Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Колите, които ще развълнуват автомобилните фенове през 2021-а

Девет от най-интересните автомобили за следващите 12 месеца: Снимка: Lotus
Девет от най-интересните автомобили за следващите 12 месеца:
Lotus EvijaВ началото на 2020 г. от Lotus бяха категорични – бъдещето им ще се състои единствено и само от електрически автомобили, по-голямата част от които ще са със спортен профил. Evija ще е сред първите попълнения в този каталог със своя дизайн и максимална скорост от 260 км/ч. Първите напълно завършени модели от електромобила трябва да видим през лятото на тази година. Снимка: LotusCars
Lotus Evija

В началото на 2020 г. от Lotus бяха категорични – бъдещето им ще се състои единствено и само от електрически автомобили, по-голямата част от които ще са със спортен профил. Evija ще е сред първите попълнения в този каталог със своя дизайн и максимална скорост от 260 км/ч. Първите напълно завършени модели от електромобила трябва да видим през лятото на тази година.
Aston Martin ValkyrieНовата серия на Valkyrie обещава да е кола от Формула 1, която обаче с повече късмет (всъщност, с адски много късмет) ще можете да видите и по обикновените пътища. Идва с 12-цилиндров двигател, купе с тегло много малко над един тон и скоростомер, разграфен до 400 км/ч. През 2021 г. със сигурност ще видим Valkyrie на Льо Ман. Снимка: Aston Martin
Aston Martin Valkyrie

Новата серия на Valkyrie обещава да е кола от Формула 1, която обаче с повече късмет (всъщност, с адски много късмет) ще можете да видите и по обикновените пътища. Идва с 12-цилиндров двигател, купе с тегло много малко над един тон и скоростомер, разграфен до 400 км/ч. През 2021 г. със сигурност ще видим Valkyrie на Льо Ман.
Rimac C_TwoТози Rimac влиза остро в категорията на супермощните електромобили. Ускорява от 0 до 100 км/ч благодарение на своите 1220 конски сили. Максималната му скорост е 415 км/ч, но производителят е на мнение, че тази електрическа суперкола може и повече. Първите бройки трябваше да са вече при клиентите, но коронавирусът им отне това удоволствие. През 2021 г. обаче доставките със сигурност ще започнат. Снимка: Rimac
Rimac C_Two

Този Rimac влиза остро в категорията на супермощните електромобили. Ускорява от 0 до 100 км/ч благодарение на своите 1220 конски сили. Максималната му скорост е 415 км/ч, но производителят е на мнение, че тази електрическа суперкола може и повече. Първите бройки трябваше да са вече при клиентите, но коронавирусът им отне това удоволствие. През 2021 г. обаче доставките със сигурност ще започнат.
McLaren ArturaArtura е наследник на McLaren 570S. Засега моделът е забелязван само с лепенките, които прикриват сериозна част от детайлите по дизайна, но вече са ясни и някои параметри. Колата ще е хибрид, който може би ще се предлага и с конвенционален двигател. Останалото са цифри като 6-цилиндров двигател, 560 конски сили, ускорение от 0 до 100 км/ч за 4 секунди. Artura ще разкрие пълната си красота и потенциал някъде в средата на 2021 г. Снимка: McLaren
McLaren Artura

Artura е наследник на McLaren 570S. Засега моделът е забелязван само с лепенките, които прикриват сериозна част от детайлите по дизайна, но вече са ясни и някои параметри. Колата ще е хибрид, който може би ще се предлага и с конвенционален двигател. Останалото са цифри като 6-цилиндров двигател, 560 конски сили, ускорение от 0 до 100 км/ч за 4 секунди. Artura ще разкрие пълната си красота и потенциал някъде в средата на 2021 г.
BMW i4Концептуалните кадри на това BMW отнесоха доста шеги, че предницата му напомня на муцуна на бобър, но 2021-а е годината, в която концепцията ще се превърне в реалност. Автомобилът е изцяло електрически и ще се опита да се позиционира в сегмента на луксозните електромобили заедно с Audi e-tron и Mercedes-Benz EQ. i4 ускорява от 0 до 100 км/ч за по-малко от 4 секунди и ще има задоволителен пробег от 590 км с едно зареждане. Снимка: BMW
BMW i4

Концептуалните кадри на това BMW отнесоха доста шеги, че предницата му напомня на муцуна на бобър, но 2021-а е годината, в която концепцията ще се превърне в реалност. Автомобилът е изцяло електрически и ще се опита да се позиционира в сегмента на луксозните електромобили заедно с Audi e-tron и Mercedes-Benz EQ. i4 ускорява от 0 до 100 км/ч за по-малко от 4 секунди и ще има задоволителен пробег от 590 км с едно зареждане.
Lucid AirКалифорнийският стартъп помоли да не го наричат „Убиец на Tesla”, но с този дизайн и представяне на пътя през 2021 г. Мъск ще има сериозна конкуренция именно в лицето на Lucid. Моделът Air ще се предлага в два варианта – базов и Dream Edition, като вторият ускорява от 0 до 100 км/ч за 2,5 секунди. Първите напълно готови автомобили на Lucid ще са на пазара в средата на тази година. Снимка: Lucid Motors
Lucid Air

Калифорнийският стартъп помоли да не го наричат „Убиец на Tesla”, но с този дизайн и представяне на пътя през 2021 г. Мъск ще има сериозна конкуренция именно в лицето на Lucid. Моделът Air ще се предлага в два варианта – базов и Dream Edition, като вторият ускорява от 0 до 100 км/ч за 2,5 секунди. Първите напълно готови автомобили на Lucid ще са на пазара в средата на тази година.
Nissan 400ZNissan ще се опита да се завърне на пазара на сравнително достъпните спортни автомобили с 400Z. През 2019 г., когато за първи път се заговори за ново поколение от Z-серията, не беше ясно дали такава кола въобще ще стигне до производство. Най-късно до есента тази година автомобилът трябва да е по автокъщите. Идва с ускорение от 0 до 100 км/ч за около 4 секунди и нелошите 400 конски сили. Снимка: Nissan
Nissan 400Z

Nissan ще се опита да се завърне на пазара на сравнително достъпните спортни автомобили с 400Z. През 2019 г., когато за първи път се заговори за ново поколение от Z-серията, не беше ясно дали такава кола въобще ще стигне до производство. Най-късно до есента тази година автомобилът трябва да е по автокъщите. Идва с ускорение от 0 до 100 км/ч за около 4 секунди и нелошите 400 конски сили.
Audi RS e-tron GTИ тази година Audi упорито ще се опитват да обогатят серията си електромобили e-tron. Така вече сме на няколко месеца от официалното представяне на електрически RS, за който критиците твърдят, че прилича притеснително много на Porsche Taycan. Audi от своя страна ще предложи 590 конски сили и ускорение от 0 до 100 км/ч за три секунди. Най-странното е, че компанията все пак твърди, че автомобилът ще се цели в сегмента на семейните автомобили… Снимка: Audi
Audi RS e-tron GT

И тази година Audi упорито ще се опитват да обогатят серията си електромобили e-tron. Така вече сме на няколко месеца от официалното представяне на електрически RS, за който критиците твърдят, че прилича притеснително много на Porsche Taycan. Audi от своя страна ще предложи 590 конски сили и ускорение от 0 до 100 км/ч за три секунди. Най-странното е, че компанията все пак твърди, че автомобилът ще се цели в сегмента на семейните автомобили…
Pininfarina BattistaPininfarina са толкова концентрирани върху красивия и изпипан дизайн, че почти можеш да се подлъжеш, че всичко друго в тази кола ще е посредствено. Е, Battista всъщност ще бъде сред най-мощните коли на 2021 г. Автомобилът е изцяло електрически, ускорява от 0 до 100 км/ч за 2 секунди и може да вдигне до 350 км/ч. От модела ще бъдат изработени точно 150 бройки, първите от които ще са при щастливите си купувачи през лятото. Снимка: Pininfarina
Pininfarina Battista

Pininfarina са толкова концентрирани върху красивия и изпипан дизайн, че почти можеш да се подлъжеш, че всичко друго в тази кола ще е посредствено. Е, Battista всъщност ще бъде сред най-мощните коли на 2021 г. Автомобилът е изцяло електрически, ускорява от 0 до 100 км/ч за 2 секунди и може да вдигне до 350 км/ч. От модела ще бъдат изработени точно 150 бройки, първите от които ще са при щастливите си купувачи през лятото.

Следващите 12 месеца се очертават като изключително интересни за автомобилната индустрия, която постепенно се отърсва от шока на корона-кризата.

През 2020 г. заради пандемията не видяхме по изложенията някои от най-любопитните коли и повечето от тях си останаха на ниво концепция.

Сега обаче е време за дългоочакваното раздвижване в бранша.

Разбира се, пренаситеният SUV сегмент очаква новите си попълнения, а същото можем да кажем и за все по-достъпния клас на градските електромобили. В последния се прицелват все повече имена като Alfa Romeo, Ford и Honda.

Но още по-любопитни ще са предложенията в сегмента на спортните суперколи, където конкуренцията ще става безпощадна.

Тук освен обичайните заподозрени като Porsche и Lamborghini се намесват и имена на стартъпи като Lucid и Rimac, както и италианците от Pininfarina, които са се насочили към изцяло собствено производство.

Затова в галерията горе сме събрали девет от най-любопитните коли, които ще видим през 2021-а.

Най-четените