Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Grecale Folgore е пътят на Maserati към бъдещето на електромобилите

Първият изцяло електрически SUV на Maserati запазва класическият дух на марката Снимка: Webcafe
Първият изцяло електрически SUV на Maserati запазва класическият дух на марката

За никого не е тайна, че Maserati премина през нелеки периоди в историята си. Един от символите на италианската романтика, лукса и изяществото в перфектния дизайн дълго време страдаше от различни проблеми, което в крайна сметка доведе до известно изоставане от конкурентите.

Ето защо от SUV модела Grecale зависи немалко.

Не само защото от него се очаква да прави голям брой продажби, тъй като е относително по-достъпен в сравнение с останалите модели, но и защото трябва да бъде част от прехода на марката към електрическите двигатели.

Казано с други думи - на Grecale се пада отговорността да преведе Maserati към бъдещето на новите технологии, без обаче да губи от блясъка на миналото и традициите, с които всички свързваме тази класика.

И тук се появява Grecale Folgore. Той е на пазара от миналата година и е първият изцяло електрически SUV модел на Maserati, а аз имах възможността да прекарам няколко часа с него и да го опозная.

Folgore e цялостната концепция за електрическо задвижване на италианската марка - думата означава "светкавица" и ясно обозначава каква е идеята (другият електрически модел на Maserati е GranTurismo).

Снимка: Webcafe

На външен вид отвътре и отвън електрическото SUV почти по нищо не се различава от другите Grecale варианти. Идеята е проста и ясна - макар и колата да внедрява нови технологии, тя запазва класическата си визия. 

Отвън автомобилът изглежда мащабно. Овалният акцент се забелязва по отношение на всеки детайл, докато масивните 21-инчови джанти и въздуховодите допринасят за агресивната визия.

Последните почти нямат роля при електромобилите, но в случая дизайнерите са решили да ги оставят от естетическа гледна точка, което е отлично решение.

Отвътре Folgore също е идентично с другите вариации на Grecale. Изцяло е заложено на класиката, което също е добър ход по мое мнение. Няма я обсесията по интегриране на безброй екрани както е при електромобилите на други марки, при които сякаш човек не се качва в кола, а в космически кораб.

Снимка: Webcafe

В случая Maserati остава Maserati. Изключително удобната кожа, наред с елементите от дърво, найлонови и въглеродни влакна дават почти аристократично усещане в широкото купе.

Като човек с проблемен гръб, определено оцених седалките. Отопляеми, вентилирани, от ръчно ушита кожа и с няколко опции за регулиране, така че да са максимално удобни.

Електрониката също е на ниво. Голям 12,3-инчов тъчскрийн дисплей отговаря за инфотейнмънт системата, докато под него се намират физическите бутони за смяна на автоматичните скорости и друг тъчскрийн за управление на климатичната система. Всичко се контролира лесно и интуитивно.

Снимка: Webcafe

Това важи и за смяната на режимите на управление на автомобила, които са четири - стандартен, икономичен, спортен и офроуд. Разликата при шофирането е осезаема за всеки от тях, макар и да нямах възможност да изпробвам този за шофиране извън пътя.

Спортният режим обаче при всички положения е най-вълнуващ.

При него електрониката и окачването адаптират Folgore за шофиране на висока скорост и извличане на максимална мощност - изпускателните клапани остават постоянно отворени, чувствителността на педала и смяната на предавките са настроени на максимална ефективност, а воланът става по-твърд.

Колата сама те подканя да натиснеш педала до долу и да пробваш докъде стигат възможностите ѝ.

Особено когато знаеш, че под капака се крият 550 конски сили, подсигурени от два електрически мотора. Те правят така, че Folgore да ускорява от 0 до 100 за 4,1 секунди и да достига до 220 км/ч при максимален въртящ момент от 820 нютон-метра.

Снимка: Webcafe

Икономичният режим, разбира се, отговаря на името си. При него мощността и оборотите са ограничени и колата е лимитирана до 130 км/ч с оглед извличане на заряд от батерията за по-дълго разстояние.

От тази гледна точка максималният пробег по спецификации е 500 километра. Както знаем обаче, подобни данни за батериите на автомобилите важат само в идеални условия. Всичко останало зависи от стил на шофиране, атмосферни условия, пътна обстановка и натоварване.

Това, което се получи при мен като резултат, бе среден разход от около 12 kwh на 100 километра. По-конкретно - изминах близо 70 километра и изразходих 15% от батерията при шофиране в трафика на София и извънградско по завоите на пътя през Бистрица и Железница.

Снимка: Webcafe

Съвсем прилични показатели, имайки предвид, че говорим за автомобил с тегло почти 2,5 тона. Все пак разходът на енергия със сигурност ще скочи осезаемо с повече пътници в колата и натоварен багажник.

Иначе шофирането е истинско удоволствие, каквото би трябвало да се очаква от марка с легендарна репутация. Адаптивното въздушно окачване е стандартно оборудване за Folgore и прави така че неравностите по пътя почти да не се усещат.

На завоите колата стои солидно и стабилно даже при по-висока скорост, докато мощното ускорение гарантира сигурни изпреварвания.

В крайна сметка Maserati прави малко позакъсняла, но все пак голяма крачка в правилната посока.

Folgore събира в себе си всички традиции на марката и ги пренася успешно в новата ера на електромобилите.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените