Пандемията ни лиши от някои от най-големите автомобилни шоута, но това не означава, че няма нови коли, които да ни впечатляват.
Вече видяхме футуристичния Audi E-Tron GT, който извървя дълъг път от супергеройските филми до серийното производство, както и новото BMW M3, което е толкова умно, че оценява колко добре дрифтите.
А последната изненада идва от Genesis, които представят една ефектна и съвършена като дизайн концепция.
Луксозният бранд на Hyundai Motors ни показва Genesis X - идеята за красив седан с плавни линии, но и запомнящ се вид.
Стилът на предната част, който включва две категорични линии през фаровете и който видяхме вече при G80 и GV80, явно тепърва ще бъде влаган в автомобилите на марката. Изненадващо или не чак толкова, но въпросните линии изглеждат хармонично и съвсем на мястото си.
Предната решетка е нещо, което от Genesis наричат "G Matrix" и е вторият най-грабващ погледа детайл във вида на Genesis X. Той е допълнен от алуминиеви джанти с вид на витла на турбини, което е съвсем умишлено намигване към индустриалния дизайн.
Въпреки че автомобилът е изцяло концептуален, от компанията имат много ясна идея с какви параметри ще разполага и какви екстри би имал, ако евентуално стигне до серийно производство. Подробните продуктови снимки показват шест камери, вградени в огледалата за обратно виждане и двете предни врати на колата.
Задната част следва логиката на "двете линии", като задните фарове са оформени точно по този начин. Както посочва пред Car and Driver началникът на дизайнерския отдел на Genesis - Сангюп Лий - няма значение дали е ден, или нощ, този автомобил се забелязва отдалеч.
"Нашият дизайн е абсолютно независим и силно ни отличава от конкурентни коли", казва още Лий.
Интериорът на Genesis X, който е замислен като електромобил, не отстъпва по нищо на елегантната външност, а смелостта, вложена в някои от елементите, е типична за концептуалните автомобили. Така например в конзолата между двете предни седалки има вградена кристална сфера, която всъщност се оказва, че е скоростният лост.
Пространството пред водача е оформено по-скоро като пилотска кабина с табло, което почти изцяло заобикаля седалката. Седалките са тапицирани с екокожа, която обаче не прави компромиси с добрия вид и на пръв поглед не може да бъде различена от естествените материали.
Като цяло усилията на Genesis да направят съобразено с екологията купе са били изключително успешни. Една от причините е, че в интериора са употребени части, които са останали от производството на останалите коли на бранда, а от фирмата като цяло не правят компромиси с качеството на материалите си.
Както при повечето концептуални автомобили, и тук основният въпрос е - ще влезе ли в продукция?
Отговорът на говорителя на Genesis - Джаред Пелат - е уклончив и гласи, че "няма причина да си мислим, че е невъзможно". В разговор с Car and Driver той обяснява, че редица от решенията, които ги има в Genesis X, вече се срещат в коли на марката, които са в серийно производство.
"Разполагаме със страхотни идеи, които само чакат да бъдат реализирани", заявява в заключение Пелат.