Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Hyundai IONIQ 6 - ето така ще изглежда бъдещето

Електромобилът е с пробег от 610 километра с едно зареждане и с 325 конски сили Снимка: Hyundai
Електромобилът е с пробег от 610 километра с едно зареждане и с 325 конски сили

Hyundai IONIQ 6 идва със заявката да е не просто удобен електрически седан с добър пробег и хубав дизайн.

По време на представянето му началникът на дизайнерския отдел на компанията - Санг Лий - представи колата като "лично мобилно студио". С други думи, това е електромобил, който не само ще ви пренася от точка А до точка Б, но и ще служи за релакс и работа извън офиса.

Докато IONIQ 5 беше в SUV класа, IONIQ 6 вече е седан с купе, оформено "като пашкул" около пътниците.

В предната част на IONIQ 6 най-голямо впечатление правят фаровете за дневно шофиране, които изглеждат като сбор от пиксели, но всъщност са малки LED лампи. При шофиране при намалена светлина и видимост се осветява и цялата част от фаровете.

В задната част Hyundai отново залагат на емблематичната си LED лента, която минава от край до край.

Снимка: Hyundai

Въпросната лента се повтаря в по-малък вариант и на капака на багажника върху дискретен спойлер. Сборът от LED лампите, вложени в IONIQ 6, достига общо 700. И докато някои побързаха да кажат, че седанът подозрително им прилича на Tesla, то именно емблематичните светлини на бранда го отличават от конкуренцията.

По много точки новият IONIQ 6 прилича на концептуалния Hyundai Prophecy, но е с по-компактни параметри. Въпреки това са вложени и симпатични екстри като анимации, които се разиграват по задните светлини при отключване и заключване на електромобила.

Hyundai IONIQ 6 е с пробег от около 610 километра с едно зареждане и с 325 конски сили.

Снимка: Hyundai

Седанът е с опция за свръхбързо зареждане и достига от 10 до 80 процента на батерията за 18 минути. По-ниският профил на колата и аеродинамичната ѝ форма спомагат тя да е и по-икономична на пътя.

Докато IONIQ 5 се прицелваше в семействата с деца заради просторното си купе, то наследникът му очевидно е насочен към младите професионалисти, които могат да си позволят да работят от всякъде. Това е първият модел на Hyundai, който ще получава ъпдейтите на софтуера си автоматично, където и да се намира.

На предното табло е разположен двоен дисплей, под който минава LED лента. И двата дисплея са по 12 инча, като единият е точно пред водача, а другият е почти в средата на таблото.

Снимка: Hyundai

Водачът може да избира между 64 цвята, с които да бъде осветено цялото купе. Има четири USB Type-C порта и един USB Type-A. Седалките са малко по-тесни от тези на IONIQ 5, но пък имат нова функция за комфортен сън.

Почти всичко в интериора е изработено от рециклирани материали, включително пластмасовите детайли и тапицерията на седалките.

Дори боите са екологично съобразени и са на основата на бамбукова пепел и износени автомобилни гуми. Подът е от рециклирани рибарски мрежи, седалките са от веган кожа, пластмасата - от рециклирани пластмасови бутилки.

От успеха на IONIQ 6 най-вероятно ще зависи какво точно ще представлява IONIQ 7. Засега се знае, че ще е изграден на същата платформа, но от Hyundai предстои да решат дали следващото поколение електромобили ще е в SUV сегмента, или ще е отново седан.

Производството на IONIQ 6 започва още тази година, като по-късно ще стане ясен и графикът за продажби.

Тагове: hyundai, седан, hyundai ioniq
 

Най-четените