Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Иван разбира от моторспорт и не се страхува да пита

Иван може да ви разкаже всичко за автомобилния спорт
Иван може да ви разкаже всичко за автомобилния спорт

Това е рубриката на Webcafe.bg и Shell "Бензин в кръвта".

В нея ви срещаме с интересни българи, които водят динамичен живот, пътуват много или просто обичат приключенията. Тук ще намерите също и нашата селекция от пленителни места, които можете да посетите само с едно или две зареждания на колата.

Ако питате някой от пилотите в българските състезания, кои са най-големите проблеми на спорта, още в началото на разговора ще чуете, че липсва достатъчно медийно отразяване. Пилотите може и да си мислят, че това е така, но всъщност са в грешка. И причината е доста проста - автомобилният ни спорт не е готов за сериозно медийно отразяване. Защото неуредиците и неяснотите в него са твърде много, често звездите се оказват измислени герои и спортът произвежда повече негативни емоции и скандали вместо битки на трасето и емоции за зрителите.

Но надежда за развитие към по-добро винаги има и точно на нея се уповава 25-годишният Иван Ангелов Иванов. Младежът скоро може да се окаже човекът с най-много сайтове в интернет, посветени на популяризирането на моторните спортове у нас, включително и българския.

„Много съм запален по автомобилните състезания, още от дете - обяснява Иван. - Особено по ралитата и рали-кроса, гледам и Формула 1, но тръпката не е точно същата.

„Започнах със сайта bgrallyhd.com, където събирах новини и видео за ралита - онборд кадри, клипове от различни отбори, мои видеа, после нещата станаха по-сериозни."

Иван е сред най-запалените тв оператори на ралитата у нас - снима и покрива непостижим за колегите му брой отсечки на ден, след което започва да „раздава" кадри - на различни телевизии, на пилотите, които са му поръчали, сглобява и качва на сайта си клипове, които пуска и в канала си в Youtube.

„Дълго време съм живял в Испания с нашите - разказва Иван. - И когато се върнах тук, осъзнах, че съм позабравил българския. Което беше важно, тъй като тук се записах да уча висше образование в Свищов, а направих първия сайт, за да мога с писане да си подобрявам българския."

Сега Иван се грижи за още два интернет сайта, посветени на моторните спортове, които е създал със свой колега.

„Единият е доста специализиран - това е един вид банка за информация, създаден е в полза на медиите в България и е посветен на българските автомобилни спортове - обяснява Иван. - Целта е да спомогнем за популяризирането на нашите състезания. С моя колега пишем материали, качваме видео, работим с Apix Action Photography, които ни дават снимки. Достъпът до всички материали и свободен, който иска, да сваля, да тегли, само и само да публикува или излъчи нещо, с което ще помогне за популяризирането на българския автомобилен спорт."

Сайтът е racepool.info и през 2016 година намери добър прием сред журналистите, които имат желание да отразяват нашите състезания. Оказа се, че и феновете много го харесват.

„Във фейсбук този сайт стана много популярен, разпространи се сред феновете за дни - разказва Ангелов. - Явно има глад за такава информация, за 2017 сме намислили още интересни неща."

Иван признава, че не печели пари от тези проекти, въпреки че очаква един ден и това да стане.

„Когато започнахме с racepool.info с моя колега, си говорихме с Федерацията по автомобилен спорт за някакъв бюджет, с който да ни помагат, после обаче се отказахме - спомня си Иван. - Казахме си, ако взимаме пари от федерацията, ще имаме ограничения за това, което пишем. Например, ако на някое рали или състезание федерацията оплеска нещо, дали ще трябва да го премълчаваме? Затова решихме, че не искаме този бюджет, който и без това беше доста скромен, за да сме свободни в отразяването и да не съобразяваме с ничии интереси."

А другият сайт?

„Другият сайт е за по-широка аудитория, ако може така да се каже - усмихва се Иван. - Пак е за автомобилни спортове, просто освен българските неща, които слагаме и в racepool.info, тук пишем и за всичко друго, което ни е интересно - ралита, Формула 1, Формула Е, само за неща, които на нас са ни интересни. Тъй като и на двамата това ни е хоби, а не основна работа, не се стремим да хванем новината на секундата, примерно, ако днес има състезание от Формула 1, репортажът от състезанието няма да може да прочетете при нас, защото големите медии ще ни изпреварят.

„Но при нас ще намерите материал или гледна точка, които ги няма никъде другаде. Искаме autosport.bg да е уникален в това отношение, търсим максимално качествено отразяване, със задълбочена информация и сериозен анализ.

„Ще дам пример - сега в световния рали шампионат всички чакат да видят какво ще реши четирикратният световен шампион Себастиен Ожие за бъдещето си. Прави тестове с Ford и Toyota, но още не е решил. Ние бяхме първите, които „хванахме" кога ще прави тестове, къде ще кара, дали ще е първо Ford или Toyota. Освен това, ние бяхме и първите в България, които написаха, че Volkswagen ще напусне световния рали шампионат. Имаме сериозни контакти с наши колеги в чужбина, понякога от големите отбори потвърждават или не някоя наша информация, стараем се да работим на високо ниво."

Зимата по принцип е мъртъв сезон за автомобилния спорт у нас, но Иван не се притеснява.

„Имаме много работа, през зимата трябва да дооформим racepool-а, ще му търсим спонсори, ще го подредим наново, така че колегите да се ориентират максимално лесно и бързо в него - изрежда Иван. - Ще развиваме и autosport-а, искаме да стига до повече хора, да има много неща за четене в него, защото сме си набелязали много теми, но все нямаме време да пишем това, което искаме. А и до средата на декември трябва да е ясно кой къде ще кара в световния рали шампионат, после идва рали „Дакар", после „Монте Карло" и въртележката се завърта отново. Напролет започват и нашите състезания, а догодина трябва да сме много по-добре подготвени за тях."

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените