Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Как норвежката сьомга стана най-търсената риба в България

Собствените марки на Kaufland за свежа риба и морски изделия с престижен сертификат за качество Снимка: iStock
Собствените марки на Kaufland за свежа риба и морски изделия с престижен сертификат за качество

На първо четене тези данни изглеждат малко изненадващо.

Но като се замислиш, са напълно закономерни.

Сьомгата е най-търсената и продавана риба в магазините на Kaufland България за последната година.

"Очаквах друга риба да е на първо място, защото обикновено ние като българи предпочитаме много по-познатите - като пъстърва, шаран и скумрия, която е изключително позната и е разпространена сред клиентите", казва Теодора Арапоглу, началник направление "Свежи храни" в Kaufland България.

Очакванията ѝ са оправдани по отношение на второто място - след сьомгата най-търсен в периода септември 2024 г.-септември 2025 г.е предходният "водач" в класацията - пъстървата. Третата позиция също е лека изненада - там е ципурата.

Всъщност в тези данни няма нищо нелогично - всички обичат сьомга, и изборът е съвсем очакван.

Всички обичат сьомга. Снимка: iStock
Всички обичат сьомга.

Рибата е изключително здравословна храна и съветите на диетолозите тя да присъства 2-3 пъти седмично на трапезата намират отражение и в други данни на Kaufland България.

Ритейлърът отчита близо 10% ръст в консумацията на риба през последната година в периода септември 2024 г.- септември 2025 г.

Това са близо 2000 тона риба и морски дарове, реализирани за година във всички 69 магазина на веригата в страната. Или с други думи - клиентите на Kaufland са си хапнали цели 90 тира риба.

Сьомгата специално е известна с това, че е богата на важните за организма омега-3 мастни киселини, витамини B и D, селен, калий и - да на забравяме - има високо съдържание на протеин. Това трудно може да остане незабелязано - сьомгата е любимец и на социалните мрежи, и те също не пропускат да припомнят полезните ѝ свойства.

Но това, което я прави истинска звезда, са удобството, а и доста по-различният вкус. Тази риба се харесва и на тези, които не обичат морска храна, а също и на децата. И съответно именно сьомгата е пръв помощник на родителите в битката за налагане на здравословна диета у дома.

Освен това няма по-лесна вечеря от сьомгата. В Kaufland тя се предлага изчистена и филетирана - както на свежите витрини с обслужване, така и в готови, пакетирани тарелки, които се намират в обособени хладилници.

В Kaufland вече има и осособени хладилници за прясна риба. Снимка: Kaufland България
В Kaufland вече има и осособени хладилници за прясна риба.

"Когато си взема опаковка от 4 порции, няма нужда нито да я чистя, нито да я режа, просто я слагам в air fryer-а и за по-малко от 12 минути имам вечеря за семейството", показва Арапогру опаковката с готовите за готвене и поставени в защитена атмосфера филета сьомга.

Тарелката е от собствената марка на Kaufland K-Blue Bay.

K-Blue Bay и SEA FOOD са двете марки за морски храни на веригата и с тях вече се предлагат 20 вида свежа риба и морски дарове в обособените хладилници в магазините в цялата страна. Всички те са в прозрачна MAP опаковка, която запазва свежестта на продуктите.

Качеството пък е гарантирано със сертификатите на независимия одитор TÜV AUSTRIA, които двете марки за морски изделия получиха наскоро.

"Критериите, на които отговарят процесите на съхранение в Kaufland, са по-завишени и по-строги, отколкото националното законодателство изисква", обяснява Димитър Краев, представител на TÜV AUSTRIA за България.

Контролът върху свежестта на рибата в Kaufland е на няколко нива - от подбора на доверени доставчици и приема в Централния склад, до визуалните инспекции, ежедневното почистване на витрините и стриктен температурен контрол на помещенията за съхранение.

Покриването на изискванията на международния стандарт TÜV AUSTRIA се гарантира не само с детайлни проверки, мониторинг на температурите по цялата верига и проби в независими лаборатории, но и с одит от тайни клиенти.

Kaufland България сертифицира процесите си според изискванията на независимия одитор TÜV AUSTRIA. Снимка: Kaufland България
Kaufland България сертифицира процесите си според изискванията на независимия одитор TÜV AUSTRIA.

Това е важно за всеки продукт, но за специфична храна като рибата е от огромно значение.

Защото, когато става дума за риба и морски дарове, хората търсят на първо място качеството и искат тя да е прясна, а след това се нареждат фактори като цена и удобство, пояснява Теодора Арапоглу.

Което е още едно обяснение за интереса към сьомгата, която далеч не е най-евтината риба - потребителите оценяват качеството на рибата в Kaufland.

Защото то дава възможност да се насладим на разнообразието, което сьомгата предлага. Освен бърза, питателна и здравословна вечеря, тази риба може да бъде и същински деликатес.

Сьомгата в Kaufland идва от ферми в Норвегия. "Те са най-големият производител и качеството там винаги е най-доброто", пояснява Арапоглу.

Противно на някои схващания обаче - и защото идва от другия край на континента - сьомгата е прясна. Тя не се замразява по пътя към България, а се поддържа с лед.

"Както е на рибните пазари, така е и при нас. Действа се много бързо", отбелязва началникът на направление "Свежи храни" в Kaufland България.

"Имаш един ден, в който всичко да се достави, да мине през нашите доставчици, да се подготви и да стигне до нашия централен склад", допълва Алапоглу.

Което означава, че тази риба е напълно подходяща за приготвяне и на суши.

А също и че при нужда може да бъде замразена. И отново да бъде свежа след това. Гарантирано от Kaufland и TÜV AUSTRIA.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.

Най-четените