти нулев бюджет, като реклама на малка модна компания. Видеото, дълго едва три минути и половина, заснето в черно и бяло, показва 10 двойки от напълно непознати, които се целуват за пръв път.

"Ето ви линк", пише им тя. "Чувствайте се свободни да го споделяте, както си искате."

"Както си искате" е командата за интернет. На третия ден видеото, озаглавено "Първата целувка", вече е абсолютна вайръл сензация.

В YouTube за седмица то е гледано над 56 млн. пъти. От малката компания за дрехи, която го е поръчала, не са и предвиждали такъв ефект.

Мелиса Кокър, 35-годишната създателка на дизайнерската къща Wren, плаща за видеото, за да покаже есенната си колекция дрехи на сайта Style.com, който представя малки компании, които не могат да си позволят да участват в седмицата на модата.

Невероятната популярност на клипа продължи през цялата седмица и това накара някои експерти от модната индустрия да предположат, че така големите дизайнери ще се замислят повече за това как ще рекламират бъдещите си колекции.

"Тя получава повече внимание тук, отколкото истинско модно шоу по време на седмицата на модата", казва Андре Леон Тали, директор на Zappos Couture, който е бил началник на Кокър във Vogue. "Просто не можеш да постигнеш 40 млн. гледания на едно 15-минутно ревю."

Но колкото бързо видеото натрупа скорост, толкова бързо започнаха и негативните реакции, след като зрителите осъзнаха, че някои от целуващите се хора са облечени с дрехи на Wren. "Това сладко видео "Първата целувка", за което всички говорят, е измама", гласи един от коментарите.

Това нямаше да е първият случай, когато стоплящо душата видео е фурор в социалните мрежи, за да се окаже накрая, че това е работа на корпоративна Америка. Но хората, които стоят зад видеото "Първата целувка" не изглежда да са се упражнявали във вещерските практики на онлайн маркетинга.

"Приятел ми се обади и ми каза, че съм на първа страница на Reddit", казва Пилиева, която дори не е разбрала първочално какво всъщност означава това. Тя никога не е чувала за Reddit, сайт, известен с превръщането на обикновени клипове в невероятно популярни вайръл постове.

Дизайнерката Кокър казва, че няма абсолютно никакво намерение да прикрива участието на компанията си. В началото на видеото се изписва "Wren представя", а името на фирмата се споменава и във финалните надписи. "Не е имало момент, в който това да е било тайна", добавя тя.

Wren, марка на едва седем години, не е моден гигант.

Компанията е базирана в Лос Анджелис и в нея, заедно с Мелиса Кокър, работят общо четири човека. Видеото е струвало около 1300 долара, като това включва наема на студиото, хонорара за детегледачката на монтажиста, обяда и малко шоколад и ментови бонбонки. Целуващите се непознати са приятели на дизайнерката и на режисьорката. Повечето са музиканти и модели. Всички са работили безплатно.

Кокър казва, че има удивителен бум на поръчките в онлайн магазина на Wren, откакто видеото прави своя дебют. А песента към него - "Утре може да сме мъртви" на Soko, се е продала над 10 000 пъти само за два дни в Северна Америка. Албумът също има над 1000 продажби.

Това обаче не единственото хубаво нещо, което се е случило на певицата. Тя участва и в самото видео. Може да я разпознаете - по-ниската от двете целуващи се момичета. "Ако ще целувам някой непознат, по-добре да е момиче", казала тя преди заснемането на видеото. Изглежда обаче да целунеш някого, докато ви снима камера е хубав начин да се запознаеш с някого.

"Снимките бяха в девет сутринта, трябваше да целуна някого, когото не познавах. Всичко продължи около половин час и след снимките с другото момиче отидохме да закусим. От тогава сме приятели. Това е невероятно."

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените