Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Cupra Leon e-HYBRID: "Хибрид за всеки случай"

Компанията представи новият си играч при градските автомобили Снимка: Seat
Компанията представи новият си играч при градските автомобили

Seat си има чисто нова спортна кола, която вече рекламира с няколко тийзъра.

В последния от тях компанията ангажира немския актьор Даниел Брюл ("Гадни копилета", "Алиенистът", барон Земо от "Отмъстителите"), който да намекне за способностите на Cupra Leon e-HYBRID, а от фирмата допълват, че това е "хибрид за всеки случай".

На първо място това е автомобил с агресивен дизайн, който обаче се цели в широк сегмент от потребители.

Cupra Leon ще се състезава на пазара с последната версия на Volkswagen Golf, както и с електрическото Renault Zoe. За да ги бие в собствената им игра, този Seat набляга по-скоро на спортното си сърце и енергична същност, отколкото на това, че ще е достъпен и ще се опитва да се хареса на всички.

Seat Cupra се появява на пазара през 2018 г. и оттогава стремежът е автомобилът да става все по-бърз и по-бърз, с все по-впечатляващо представяне на пътя. Сега тази амбиция се съчетава с мисълта за опазването на околната среда, макар че колата ще се предлага и само с двигател с вътрешно горене.

Повече любопитство обаче предизвиква хибридният вариант и то не само заради перфектно заснетите тийзъри и изпипаните продуктови фотографии.

Cupra Leon от 2020 г. идва с екстериор от плавни линии, нисък профил на купето, но и изострени предни и задни фарове, които допринасят за по-динамичния вид на модела. Все пак компанията не е направила компромис с размерите на автомобила и той идва с пет врати, а не с три.

Най-мощната версия на Cupra Leon се хвали с 310 конски сили.

Снимка: Seat

Моделът ще се предлага и във вариант с 245 и с 300 конски сили, което пак е впечатляващо за автомобил от този сегмент.

Ускорява от 0 до 100 км/ч за 6 до 6,7 секунди, а батерията на хибрида може да се зареди напълно за около три часа и 40 минути. Колата задължително потегля в изцяло електрически режим на движение и върви така или до промяна от страна на водача, или до изтощаване на батерията.

За съжаление, пробегът изцяло на електроенергия е доста къс - около 52-53 километра. Оттам нататък сте принудени да преминете на варианта с вътрешно горене, макар че за градски условия Cupra Leon звучи като повече от приличен избор. За подобно нещо намеква и максималната скорост от 130 км/ч, както и тийзърът с Брюл, който показва автомобила почти изцяло в градска среда.

Вариант за избор на скоростна кутия няма - всички модели от серията се предлагат с автоматична трансмисия. От Seat обаче се кълнат пред "Car and Driver", че с подобрената им скоростна кутия превключването на предавките става напълно неусетно, независимо дали автомобилът е в градски, или извънградски условия.

Снимка: Seat

Интериорът на колата може да бъде описан с една дума - практичен.

Погледът привлича най-вече голямото лого на Cupra, разположено в центъра на волана. Детайлите в меден оттенък също правят приятно впечатление, както и седалките от естествена напа кожа. 10-инчовият дисплей на инфотейнмънт системата е удобен и лесен за достъп от водача. Спортната конфигурация на Cupra Leon пристига със специални, леко повдигнати предни седалки с по-стабилно фиксиране на шофьора и пасажера до него.

Багажникът е с обем от 270 литра - по-малък е от този в предшествениците на новия модел.

От "Car and Driver" посочват, че един от напълно излишните детайли в тази кола е изкуственият звук, който имитира запален двигател.

Cupra Leon ще се предлага на европейския пазар с базова цена от около 38 хил. евро, което пък отново ни връща на въпроса дали автомобилът ще може да се наложи като конкурент на силни имена като Volkswagen и Renault.

 

Най-четените