Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Hyundai IONIQ 6 N - суперспортният електрически звяр

Той ще претендира да е ненадминат в дрифта Снимка: Hyundai
Той ще претендира да е ненадминат в дрифта

До официалната премиера на Hyundai IONIQ 6 N има още точно седмица, но хайпът вече е обхванал феновете на модела. И има защо - IONIQ е сред най-успешните електромобили и дори продажбите в България, където сме силно скептични към електрическите коли, го доказват.

Още при пета серия Hyundai въведоха N обозначението като знак, че говорим за по-мощен вариант с далеч по-спортен дух.

Това ще се пренесе със сигурност и в Hyundai IONIQ 6 N, който ще претендира да е суперспортен електрически звяр.

Поне това разбираме от тийзърите, които бяха представени на мотофеста в Гудууд, Съсекс. Кадрите показват електромобил с много нисък профил, който повече напомня на Ferrari или Porsche, отколкото на Hyundai, а зад волана шофьорът е с каска. Имаме и масивен спойлер отзад.

Тъй като ще е на същата платформа, на която е направен и IONIQ 5 N, най-вероятно електрическият седан ще разполага и със същите конски сили - общо 640.

Все пак не всичко ще е същото, като от компанията обещават по-нисък център на накланяне и нови, подобрени амортисьори.

Смяната на предавките, която брандът нарича e-shift, вече ще е налична за всички режими на шофиране, а не само за спортния, за да се доближи усещането зад волана до това при моторните спортове.

И, да, електромобилът гарантира, че няма да е скучен, защото има и режим за дрифт.

Засега ускорението от 0 до 100 км/час и пробегът на Hyundai IONIQ 6 N не са уточнени.

Късметлии от сайта Motortrend са изпробвали електромобила на пистата в Намянг в Южна Корея (създадена по подобие на легендарната Нюрбургринг) и споделят, че той ускорява и спира точно толкова бързо и рязко, колкото е заявено от производителя.

Разбира се, моделите, които са предоставени за тест, са облепени с типичните черно-бели лепенки, които крият дизайна.

За купето също няма изнесени подробности, освен че ще разполага с амбиентно осветление, което ще се адаптира както към вкуса на водача, така и към движението на електромобила. Най-вероятно ще се нагажда и към режима на шофиране и ще е по-меко при семейно возене и по-ярко - при по-агресивно шофиране.

Заради всичко изброено дотук цената може би ще скочи малко над тази на Hyundai IONIQ 5 N и ще е около 70 хил. долара за базов модел.

"IONIQ 6 N е разработен, за да предостави най-ангажиращото шофьорско изживяване, възможно за електрически автомобил", казва на свой ред Джун Парк.

Парк е вицепрезидент и ръководител на N Management Group и излиза със смелото заявление, че "Hyundai N отново ще разтърси сегмента на електрическите автомобили не с вълнуващи числа, а като демонстрира колко забавно може да бъде преживяването от шофирането на електромобил".

Дали е прав - ще разберем на 10 юли, когато е официалната премиера в Лондон. 

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.

Най-четените