Министерството на туризма публикува 7-те финални предложения за лого на страната. Роза, стилизиран лъв и шевици - това са акцентите във визиите на графичните дизайнери и художниците, допуснати напред в конкурса от 9-членно жури, в което влизат представители на Националната художествена академия, Съюза на българските художници и БАН.
Над 180 идеи се състезаваха в дългоочаквания конкурс за ново туристическо лого, което да замени предишното подобно на „яйца на очи", несполучливо лого, за което бяха изхарчени над 1 милион лева.
Вижте 7-те финални предложения в галерията. Според журито всички те отговорят на зададените технически и художествени критерии. Предстои обществено обсъждане, а след това ще бъде създадено разширено жури, което ще избере победителят, който ще разработи новият бранд „България". Паричната награда за автора е 10 000 лв.
Очаква се това да се случи до края месеца, като в разширеното жури ще бъдат представени медии, журналисти, държавни експерти, представители на туристическото съсловие, както и Българската асоциация на комуникационните агенции и Българската асоциация на ПР агенциите.
Проектите могат да се видят в продължение на една седмица в сградата на Министерството на туризма (ул. „Съборна" 1), в сайта на ведомството и в социалните мрежи.
Старото лого
Предишният конкурс за туристическа визия на България през 2013-та година завърши с тотална несполука, след като логото се оказа масово отхвърляно и много скъпо.
Критиките бяха, че много наподобява визията на Киргизстан и на Одеса, както и че съдържа логото на БСП. Тогава Съюзът на художниците публично заклейми визията, а студенти предложиха да направят нова срещу символичната сума от 1 лев.
Автор е "Обединение за бранд България", което спечели поръчка от 1.6 млн. лв. по оперативната програма "Регионално развитие" за разработката на цялостния туристически бранд, част от който е и логото.
България беше глобена със 160 000 лева, тъй като не е използвала логото. Междувременно на власт дойде кабинетът „Борисов 2" и се реши да има нов конкурс, вместо фирмата да преработи визия до приемлив вариант.