Да се опитваш да си конкурентноспособен в бранша с луксозни коли, без да имаш поне един SUV в каталога си, е като да играеш футбол без поне един защитник в отбора си - просиш си загубата.
Затова и луксозният бранд под шапката на Hyundai - Genesis - няма как да скрие гордостта си, че най-накрая сред предложенията му намира място и SUV с премиум дизайн и усещане за истински скъп автомобил.
GV80 тази седмица направи своя дебют в Маями, но от него се очаква много повече от това да е просто поредното попълнение в асортимента.
До момента Genesis предлагаше само седани, въпреки че всички данни сочат, че потребителите все повече се насочват към SUV сегмента, дори и за градско каране. Даже Porsche, известни със своите ниски, спортни и бързи коли, разработва два модела високопроходими автомобили. Tesla на Илон Мъск също може да се похвали със своя Model X, за да се "отсрами" в тази категория.
Продажбите на Genesis обаче засега са далеч от тези на конкуренцията и това е едно от нещата, които GV80 трябва да промени. SUV автомобилът излиза на пазара в точното време, за да се състезава наравно с новото BMW X5 и Lexus RX и, евентуално, да разклати тяхната хегемония с високи параметри, но на по-приемливи цени.
Тази стратегия вече работи в полза на Genesis. Изпълнителният директор на бранда за Северна Америка - Марк дел Росо - подчертава, че за 2019 г. продажбите са скочили двойно в сравнение с 2018 г. Тук постижението се дължи най-вече на G70 - луксозен седан, който обра не едно и две отличия от западните автоизложения.
А след Genesis GV80 компанията ще пусне още поне два модела в SUV сегмента и ще се стреми да повтори успешния бизнес модел, който Lexus демонстрира.
Да не забравяме, че последният бранд е едва от 30 години на пазара, но има колосален успех и като продажби, и като марка, която се превърна в символ на престиж.
Hyundai се опитва да следва именно този предварително начертан от съперниците си път. Компанията заявява големите си амбиции с Genesis G70 - седанът с впечатляващ дизайн, който за някои измести третата серия на BMW от пиедестала.
Още тогава южнокорейската фирма доказа, че работи много упорито върху външния вид на колите си, а и върху интериора, за да създаде уникално усещане на клиентите, когато седнат в купето на Genesis. Всякакви прилики с колите на Hyundai, както и с Kia, са елиминирани.
Затова и колкото и добре да се приемат от потребителите Kia Telluride или Hyundai Kona например, GV80 не трябва по никакъв начин да напомня на тях. Когато седнете в Genesis, трябва да се чувствате като в Genesis и точка.
Тази стратегия обаче носи своите рискове.
Новият SUV на Genesis напомня доста на Bentley и по-точно на Bentayga. Веднага прави впечатление масивната предна решетка и тесните правоъгълни фарове, които един ден трябва да се превърнат в запазена марка на бранда. Джантите са 22-инчови.
Интериорът не отстъпва на външния вид и всеки негов детайл е предвиден да носи усещане за лукс. По-голямата му част е направена от естествена кремава кожа в контраст с някои марки, които правят интериорите си от рециклирана пластмаса. Последното може и да е измислено с грижа за природата, но според клиентите изглежда евтино и компромисно.
Детайлите в купето са изработени от дърво и метал и носят допълнително усещане за премиум автомобил. Новият SUV използва и специална технология за заглушаване на външните шумове. Какво се случва около автомобила водачът долавя благодарение на фина система от микрофони и вградени тонколони.
Представянето на GV80 на пътя не би трябвало да отстъпва на дизайна и изпипания интериор.
SUV автомобилът ще се предлага в два варианта - с четирицилиндров и с шестцилиндров двигател. Четирицилиндровият ще може да се похвали с 290 конски сили, а по-мощният му събрат - с 375 конски сили. И двата модела идват на пазара с осемстепенна автоматична скоростна кутия.
Цената за варианта с 4V двигател се очаква да започне от около 50 хил. долара, а за 6V - от около 65 хил. долара. За сравнение - цената на базовия BMW X5 е 59 хил. долара, а на Bentley Bentayga - "скромните" 165 хил. долара.
Именно тук идва уловката - Genesis GV80 иска да е SUV, който изглежда и се усеща като Bentley или като друг конкурентен автомобил, но срещу далеч по-поносима сума.