Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

65 000 тона плодове и зеленчуци са продадени в Kaufland България за девет месеца

Компанията предлага богат асортимент от над 280 артикула в тази продуктова категория  Снимка: Kaufland България
Компанията предлага богат асортимент от над 280 артикула в тази продуктова категория

5 000 тона плодове и зеленчуци са консумирали клиентите на Kaufland България за периода януари-септември 2018 година. За сравнение това представляват по 16 ТИР-а на ден или общо 4333 ТИР-а за целия период. Ако те се наредят един зад друг, биха образували опашка от 78 км.

За да отговори на все по-засилващото се търсене, Kaufland България, като лидер на пазара, поддържа изключително разнообразен и богат асортимент на плодове и зеленчуци. Потребителите могат да избират от над 280 артикула, сред които класически плодове и зеленчуци, сертифицирана био продукция, екзотика, свежи подправки в саксии и цветя.

Богатият избор от различни сортове е също предимство, което компанията отчита в полза на клиента. Най-голямо сортово разнообразие веригата предлага при тиквите през есента, следвани от доматите от януари до август и ябълките между септември и декември.

За да гарантира богатото си и свежо разнообразие, Kaufland България си партнира с 120 различни доставчика на плодове и зеленчуци през различни периоди на годината. 80 от тях са български производители, като през есента, когато е пикът в консумацията на тази стока, голяма част от плодовете и зеленчуците, които компанията предлага, са българско производство.

Търговската верига залага все повече на българското производство, като през 2018 година отчита 10% ръст в броя български производители, с които си партнира, в сравнение с 2017 г. Кaufland способства не само за това продукцията им да достъпва пазара в национален мащаб, но и подпомага производителите в подобряването на производствените процеси, за да се гарантира качеството и свежестта на продукцията.

"Компанията ми помогна да се сертифицирам по Global G.A.P, в резултат на което имам възможност да намаля наполовина торовете и препаратите за растителна защита и да оптимизирам производствените си разходи. Това има директно отражение върху по-високото качество на продукцията ми", коментира Ивайло Малджански, български производител от с. Златитрап, който се развива с Kaufland България от вече 10 години.

Зад свежия плод и зеленчук, който компанията предлага във всички свои хиперкармети в страната, стои прецизен процес по контрол на качеството на няколко нива – от регулярни посещения на ферми-партньори и наблюдение на производствените им процеси, до редовни проверки на нивата на пестицидите всеки месец в сертифицирана българска лаборатория.

Строгият контрол по качеството и свежестта на плодовете и зеленчуците има изражение и в логистиката на Kaufland България. 363 дни в годината 23 от всички 159 рампи в Логистичния център на компанията в с. Стряма обслужват приема на плодовете и зеленчуците. Те преминават всекидневен качествен контрол, който установява дали всеки артикул отговаря на изискванията на търговската верига за грамаж/диаметър, клас, произход, етикет.

Съхраняват се при строго съобразена за тях температура - повечето артикули се складират на температура между 9 и 11 градуса, а бананите – между 14 и 16 градуса. Транспортирането им до хипермаркетите на компанията също се осъществява при строг температурен контрол в пригодени за целта камиони с три температурни зони.

Движението им се проследява сателитно, което позволява температурата да се проследява във всеки един момент от пътя им до хипермаркетите на веригата в цялата страна. По този начин се избягва температурният шок при излагане на стоката на рафтовете във веригата и се гарантира тяхната оптимална свежест за клиентите.

От 1 100 000 палета, които са комплектовани в логистичния център на компанията през изминалата година, 205 000 са били с плодове и зеленчуци.

Качеството и свежестта са основен приоритет на Kaufland България. Това изисква от компанията "висш пилотаж" в управлението на цялата верига от доставки: пълен синхрон и добра организация между отделните й звена, използване на високи технологии, изключително стриктен контрол на качеството, както и грижа за израстването и развитието на всеки един от партньорите по веригата – от местните производители до транспортните фирми, които доставят продукцията в мрежата от хипермаркети в цялата страна.

 

Най-четените