Porsche ще започне да предлага за някои свои модели и двигатели с по-малък работен обем, снабдени с турбо компресори, заяви анонимен инженер от германската компания пред холандския вестник De Telegraaf. Според него обаче част от моделите с по-малки мотори няма да получат означението Turbo.
Офанзивата на Porsche е свързана с програмата на компанията за намаляване на разхода на гориво на използваните от марката двигатели, както и за снижаване на нивата на отделяните вредни емисии. Използването на турбини за съвременните бензинови двигатели е последната мода сред всички автомобилни производители.
Типичен пример за това е BMW - дълги години баварската компания странеше от турбо системите, а сега предлага модели в цялата си гама мотори с един, два и дори с три турбо компресора.
При Porsche обаче използването на означението Turbo е запазено само за топ версиите на популярните модели 911, Panamera и Cayenne.
Според източника на De Telegraaf, в близко бъдеще ще станем свидетели на раждането 4-цилиндров боксер с турбо, дело на Porsche. Което не е кой знае колко голямо нововъведение с оглед на опита, натрупан в тази област от Subaru.
За последно Porsche предлагаше в гамата си 4-цилиндров турбо мотор с модела 968, чието производство беше спряно през 1995.
Същият инженер се опитва да хвърли повече светлина и върху бъдещето на модела 911 Hybrid.
"Все още не разполагаме с хибридна версия на 911, не и планирана такава, основно заради допълнителното тегло, което ще добави хибридната система към автомобила - е неговият отговор. - Но, никога не казвайте "никога". Ние разполагаме с необходимата технология - все пак вече имаме хибридни версии на Panamera и Cayenne и платформата, използвана при създаването на 911 е подходяща за хибридно задвижване."