Американският производител на електромобили Tesla направи голяма крачка към световния успех с представянето на новия Model S, който за броени часове се превърна в търговски хит.
Model 3 предлага място за до 5 човека на борда и трябва да привлече нови клиенти към електромобилите, които досега се смятаха за твърде скъпи и елитарни продукти.
Шефът на Tesla Илон Мъск обяви, че планира производството на 500 000 електромобила Model 3 на година, след като производствените мощности на компанията заработят на пълен капацитет.
И клиентите отговориха подобаващо на ентусиазма му - в рамките на деня на представянето на Model 3 над 180 000 човека платиха по 1000 долара капаро, за да си поръчат новия електромобил на Tesla. Впечатляващата бройка беше потвърдена от Мъск в Twitter вчера.
Според него, въпреки че базовата цена на Model 3 е 35 000 долара, повечето клиенти се насочват към по-скъпия вариант на модела на цена 42 000 долара.
Естествено, не всички предварителни поръчки ще доведат до сключването на сделки, но Model 3 е точно това, от което има нужда Tesla, за да остане в автомобилния бранш, тъй като досегашните продажби на компанията не вървят според плановете й.
През миналата година Tesla продаде 50 580 електромобила, като повечето от тях бяха луксозни Model S, като това вече е най-популярният модел на пазара на нови електромобили, след като измести Nissan Leaf. В Европа обаче най-много продажби за миналата година постигна Renault Zoe, а продажбите на Tesla се сринаха със 70%.
Загубата на Tesla за миналата година е 889 милиона долара, като огромната част от тези пари - 718 милиона долара, са отишли за изследвания и развитие на новите модели на марката, батериите и технологиите, които ще се влагат в електромобилите. Заради това кешовите резерви на Tesla се свиха от 1,9 милиарда долара на 1,2 милиарда долара в рамките на една година.
Първите доставки на новия Model 3 трябва да започнат в края на следващата година, а другата хубава новина за електромобила освен цената му е и пробегът с едно зареждане - 346 километра по данни на Tesla. И ускорението е повече от приятно, но не е изненада за електромобил - 6 секунди за спринта от 0 до 100 км/ч.
Голяма част от анализаторите на автомобилния пазар приветстваха вчера дебюта на Model 3 с обяснението, че нишови продукти като луксозния Model S и кросоувъра Model X трудно биха позволили на компанията да изгради устойчив бизнес модел като производител на електромобили. Но налагането на успешен масов модел ще промени това.