Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Hennessey Venom F5: Най-бързата несъстезателна кола

Hennessey Venom F5 достига над 500 км/ час и е "подходящата кола за фукане" Снимка: Hennessey
Hennessey Venom F5 достига над 500 км/ час и е "подходящата кола за фукане"

Тази кола не идва със заявка да е бърз спортен автомобил с красив дизайн.

Тя идва с намерението да накара зверове като Koenigsegg One и Bugatti да изглеждат бавни. И докато Bugatti Chiron постига 490 км/ч, този автомобил се цели да постигне над 500 км/ч и то без да се затруднява особено.

Става дума за Hennessey Venom F5, която влиза в производство в САЩ и ако всичко върви добре - ще е най-бързата кола в света.

Hennessey са популярни с екстравагантните си модификации на други луксозни марки като Ferrari, Porsche, Lotus и Lexus. Venom F5 обаче ще е първият автомобил на компанията, който ще е изцяло собствено производство, ако не броим Venom GT, който все пак е изграден на базата на Lotus, макар и модификациите да го правят неузнаваем.

Разбира се, Venom F5 също ще бъде по-скоро бутиково изпълнение - от него ще бъдат направени едва 24 бройки, всяка от които ще струва поне 2,1 млн. долара.

Колата ще се произвежда в нова фабрика близо до Сийли, Тексас, макар и първият модел да е завършен във Великобритания. Там се произвежда и солидното купе, изработено от карбонови нишки. Това обяснява и защо първите тестове и кадри на Venom F5 в действие са от бившата авиобаза на Кралските военновъздушни сили в Мидландс.

Снимка: Hennessey

Показателите на тази суперкола са впечатляващи дори и на фона на постиженията от последните три години.

6,6-литровия двигател с осем цилиндъра е недвусмислено наречен от производителя "Ярост". Смята се, че това ще е най-мощният двигател, някога монтиран в кола, която ще влезе в серийна продукция (доколкото 24 бройки могат да се броят за серийно производство). Въпросният двигател може да достигне мощност от 1817 конски сили. Последното не е печатна грешка - 1817 конски сили.

Мощността се осигурява от два турбокомпресора, като титаниевият корпус е направен с 3D принтер.

Информацията за максималната скорост е още по-учудваща. Hennessey съобщава за ускорение от 0 до 100 км/ч за 2,5 секунди и от 0 до 200 км/ч за 4,7 секунди. За да набере от 0 до 300 км/ч са нужни 8,4 секунди, а от 0 до 400 км/ч - 15,5 секунди. Максималната посочена скорост е 500 км/ч.

Снимка: Hennessey

Venom F5 разполага със седемстепенна скоростна кутия, която според Hennessey може да осигури и до 540 км/ч. Да не говорим, че чудовищният двигател задвижва доста лек автомобил. Теглото е 1360 кг, най-вече на карбоновите нишки, от които е изработена немалка част от колата. Покривът и двете брони са изработени от алуминий.

Прототипът на Venom F5 беше показан още на автошоуто в Женева през 2018 г., но оттогава насам са нанесени някои промени.

Профилът на колата е с подобрена аеродинамика, която се изразява в още по-нисък профил и по-плавни линии. Hennessey се отказват от спойлера и залагат на задни дифузьори и никакви други елементи, които да допринасят за по-аеродинамично представяне на пътя. Все пак компанията ще предостави и опцията колата да бъде поръчана със спойлер отзад.

Особена гордост за инженерите, които стоят зад Venom F5, е задният капак, който е изработен от едно-единствено цяло парче карбон. За него се твърди, че е най-големият детайл от карбонови влакна, влаган в несъстезателен автомобил.

Колата е с вертикални врати тип "пеперуда", но по думите на бранда не е правен компромис с комфорта в купето. Hennessey казват, че са оставили достатъчно пространство за краката на пасажерите, както и между лактите на шофьора и неговия спътник. Компромис е направен с багажника, който е ограничен до малко пространство зад пътниците, но все пак говорим за спортна суперкола.

Вътре все пак водачът ще намери удобна инфотейнмънт система с голям дисплей и волан, вдъхновен от този в самолетна кабина, тоест с по-скоро правоъгълен дизайн. Почти всичко в колата може да бъде контролирано именно от бутони и плъзгачи, вградени във волана.

Снимка: Hennessey

Hennessey Venom F5 идва с четири режима на шофиране - спортен, пистов, за мокра настилка и за динамично каране. За сметка на това няма въздушни възглавници за допълнителна безопасност на пътниците.

"Това е кола, подходяща за фукане", уточнява двусмислено основателят на фирмата Джон Хенеси.

Пред "Car and Driver" той допълва, че всички 24 бройки, които предстои да бъдат произведени, вече са поръчани.

Хенеси обещава в следващата година или две компанията му да разполага с поне още една или две такива суперколи, макар и да е категоричен, че към момента не иска нищо да засенчва Venom F5.

 

Най-четените