Тест драйв по пътен възел "Белокопитово"

Видеоклип с "тест-драйв" по новия пътен възел "Белокопитово" показва как се преминава по двата леви завоя на пътното съоръжение.

Клипът показва движението по направление Шумен - София, София - Русе, и Русе - Варна.

Авторът на видеото коментира, че завоят от Шумен към София "в действителност изглежда по-добре, отколкото на снимката".

При опита да се качи на магистралата за Варна, идвайки от Шумен, обаче, не забелязва навреме отбивката и прави завой няколко метра по-напред.

Табелите за Варна са само от дясната страна на платното, което предизвика объркването на шофьора.

#2 Dox 04.08.2015 в 16:21:15

Извращенията в "демократична", "капиталистическа" България, придобиват все по-внушителни размери. Този "пътен възел" е поредното доказателство!

#5 puebloto 04.08.2015 в 18:13:48

абе, кафето, ЗАЩО ДА ГО УЕБА, ПУБЛИКУВАТЕ ПОДОБНИ ЧЕКИДЖИЙСКИ ИДИОТЩИНИ? ЗАЩО? НА КОЙ МУ ТРЯБВА, НЯКАКЪВ ТОТАЛЕН НЕГРАМОТНИК, ДА СИ ПРАВИ ВИДЕО С РАЗХОДКАТА СИ , И ВИЕ, КОИТО ПРЕТЕНДИРАТЕ ЗА СЕРИОЗНОСТ, УСЛОЖЛИВО СЕ НАДУПВАТЕ НА ПОДОБНИ ИЗГЪЗИЦИ............ САМО НЕ МИ КАЗВАЙТЕ,ЧЕ НЯКОЙ ОТ РЕДАКЦИЯТА ГО Е СНИМАЛ ТОВА......

#6 тъп 04.08.2015 в 19:12:45

в цивилизацията, този селски бек, щеше вече да е без книжка, с 2 бона назад и таралясникът на трупчета... родина , казал татко глист на малкото глистче, надничайки от...

#8 obi1 04.08.2015 в 22:35:17

Не изглежда лошо... тези отбивки от лява лента ми изглеждат малко дразнещи и с предпоставки за птп, ако ти идва някой засилен и не можеш да се престроиш на сигурно. Абе знаете ли, тези двамата да не са гаджета?!? Операторчето праща целувки и вика "Много ми харесва"... оставаше да каже "вече тука ще работя"

#9 Dox 04.08.2015 в 23:32:13

Мако, Под какъвто и да е ъгъл да се пресичат двете пътни артерии, ако едната мине над другата, а отдолу се направи кръгово движение - това е още по-евтин вариант и от детелината. При това приложим, като се има пред вид сегашната натовареност на тези участъци. Макар че, този начин на мислене лично на мен не ми харесва. Когато се прави магистрала и пътни съоръжения - се има пред вид те да поемат един ден увеличен трафик. А това решение - за мен е абсолютно безумие. Оставям настрана къде точно са разположени указателните табели. На такива места, че когато ги видиш, вече си пропуснал възможността да се престроиш и отклониш. На няколко места включването в основната артерия не е отдясно /макар и с ускорителна лента/, а от ляво - т.е. на най-неподходящото и опасно място за включване. Въобще - така проектиран, този "пътен възел" е просто капан за ПТП!! Лично аз ще гледам да го избягвам. Ако не може - ще се поинтересувам за специализирани курсове - как точно да се мине през "пътен възел" Белокопитово! Може би е трябвало язовирът да бъде удължен с около 200 метра и така да се предвиди възможност фериботи да пренасят тирове, автобуси и други едрогабаритни МПС от едната пътна аптерия до другата. Продължението на едната от артериите, която минава покрай селото, задължително трябваше да е под земята, та да не стресира жителите му. А, и също така, трите мравуняка, така важни за екосистемата в този район, щяха също да бъдат запазени. Мда-а-а!

#10 obi1 04.08.2015 в 23:42:56

DOX И аз сесетих за кръгово, може би щеше да е по удачен вариант. Изчакваш докато се включиш и после излизаш за където си искаш, дори и да пропуснеш, само завърташ и вече излизиаш.

#11 Dox 05.08.2015 в 00:09:32

Точно така, Оби1,! Не съм бил никога в Англия, но познати са ми разказвали, че "кръговото" решение там е в поне 50% от кръстовищата. Навлизаш бавно и внимателно, а тези дето се въртят в кръга също карат бавно и внимателно. Ако се създаде критична ситуация - никакъв проблем да се спре и да се избегне ПТП. Дори и евентуален сблъсък ще е само ожулване на ламарини, но без жертви. И най-важното - няма задръствания, нерви и т.н.

#12 obi1 05.08.2015 в 01:03:42

DOX Кръговите ги научих в Италия, страхотна система е това. Изключително лесна за заучаване, саморегулираща се . Парадокса е, че когато споделя на някой, който не познава тази система ми отвръща с "луд ли си,това е ужас". А практически в Италия светофари има много малко, трафикът, особено сега е ужасен в съчетание с много туристи, мотоциклетисти, адски много велосипедисти и трактористи . А системата работи безотказно! Просто гледаш наляво и гас! Ама си е друго да се наредиш на ляв без секция ))) или да се престроиш от крайно дясно в крайно ляво за обратен на пътният възел))))

#13 Ролинс 05.08.2015 в 05:50:03

28-ма секунда. Табелата показва всичко. Кое не е ясно? Кое не е ясно? Това, че шофьора не е достатъчно концентриран, не прави този възел "капиталистическо извращение". А после косата ми се изправи като направи този обратен завой

#14 Ролинс 05.08.2015 в 05:53:01

*шофьорът И като правило се кара малко по-внимателно и предпазливо в участъци, където минаваш за пръв път. За да се избегнат такива грешки или изненади.

#16 Bai Hoi 05.08.2015 в 11:41:49

Хора, тез глави, освен да им сипвате ракия през дупката отпред, за мислене не ги ли ползвате?? Що за кретения е идеята да вкараш кръгово на магистралата Варна-София?? Нали идеята е да стигаш бързо, а не да намаляваш и да спираш, да се образуват тапи и да си без предимство като цяло. Много ми е интересно "италианците" по-долу колко кръгови са видели по италианските магистрали? Щото по немските и австрийските няма такива! А щом едно нещо не го правят германците, значи не е яко

#17 mima 05.08.2015 в 13:26:30

Според мен предвид обстоятелствата, проектантът се е справил чудесно. Вложил е мисъл вместо да прави копи-пейст. Друг е въпросът дали държавата е могла да отчужди повече терени и така да осигури възможност за класическо решение. Инженерът обаче вина за действията на държавата не носи.

#18 obi1 05.08.2015 в 14:06:45

В Италия съм видял точно 0 кръгови на магистрала, аз ползвам малка тачаст от нея. Обаче такова престрояване също не съм видял никъде другаде освен едно в Словения. Аз да те попитам, при такова престрояване и ограничение 60, в комбинация със засилен трафик дали ще преминеш по-бързо от София за Русе или обратно? Но да кажем,че аз съм тъп, а инженера е бил по-умен и е преценил,че там няма да има натоварване никога. Но както виждаш за да хванеш от София за Русе спираш 2 пъти, защото нямаш предимство, а при второто спиране дори се включваш от лявата(бърза) лента, което е тъпо и може да се избегне, ако на ниското ниво се залепи кръгово и имаш само едно спиране. Но пак казвам аз не съм нито архитект, нито някой дето работи в АПИ. Теоретично за да се изгради едно такова съоражение се взимат много неща в предвид и се надявам наистина това да е най-правилното решение, а не някоя недомислица, коята често се среща в България, така че, честито на всички и със здраве да си го ползваме.

#19 Dox 05.08.2015 в 14:35:49

Нещо ми се струва, че думите ми се изопачават - волно или неволно. Мако, Не виждам къде съм казал "Едната под другата и отдолу детелина". Казах едната артерия под другата, а от долу - кръгово. Но отдолу, разбира се, имам пред вид - първото ниво, а не под двете. Не знам как го реши това? При вариант с кръгово, от горе щеше да си върви пътя за Варна от София, както е и сега, а отдолу /с кръговото/ - пътя от Шумен за Русе, именно защото се очаква той да е далеч по-малко натоварен. Асвен това, ако сега идваш от София и решиш да завиеш на ляво към Русе какво правиш? Не е ли почти същото, както ако отдолу имаше кръгово?Отклоняваш се вдясно /към Шумен/ до момента, когато правиш почти обратен завой, за да се включиш на пътя Шумен-Русе, при това от лявата страна!?!? И ако някой идиот се е засилил в най-лявата лента и не му мине през ум, че точно от ляво някой може с бавна скорост да се появи? Най-доброто решение според мен си остава детелината. Вариант с кръгово е по-добър единствено от гледна точка на това, че е по-евтин, но не и по-функционален. Сегашния вариант на възела позволява бързо и лесно да се завие на ляво само в два случая - от Шумен към София и от Русе за Варна. Защо няма същата възможност и за другите два - от София към Русе и от Варна към Шумен? Т.е., сега за другите два случая се прави горе-долу същото, ако на долното ниво имаше кръгово.

#20 Alexander K Lazarov 05.08.2015 в 14:38:59

Шофьорските умения на "разхождащият" ни по "диаманта" не са добри. Пример: как може да преминава през двойната, непресечена линия, на лентата за ускорение, и да пресича 1 плътно за висока скорост, след като се очаква да ускори там, където излиза на главното шосе(2:50), при това безконфликтно?! Правата за ускорение е достатъчно дълга, което предполага развиване на добра скорост за пресичане на платната след 50 метра. + това, в крайната дясна лента няма отбивка или нещо друго, което предполага пресичането на 2 платна с ниска скорост, заради невъзможност да се ускори. Тук има нарушение, което не е направено, защото пътят е лош, сложен или там някакво друго оправдание, а просто от неадекватност, но не от страна на АПИ ;) Маркировката не е "сложена", защото са имали боя и свободно време. Останалото се вижда. Има си табели, но някой трябва да ги гледа гледа (0:27). От 1:38 нататък ми стана ясно... Този пътен възел е елементарен, ако внимаваш и си средно интелигентен. Има конфликтни зони - така е. Шофьорът се "панира" и стана неадекватен. Дай да видим, какво става на този на ЖП гарата на Велико Търново - там табелите липсваха преди 1 месец.

Новините

Най-четените