На пазар, пренаселен със SUV автомобили, да представиш обновен семеен седан си е рисково начинание.
Когато обаче този седан е наследник на легенда, която датира още от 80-те години, ситуацията драстично се променя. Заедно с това идва и нов, по-спортен и агресивен дизайн и почти задължителната (тук частична) електрификация.
Резултатът е новата Toyota Camry, която ще се предлага вече само като хибрид.
За мнозина е странно защо японския бранд за кратко обръща гръб на свръхуспешни SUV като Toyota RAV4, но пък само за 2023 г. са продадени над 330 000 бройки от Toyota Camry. По-голямата част от тях са с двигател с вътрешно горене.
И тези продажби са преди моделът да получи някои доста вълнуващи ъпдейти - и във външния дизайн, и под капака, и в купето.
Първото, което прави впечатление в новата версия, е по-скосеният профил, а след това и новата, преплетена и футуристична предна решетка.
Предните и задните фарове са още по-издължени и острите ъгли и чупки в дизайна придават по-модерен вид на седана.
В блог поста си за Toyota Camry компанията нарича екстериора "атлетичен" и това определение наистина пасва изключително добре на вида на автомобила.
По-големите промени за модела обаче са под капака и в купето.
Двигателят е четирицилиндров и е допълнен от два електромотора, които качват конските сили до 225. Срещу 1500 долара потребителите получават и задвижване на четирите гуми едновременно и допълнителни 10-15 конски сили.
Теглото на Toyota Camry е свалено под два тона, което му осигурява ускорение от 0 до 100 км/час за около 6 секунди.
Освен това седанът получава нова шумоизолация, която прави купето по-тихо и комфортно при висока скорост, вятър и в градска среда.
Окачването е по-твърдо и дава усещане за по-добър контрол над автомобила, без да се прави компромис с удобството при возене по завои и криволичещи пътища.
Новата версия е с вариаторна автоматична скоростна кутия, което допринася за по-спортно усещане при шофиране.
Интериорът на Toyota Camry получава нови, подобрени откъм поддръжка на гърба седалки и нови дисплеи.
Пред очите на шофьора има 7-инчов дисплей, а отстрани екранът на инфотейнмънт системата е 8 инча. При допълнително заплащане и двата екрана могат да са по 12,3 инча. Заплащат се и екстри като камери за 360-градусово виждане и автоматични спирачки.
В стандартното оборудване влизат софтуерни предимства като детектор за пешеходци, круиз контрол и следене на лентите за движение.
Извън приятния външен вид, хибридното задвижване и хубавото купе, другият огромен плюс на Toyota Camry е цената.
Цената на базовия модел започва от 29 400 долара, а вариантът с почти всички допълнения, за които може да се сети потребителят, е около 38 хил. долара. Първите доставки пък ще са още тази година.