Преди няколко месеца от Opel обявиха, че очакваме изцяло подновен Opel Mokka.
Последваха редица тийзъри, в които се загатваха само определени части на електромобила, докато сега вече имаме и първите продуктови кадри на обновения SUV. В същото време Opel Mokka дебютира и съвсем на живо - на автоизложението в Цюрих.
Промените във вече добре познатото SUV никак не са случайни или самоцелни, а са вдъхновени от една спортна легенда на бранда от 70-те.
Изменената предница на Opel Mokka е вдъхновена от бегачката Opel Manta, която не е сред най-популярните модели.
Така новият Mokka получава правоъгълни LED ленти на мястото на предните фарове и силно изразена имитация на предна решетка.
Въпреки че си остава в класа на SUV и кросоувърите, електромобилът придобива нисък спортен силует, подобен на предшественика, от който инженерите черпят вдъхновение.
В официалното прессъобщение от Opel посочват, че по този начин комбинират легендарната история на бранда с амбициите си за настоящето и бъдещето.
Друг спомен за Opel Manta от първото поколение са правите категорични линии, които оформят останалата част от шасито и купето. И, разбира се, за да се запази обещанието за крачка към бъдещето, новите варианти на колата са сто процента електрически.
Компанията продължава и една друга традиция - да тества електрическите си автомобили дори и в сурови условия, за да провери пробега им.
Opel Mokka предоставя пробег от до 400 километра, който не се променя значително на до -10 градуса.
Бъдещето пристига и в кокпита на електромобила.
Той по подразбиране е снабден с 10-инчов екран на инфотейнмънт системата и вече е с интегриран ChatGPT. Едно произнасяне на "Hey Opel" активира софтуера и изкуствения интелект зад него и е на разположение за навигация, търсения и забавление.
В базовата версия е вложен и втори голям дисплей пред очите на водача, с който да се следят показателите на електромобила.
Опционална с доплащане е 180-градусова задна камера, която да помага при движение назад и паркиране, но и без нея в софтуера има достатъчно асистенти за целта.
И още нещо за софтуера - той ще получава автоматични over the air ъпдейти в редица направления, най-вече при GPS-a и картите за навигация.
Скоростната кутия също е подобрена и вече е автоматична шестстепенна с двоен съединител. Въпреки стремежът към пълна електрификация, в каталога на Opel ще се предлага и Opel Mokka във вариант "мек хибрид".
Електромобилът вече е наличен за предварителни поръчки на територията на Западна Европа. Цената му е малко по-ниска от тази на първия Opel Mokka и този път базовата версия започва от около 26 хиляди евро.