Видеоклип с "тест-драйв" по новия пътен възел "Белокопитово" показва как се преминава по двата леви завоя на пътното съоръжение.
Клипът показва движението по направление Шумен - София, София - Русе, и Русе - Варна.
Авторът на видеото коментира, че завоят от Шумен към София "в действителност изглежда по-добре, отколкото на снимката".
При опита да се качи на магистралата за Варна, идвайки от Шумен, обаче, не забелязва навреме отбивката и прави завой няколко метра по-напред.
Табелите за Варна са само от дясната страна на платното, което предизвика объркването на шофьора.
Извращенията в "демократична", "капиталистическа" България, придобиват все по-внушителни размери. Този "пътен възел" е поредното доказателство!
абе, кафето, ЗАЩО ДА ГО УЕБА, ПУБЛИКУВАТЕ ПОДОБНИ ЧЕКИДЖИЙСКИ ИДИОТЩИНИ? ЗАЩО? НА КОЙ МУ ТРЯБВА, НЯКАКЪВ ТОТАЛЕН НЕГРАМОТНИК, ДА СИ ПРАВИ ВИДЕО С РАЗХОДКАТА СИ , И ВИЕ, КОИТО ПРЕТЕНДИРАТЕ ЗА СЕРИОЗНОСТ, УСЛОЖЛИВО СЕ НАДУПВАТЕ НА ПОДОБНИ ИЗГЪЗИЦИ............ САМО НЕ МИ КАЗВАЙТЕ,ЧЕ НЯКОЙ ОТ РЕДАКЦИЯТА ГО Е СНИМАЛ ТОВА......
в цивилизацията, този селски бек, щеше вече да е без книжка, с 2 бона назад и таралясникът на трупчета... родина , казал татко глист на малкото глистче, надничайки от...
Не изглежда лошо... тези отбивки от лява лента ми изглеждат малко дразнещи и с предпоставки за птп, ако ти идва някой засилен и не можеш да се престроиш на сигурно. Абе знаете ли, тези двамата да не са гаджета?!? Операторчето праща целувки и вика "Много ми харесва"... оставаше да каже "вече тука ще работя"
Мако, Под какъвто и да е ъгъл да се пресичат двете пътни артерии, ако едната мине над другата, а отдолу се направи кръгово движение - това е още по-евтин вариант и от детелината. При това приложим, като се има пред вид сегашната натовареност на тези участъци. Макар че, този начин на мислене лично на мен не ми харесва. Когато се прави магистрала и пътни съоръжения - се има пред вид те да поемат един ден увеличен трафик. А това решение - за мен е абсолютно безумие. Оставям настрана къде точно са разположени указателните табели. На такива места, че когато ги видиш, вече си пропуснал възможността да се престроиш и отклониш. На няколко места включването в основната артерия не е отдясно /макар и с ускорителна лента/, а от ляво - т.е. на най-неподходящото и опасно място за включване. Въобще - така проектиран, този "пътен възел" е просто капан за ПТП!! Лично аз ще гледам да го избягвам. Ако не може - ще се поинтересувам за специализирани курсове - как точно да се мине през "пътен възел" Белокопитово! Може би е трябвало язовирът да бъде удължен с около 200 метра и така да се предвиди възможност фериботи да пренасят тирове, автобуси и други едрогабаритни МПС от едната пътна аптерия до другата. Продължението на едната от артериите, която минава покрай селото, задължително трябваше да е под земята, та да не стресира жителите му. А, и също така, трите мравуняка, така важни за екосистемата в този район, щяха също да бъдат запазени. Мда-а-а!
DOX И аз сесетих за кръгово, може би щеше да е по удачен вариант. Изчакваш докато се включиш и после излизаш за където си искаш, дори и да пропуснеш, само завърташ и вече излизиаш.
Точно така, Оби1,! Не съм бил никога в Англия, но познати са ми разказвали, че "кръговото" решение там е в поне 50% от кръстовищата. Навлизаш бавно и внимателно, а тези дето се въртят в кръга също карат бавно и внимателно. Ако се създаде критична ситуация - никакъв проблем да се спре и да се избегне ПТП. Дори и евентуален сблъсък ще е само ожулване на ламарини, но без жертви. И най-важното - няма задръствания, нерви и т.н.
DOX Кръговите ги научих в Италия, страхотна система е това. Изключително лесна за заучаване, саморегулираща се . Парадокса е, че когато споделя на някой, който не познава тази система ми отвръща с "луд ли си,това е ужас". А практически в Италия светофари има много малко, трафикът, особено сега е ужасен в съчетание с много туристи, мотоциклетисти, адски много велосипедисти и трактористи . А системата работи безотказно! Просто гледаш наляво и гас! Ама си е друго да се наредиш на ляв без секция ))) или да се престроиш от крайно дясно в крайно ляво за обратен на пътният възел))))
28-ма секунда. Табелата показва всичко. Кое не е ясно? Кое не е ясно? Това, че шофьора не е достатъчно концентриран, не прави този възел "капиталистическо извращение". А после косата ми се изправи като направи този обратен завой
*шофьорът И като правило се кара малко по-внимателно и предпазливо в участъци, където минаваш за пръв път. За да се избегнат такива грешки или изненади.
Хора, тез глави, освен да им сипвате ракия през дупката отпред, за мислене не ги ли ползвате?? Що за кретения е идеята да вкараш кръгово на магистралата Варна-София?? Нали идеята е да стигаш бързо, а не да намаляваш и да спираш, да се образуват тапи и да си без предимство като цяло. Много ми е интересно "италианците" по-долу колко кръгови са видели по италианските магистрали? Щото по немските и австрийските няма такива! А щом едно нещо не го правят германците, значи не е яко
Според мен предвид обстоятелствата, проектантът се е справил чудесно. Вложил е мисъл вместо да прави копи-пейст. Друг е въпросът дали държавата е могла да отчужди повече терени и така да осигури възможност за класическо решение. Инженерът обаче вина за действията на държавата не носи.
В Италия съм видял точно 0 кръгови на магистрала, аз ползвам малка тачаст от нея. Обаче такова престрояване също не съм видял никъде другаде освен едно в Словения. Аз да те попитам, при такова престрояване и ограничение 60, в комбинация със засилен трафик дали ще преминеш по-бързо от София за Русе или обратно? Но да кажем,че аз съм тъп, а инженера е бил по-умен и е преценил,че там няма да има натоварване никога. Но както виждаш за да хванеш от София за Русе спираш 2 пъти, защото нямаш предимство, а при второто спиране дори се включваш от лявата(бърза) лента, което е тъпо и може да се избегне, ако на ниското ниво се залепи кръгово и имаш само едно спиране. Но пак казвам аз не съм нито архитект, нито някой дето работи в АПИ. Теоретично за да се изгради едно такова съоражение се взимат много неща в предвид и се надявам наистина това да е най-правилното решение, а не някоя недомислица, коята често се среща в България, така че, честито на всички и със здраве да си го ползваме.
Нещо ми се струва, че думите ми се изопачават - волно или неволно. Мако, Не виждам къде съм казал "Едната под другата и отдолу детелина". Казах едната артерия под другата, а от долу - кръгово. Но отдолу, разбира се, имам пред вид - първото ниво, а не под двете. Не знам как го реши това? При вариант с кръгово, от горе щеше да си върви пътя за Варна от София, както е и сега, а отдолу /с кръговото/ - пътя от Шумен за Русе, именно защото се очаква той да е далеч по-малко натоварен. Асвен това, ако сега идваш от София и решиш да завиеш на ляво към Русе какво правиш? Не е ли почти същото, както ако отдолу имаше кръгово?Отклоняваш се вдясно /към Шумен/ до момента, когато правиш почти обратен завой, за да се включиш на пътя Шумен-Русе, при това от лявата страна!?!? И ако някой идиот се е засилил в най-лявата лента и не му мине през ум, че точно от ляво някой може с бавна скорост да се появи? Най-доброто решение според мен си остава детелината. Вариант с кръгово е по-добър единствено от гледна точка на това, че е по-евтин, но не и по-функционален. Сегашния вариант на възела позволява бързо и лесно да се завие на ляво само в два случая - от Шумен към София и от Русе за Варна. Защо няма същата възможност и за другите два - от София към Русе и от Варна към Шумен? Т.е., сега за другите два случая се прави горе-долу същото, ако на долното ниво имаше кръгово.
Шофьорските умения на "разхождащият" ни по "диаманта" не са добри. Пример: как може да преминава през двойната, непресечена линия, на лентата за ускорение, и да пресича 1 плътно за висока скорост, след като се очаква да ускори там, където излиза на главното шосе(2:50), при това безконфликтно?! Правата за ускорение е достатъчно дълга, което предполага развиване на добра скорост за пресичане на платната след 50 метра. + това, в крайната дясна лента няма отбивка или нещо друго, което предполага пресичането на 2 платна с ниска скорост, заради невъзможност да се ускори. Тук има нарушение, което не е направено, защото пътят е лош, сложен или там някакво друго оправдание, а просто от неадекватност, но не от страна на АПИ ;) Маркировката не е "сложена", защото са имали боя и свободно време. Останалото се вижда. Има си табели, но някой трябва да ги гледа гледа (0:27). От 1:38 нататък ми стана ясно... Този пътен възел е елементарен, ако внимаваш и си средно интелигентен. Има конфликтни зони - така е. Шофьорът се "панира" и стана неадекватен. Дай да видим, какво става на този на ЖП гарата на Велико Търново - там табелите липсваха преди 1 месец.