Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Шедьоврите на Пининфарина на четири гуми

Майсторът на красивите бегачки с много конски сили Снимка: Pininfarina
Майсторът на красивите бегачки с много конски сили

Батиста Пининфарина израства около красиви автомобили.

Едва на 12 години той започва работа в автомобилния сервиз на по-големия си брат, през чиито ръце минават не една и две спортни бегачки за ремонт и поддръжка. Затова Батиста от тийнейджър знае, че иска да създава коли.

Амбицията му обаче не е просто да сглобява шасита, а да прави произведения на изкуството.

С годините Пининфарина прави някои шедьоври както с името на собствения си бранд, така и с емблемите на Ferrari, Chevrolet и още много други. Той се оказва един от най-търсените дизайнери на XX век и налага собствен стил - едновременно семпъл и елегантен.

Ето и кои са някои от най-красивите коли, зад които стои името на Батиста:

Pininfarina Sergio

Снимка: Pininfarina

Концепцията за Pinifarina Sergio е от 2013 г., макар че спокойно можем да решим, че е създадена този месец. Тя е направена в чест на Пининфарина, който си отива от този свят през 2012 г., и е изцяло по негови скици и рисунки.

Автомобилът е без покрив и без странични огледала, което подобрява аеродинамиката.

През 2016 г. Ferrari превръщат Sergio в реална кола, макар че от нея са произведени точно пет бройки. Всяка от тях идва с цена от 3 млн. долара, което е напълно нормално за подобно бутиково бижу.

Скиците на Батиста за автомобила пък се пазят и могат да послужат за пресъздаването на Sergio във всеки един момент.

Ferrari 250 GT Lusso

Снимка: Wikipedia

Това Ferrari е създадено през 1962 г. и не е сред най-известните, но в момента дизайнът му е изключително високо ценен.

Линиите на Lusso са лаконични и без излишни детайли, четворката кръгли фарове са емблематични за този период в автомобилното производство. По това време повечето автомобилни фенове са вторачени във Ferrari Spider, но Lusso е не по-малко красив.

Този модел може да достигне до 240 конски сили благодарение на 12-цилиндровия си двигател, което за времето си е било истинско технологично чудо.

В момента образци от Lusso се намират на впечатляващите цени от около 1-1,5 млн. долара.

Chevrolet Corvette Rondine

Снимка: Wikipedia

Този Chevrolet от 1963 г. има характерния за Пининфарина издължен силует, особено в предната част.

Представен е за първи път на автошоуто в Париж, където впечатлява както европейската публика, така и гостите от автомобилните заводи на Детройт. За съжаление никой не успява да превърне концепцията за Rondine в сериен автомобил.

Вместо това Пининфарина прибира в своя музей образеца и не дава той да мърда оттам чак до 2008 г., когато е продаден на неизвестен купувач за 1,6 млн. долара.

Bentley Azure

Снимка: Wikipedia

Да, Пинифарина твори и за Великобритания и по-точно - за Bentley.

В тази кола, по думите на самия Батиста, "италианската елегантност среща британската сдържаност". Може би "сдържаност" тук не е най-точната дума, защото все пак кабриолетът е с обща дължина от над 5,3 метра.

Azure е представен на публиката през 1995 г. в Женева. Първоначално не е замислен като кабриолет, но впоследствие Пининфарина и инженерите решават, че кола със свалящ се покрив ще е по-привлекателна за клиентите на бранда.

Максималните конски сили, до които автомобилът достига, са над 300 заради осемцилиндровия двигател.

Azure се произвежда до 2002-ра включително като дизайнът на Батиста почти не се изменя.

Ferrari Testarossa

Снимка: iStock

И обратно към 80-те и една икона на десетилетието - Ferrari Testarossa.

Въпреки че в момента външният вид на спортната кола е неоспоримо стилен и забележителен, когато моделът е представен, феновете на Ferarri са раздвоени. Някои го обожават, други го мразят, но едно е сигурно - няма нито един безразличен.

Основната причина са хоризонталните линии, които минават през вратите и които всъщност са замислени да подобряват аеродинамиката.

В най-добрите традиции на тогавашните спортни автомобили фаровете се прибират в предния капак. Колата има 395 конски сили и 12-цилиндров двигател.

През 2010 г. производството на Testarossa е прекратено, което го превръща в ценна колекционерска находка.

 

Най-четените