Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Maserati Grecale е тук, за да го желаете

Maserati навлиза все по-уверено и по-уверено в SUV категорията.

Доскоро брандът беше познат предимно с ниските си спортни коли с лого на тризъбец, но през 2021 г. видяхме огромния и мускулест Levante, а сега идва ред и на по-компактен негов събрат.

Компанията показва Maserati Grecale, който ще се предлага в три базови версии.

Ще има вариант с двигател с вътрешно горене и две опции за хибрид, но Maserati вече работят и по напълно електрически SUV, който би трябвало да е реалност през 2023 г. От фирмата запазват традицията автомобилите ѝ да носят имена на средиземноморски ветрове и Grecale не прави изключение.

Най-мощната версия на колата е тази с двигателя с вътрешно горене и пристига с 523 конски сили. Тя е наречена Trofeo, а двигателят ѝ е шестцилиндров. Той е вдъхновен от спортните коли на Maserati и може да вдигне до 178 км/ час или поне до толкова е разграфен скоростомерът.

Maserati Trofeo Снимка: Maserati
Maserati Trofeo

Ускорението от 0 до 100 км/ час се случва за 3,8 секунди. Grecale e с 15 сантиметра по-къс от Levante, което си личи още на пръв поглед, защото действително изглежда по-компактен и малко по-спортен.

Двете хибридни версии пък са кръстени Modena и Stelvio. Те са по-пъргави и скоростта им може да достигне до 240 км/ час. Ускорението им обаче е по-бавно - съответно 5,2 и 5,3 секунди от 0 до 100 км/ час.

Интериорът не е нещо ново или невиждано за Maserati - дълбоки комфорти седалки, кожен салон и емблематичния за бранда часовник.

Снимка: Maserati

Дисплеите на инфотейнмънт системата са два - един 12,3-инчов и един помощен от 8,8 инча. Те обслужват мултимедийната система Maserati Intelligent Assistant. Купето е снабдено с 3D озвучаване, наречено Sound Faber и подсигурено с 14 говорителя в стандартния си вариант и 21 - в премиум варианта.

Grecale предлага няколко режима на шофиране, включително стандартен, спортен, офроуд и CORSA, като с последния е снабдена само Trofeo версията.

Най-добрата новина е, че Maserati Grecale ще е само вторият от поредица хибридни и напълно електрически SUV автомобили. На 17 март тази година компанията обяви, че до 2024 г. всичките ѝ коли ще са изцяло електромобили, макар че ще продължи поддръжката на такива с двигатели с вътрешно горене.

До 2030 г. всеки един автомобил, слязъл от поточните линии или влязъл за поддръжка на Maserati, би трябвало да е електрически.

Така през следващата година очакваме не само електрически Grecale, но и електрифицирани GranTurismo и GranCabrio.

Малко по-късно се очаква и Levante да бъде преобразен, а заедно с това да видим и нови електромобили, които използват платформата "Джорджо".

   

Най-четените