Барът - мястото, където less is more

Барът. Сакрална социална територия, древен демократичен форум за свободно изразяване на идеи и пласиране на послания.

Пространството за пиене и общуване е нещо повече от банален интериор или предвидим екстериор, то е състояние на духа, еволюционно постижение, мотивирано от ритуала на човешкото съзряване и свързване.

Бирата. Върховен и вдъхновен научен подвиг, епично облагородяване и култивиране на природата, пенлив и златист символ на разбирателство и развлечение.

Бирата и барът трябва веднъж и завинаги да бъдат извадени от ретроградните битови роли, които понякога им се отреждат.

Кухата концепция за безсмислено пиянство постепенно се разгражда във вълнуващия пейзаж на бъдещето.

Добре дошли във футуристичното царство на критичното мислене, където количеството е доминирано от качеството.

Където less is more.

Натряскването, наливането, освинването, интоксикирането, смазването, унищожаването, почупването, поцепването, попиляването, вкарването на демидж и другите жаргонни описания на прекаляването с алкохол остават в резервоара с истории от и за миналото.

Отдавна избледнели спомени за инфантилни излагации, когато си "късал лентата" и после дузина от твоите приятели са сглобявали мъчителния пъзел на провалената вечер докато ти трепериш над чашата с вода, в която шумно се разтварят три алка-зелцер-а.

Днес, ако сториш това, най-вероятно няма да има нужда от словесна реконструкция на печалните пиянски събития, защото цялото анти-великолепие ще се разлее по социалните мрежи във фотоалбуми и видео клипове - и то още преди да си изтрезнял.

Документираното засрамване е само един от факторите за еволюцията на нощния живот и социалното пиене.

Точно както при Дарвиновия естествен подбор и тук определени характеристики печелят съревнованието с конкурентни черти и се предават в следващите поколения и видове, за да оформят средата.

В света на бирата и бара, естественият подбор благоприятства разума, умереността и отговорността.

Научният подход за обяснението на феномена "еволюция към умерено пиене" е информиран от статистики.

Мащабно проучване на Heineken сред 5000 представители на милениал-поколението (21-35 години) в 5 страни показва, че запазването на контрол и самосъзнание са централни мотиви за умерена консумация на алкохол.

Наричат тези младежи "владетели на собствената си вселена" - за 59% от тях опасността от изгубване на контрол мотивира скъсен хоризонт за поръчване на питиета, а 75% предпочитат да ограничават количеството на алкохолните напитки в повечето вечери.

36% информират, че са ставали жертва на "социално засрамване" заради снимки в социалните медии, на които изглеждат пияни.

Милениал-поколението осъзнава екстремната публичност на съвременното съществуване.

Младите хора имат профили във Facebook, Twitter, Instagram и създават авторско видео съдържание в Youtube. Те съзнателно и старателно култивират своите образи, превръщат се в индивидуални брандове, извличат стойност от виртуалното си присъствие, възползват се от технологичните възможности, капитализират новата реалност.

Проучването показва, че 88% от тях приемат, че те самите са отговорни за това как ще се развие животът им, 69% смятат, че трябва да работят по-усилено от родителите си, за да имат успех в кариерата, а 71% са на мнение, че животът им е по-добър, когато имат контрол над поведението си.

В старите квартални дни на безцелни запивания, вкусът и качеството бяха широко игнорирана претенция и форма на презрян снобизъм.

Днес вкусът и качеството са рок звездите на вечерта.

Новите проявления на младежки хедонизъм включват реставрация на златните социални ритуали с фокус върху пълноценното, продуктивно и нюансирано преживяване. Разрушаването на изхабения и безидеен купонджийски модел е вълнуващ акт на съзидание.

Героизирането и романтизирането на безпаметните гуляи отстъпват на здравословното приемане на пълния пакет ползи, който пристига с избора на самоконтрол.

Препиването ти отнема диригентската палка, ритва ти режисьорското столче и те деноминира като статист в шумен и разхвърлян сюжет.

Милениалите от друга страна, желаят да бъдат героите на своите филми - автономни агенти, движещи действието.

Те знаят, че съзнанието е прекалено ценна еволюционна придобивка, за да се разделят с него в средата на космополитните си вечери.

Умерената консумация вдъхновява въображението, изостря креативните апетити и прави общуването по-плодоносно.

Еволюцията знае какво върши.

Cheers for the future!

Новините

Най-четените