Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

FIAT иска да произвежда модели на Mazda

Mazda и Alfa Romeo ще правят заедно новите МХ-5 и Spider
Mazda и Alfa Romeo ще правят заедно новите МХ-5 и Spider

FIAT може да предложи решение на един от основните проблеми на Mazda, стана ясно в началото на седмицата. По-голямата част от заводите на Mazda за производство на автомобили са разположени в Япония и печалбата от износа им за други страни рязко се сви заради поскъпването на японската йена. Точно това е и причината за почти хроничните финансови проблеми на Mazda в последно време.

Но според агенция Reuters, FIAT предлага да поеме производството на определени модели на Mazda, като за целта планира за използва свои заводи, както и производствени мощности на Chrysler, които на практика са из цял свят.

Подобен производствен съюз ще донесе ползи и на двете страни. FIAT ще осигури натоварване на мощностите си, а Mazda няма да зависи от курса на йената.

Все още обаче няма конкретни стъпки по този амбициозен план. Но FIAT и Mazda определено правят стъпки на сближаване.

През миналата седмица беше потвърдено, че Mazda и Alfa Romeo - една от марките, собственост на FIAT, планират съвместно да създадат роудстър със задно задвижване. В края на миналата година от Alfa директно заявиха, че искат да създадат съперник на Mazda MX-5 и това ще е следващото поколение на Spider. Сега обаче съперниците ще се окажат съюзници и излизането на пазара на новия модел ще струва доста по-евтино.

Новите MX-5 и Spider ще използват платформата за следващото поколение МХ-5, но италианският автомобил няма да е с роторен двигател. Двата двуместни модела ще са с различни двигатели и ще имат различия в дизайна. Премиерата им е насрочена за 2015 и двата модела ще се сглобяват в един и същи завод в Япония.

За Alfa Romeo това е стъпка напред - за първи път от 20 години насам марката ще има в гамата си кабрио със задно задвижване. За Mazda идват поделените разходи по създаването на новото поколение на MX-5, както и споделяне на бюджета по развитието му.

„Този проект ясно демонстрира решимостта на Alfa Romeo да се наложи като глобална марка - заяви изпълнителният директор на FIAT Серджо Маркионе. - С Mazda за партньор - един от лидерите при създаването на компактни автомобили със задно задвижване, ние получаваме шанс да създадем вълнуващ и стилен роудстър, изцяло в стила на Alfa Romeo."

Все още никой от Mazda не е коментирал как ще изглежда новото поколение на MX-5, но анонимни източници от компанията твърдят, че новият модел ще е сериозно повлиян от първата генерация на легендарното кабрио. В сравнение с настоящия модел, новата кола ще е по-достъпна, както и по-лека.

От Alfa Romeo и Mazda предупредиха, че подписаното споразумение все още няма задължителен характер за двете компании, а договорът за началото на проекта трябва да бъде подписан по-късно през 2012. Очаква се скоро двете компании да обявят още съвместни проекти.

За последно Alfa е работила с японски производител по съвместно създаване на модел през 1980 година. Тогава италианците подписаха с Nissan и в резултат на това се появиха моделите Arna и Pulsar, задвижвани от боксер мотор, дело на Alfa, а автомобилите се сглобяваха в завод, близо до Неапол.

 

Най-четените